کد خبر 1299526
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷
فریبا: با شکست سوریه 98 درصد به جام جهانی می‌رسیم/شاید مصدومیت خربین جنگ روانی باشد

کارشناس فوتبال گفت: در صورت پیروزی مقابل سوریه ۹۸ درصد راه صعود به جام جهانی را طی می‌کنیم.

به گزارش مشرق، بهتاش فریبا در مورد دیدار تیم ملی کشورمان با سوریه که سه‌شنبه شب برگزار می‌شود، اظهار داشت: بازی با سوریه نسبت به لبنان سخت‌تر خواهد بود. سوریه یک تیم فیزیکی است که خیلی خوب فضاها را می‌بندد و مهاجمان خوبی هم در اختیار دارد که البته در خبرها آمده بود عمر خربین مصدوم است اما نباید زیاد به این اخبار توجه کرد زیرا به قول قدیمی‌ها شاید این یک رکب و جنگ روانی باشد. امیدوارم بازی در زمین مناسبی برگزار شود. بازی با لبنان روی زمین بسیار بی‌کیفی انجام شد و ملی‌پوشان ما مجبور بودند مدام بازی بلند و مستقیم انجام بدهند آن هم در حالیکه تیم ملی ما روی زمین خیلی خوب بازی می‌کند.

این کارشناس فوتبال با اشاره به غیرت جهانبخش و اسکوچیچ در بازی با سوریه عنوان کرد: نبود اسکوچیچ روی نیمکت و همچنین غیبت جهانبخش در این بازی می‌تواند نقاط ضعف تیم ملی ما باشد، مهدی طارمی را هم در اختیار نداریم. اما آنقدر بازیکن داریم که نبود بازیکنی مثل طارمی را حس نکنیم. کریم انصاری‌فر، کاوه رضایی و مهدی قائدی را داریم. در بازی با لبنان هم می‌توانستیم تعویض‌هایمان را زودتر انجام دهیم. شما دیدید با حضور صیادمنش چقدر این بازیکن در جناحی که حضور داشت مؤثر بود و آن بخش را نابود کرد.

بیشتر بخوانید:

سوریه – ایران؛ سلام به جام جهانی؟/ نبرد با آخرین تیم جدول

وی افزود: علی قلی‌زاده می‌توانست زودتر تعویض شود. جهانبخش و قلی‌زاده که وینگر هستند نباید فقط در عرض زمین دریبل بزنند بلکه باید یار مستقیم خود را هم بردارند و به عمق دفاع نفوذ کنند. الهیار صیادمنش زمانی که وارد میدان شد سه بار از حریف مستقیم خود عبور کرد و وارد محوطه جریمه شد. وقتی ۵-۶ بازیکن لبنان در محوطه زمین حضور داشتند مهدی قائدی ریزنقش در آن شلوغی می‌توانست به ما کمک کند او در فضاهای بسته خیلی خوب عمل می‌کند. البته این صحبت‌های من به عنوان فردی است که از بیرون به مسائل تیم ملی نگاه می‌کند و از شرایط بدنی و روحی بازیکنان از نزدیک خبر ندارم. با این حال در صورتی که سوریه را شکست بدهیم ۹۸ درصد راه صعود به جام جهانی را طی کرده‌ایم.

بازیکن اسبق تیم ملی در  مورد اینکه در غیاب جهانبخش تیم ملی بهتر است با چه ترکیبی بازی کند، عنوان کرد: ابتدا بگویم من از چیدمان تیم ملی در بازی با لبنان تعجب کردم. وقتی ما صدرنشین گروه هستیم و قدرت حریف را هم می‌دانیم چرا باید با یک مهاجم مقابل لبنان بازی کنیم می‌توانستیم دو مهاجم در ترکیب داشته باشیم. در بازی با سوریه هم اگر بخواهیم با یک مهاجم بازی کنیم چیدمان‌مان فرق خواهد کرد. اما اگر بخواهیم با دو مهاجم بازی کنیم کریم، کاوه و قائدی هستند که می‌توانند در کنار سردار آزمون بازی کنند. به جای جهانبخش هم می‌توان از مهدی ترابی استفاده کرد. با توجه به بازی‌های گذشته‌شان من می‌گویم ترابی نفر مناسبی برای جایگزینی جهانبخش است. حتی می‌توانیم از عادل حردانی در دفاع راست استفاده کنیم تیم ما بازیکن زیادی دارد و از این بابت نگرانی نداریم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    6 0
    تیم عربی سوریه چون میخواهد دفاعی وشبیه لبنان بازی کند در نتیجه یک فوروارد خود را کنار گذاشته و فقط با یک فوروارد نوک در حمله به زمین میاید تا او هم مانند لبنان یک "فوتبال چرک" دیگر را در مقابل ایران به نمایش بگذارد! تکلیف ما هم معلوم است که برای صعود چگونه این تیم را از پیش رو برداریم.
    • یاسر IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      1 3
      سه تیم دوست عراق لبنان و سوریه خارج زمین تو زمین رو هوا هر کاری کردن که حال مارو به هم بزنن تا حدودی هم موفق شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس