کد خبر 1299528
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
حمایت ورزشی از «فلسطین» زنده است/ تیر ورزشکاران آزاده به قلب صهیونیسم

ورزشکاران آزاده در جهان با اقدامات حمایتی از مردم فلسطین، تیری بر قلب صهیونیست‌ها زدند.

به گزارش مشرق، مسئله «فلسطین» برای مسلمانان جهان و تمام انسان‌ها یک موضوع حقوق بشری به شمار می آید. اشغال کشوری با زور سلاح و کشتار مردم این سرزمین به بهانه های مختلف، باعث شده تا رژیم صهیونیستی در جهان به یک نظام آدمکش و نژادپرست شناخته شود.

* فلسطین، موضوع انسانی و بشردوستانه

فلسطین را باید فراتر از مسئله جهان اسلام نگاه کرد چون هیچ فرد آزاده ای از جنایت های این رژیم کودکش به راحتی عبور نمی کند. بمباران های متعدد در چند دهه گذشته و کشتار مردم مظلوم و بی دفاع باعث شده تا ضمیر هر انسانی را بیدار کند و به حمایت از آن مقابل صهیونیست های آدمکش بپردازد.

بخشی از این حمایت ها از سوی شخصیت های ورزشی صورت می گیرد. همیشه فوتبال در جهان به دلیل پرتماشاگر و پرمخاطب بودن برد بیشتری نسبت به ورزش های دیگر دارد. وقتی فوتبالیستی از فلسطین حمایت می کند، مثل بمبی در قلب صهیونیست ها عمل می کند و تمام توجه ها را به کشتار و جنایت های رژیم اشغالگر معطوف می کند.

البته، صهیونیست ها از چند دهه گذشته برای تطهیر چهره زشت خود دست به دامن ورزش شدند تا بتوانند با استفاده از تریبون دیپلماسی ورزش، بر جنایت های خودشان سرپوش بگذارند و خودشان را به عنوان انسان های عدالت خواه معرفی کنند.

* آنتی صهیونیست های ورزش و حامی فلسطین

اما فوتبالیست هایی آزاده در جهان پیدا می شوند که با حمایت های خود از مردم فلسطین مقابل جنایت های صهیونیست ها، برنامه رژیم اشغالگر را بهم می زنند. تاثیر حمایت های ورزشکاران از فلسطینی ها آنقدر زیاد است که صهیونیست ها به هر ابزاری پناه می برند تا مانع از این کار شوند.

هزینه‌های هنگفت رژیم اشغالگر در این زمینه و گرفتن میزبانی های ورزشی در سرزمین اشغالی با خرید افراد سرشناس و رشوه های چند صد میلیون دلاری حکایت از اهمیت تریبون ورزش برای پیش برد اهداف شوم صهیونیست ها می دهد.

در زیر نمونه های بارزی از حمایت جامعه جهانی ورزش از مردم فلسطین مقابل صهیونیست ها را مشاهده می کنید که مثل تیری بر قلب رژیم اشغالگر بوده و هست:

* حمایت خلاقانه از فلسطین

باشگاه فوتبال بعث الرقاب تونس از پیراهن های جدید خود برای فصل جاری رونمایی کرد. نکته جالب در این رونمایی از پیراهن های باشگاه فوتبال تونسی این بود که طراحی این پیراهن ها از نقشه فلسطین و چفیه این کشور الهام گرفته تا از مقاومت فلسطین حمایت و هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کند.

حمایت ورزشی از «فلسطین» زنده است

این پیراهن های جدید تیم فوتبال تونسی در فضای مجازی، حمایت هواداران و فلسطینی ها را به همراه داشت و این اقدام برای حمایت از فلسطین تحسین شد.

* تور دوچرخه سواری ضد صهیونیست

کمپین «سفر بزرگ به سوی فلسطین» اعلام کرده بود فعالیت جدیدی در راستای آگاه سازی مردم از نظام نژادپرست صهیونیستی انجام می دهد.

طبق اعلام این جنبش ضدصهیونیست و حامی مردم فلسطین، ۲۵۰ دوچرخه سوار با بنرهای حمایتی از فلسطین و محکومیت نظام نژادپرست صهیونیست از شهر پریستول به لندن سفر خواهند کرد.

این جنبش در هر دوره با این اقدام نمادین با برگزاری تور دوچرخه سواری در تلاش است تا چهره واقعی اشغالگران را به کل دنیا نشان دهد.

بیشتر بخوانید:

وقتی رئیس فیفا در خدمت صهیونیست‌ها شد/ جام جهانی روی پیکر شهدای فلسطین!

* تیم ملی فوتبال الجزایر پشتیبان فلسطین شد

تیم ملی الجزایر قهرمان جام ملت های آفریقای ۲۰۱۹ در سال جاری در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی موریتانی رفت و ۴ بر یک به پیروزی رسید.

بازیکنان الجزایر پا را از فوتبال فراتر گذاشتند و به موضوع انسانیت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداختند. آنها با چفیه فلسطینی وارد زمین بازی شدند تا حمایت خود را از مردم نوار غزه اعلام کنند و حملات وحشیانه اخیر صهیونیست‌ها به این مردم بی گناه را محکوم کنند.

حمایت ورزشی از «فلسطین» زنده است

پیش از این ریاض محرز ستاره الجزایری سیتی در جشن قهرمانی لیگ برتر انگلیس پرچم فلسطین را در ورزشگاه اتحاد به اهتزاز درآورده بود و فوتبالیست‌های مطرح مسلمان دیگر از جمله پوگبا از مردم فسلطین حمایت کرده بودند.

* پرچم فلسطین در باشگاه زلاتان به اهتزاز درآمد

زلاتان ایبراهیموویچ ستاره سوئدی میلان در سال ۲۰۱۹ بیش از نیمی از سهام باشگاه هاماربی سوئد را خریداری کرد تا مالک جدید این باشگاه سوئدی شناخته شود.

حمایت ورزشی از «فلسطین» زنده است

تیم فوتبال هاماربی در سال جاری در فینال جام حذفی سوئد موفق شد قهرمان شود. بازیکنان باشگاه زلاتان بعد از این قهرمانی در مراسم اهدای جام، پرچم فلسطین را در حمایت از مردم مظلوم این کشور در قبال تجاوزهای وحشیانه اخیر صهیونیست ها به اهتزاز درآوردند.

*حمایت ستاره هلندی استون ویلا از فلسطین

تیم فوتبال استون ویلا در هفته پایانی فصل گذشته لیگ برتر انگلیس به مصاف چلسی رفت و موفق شد با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی برسد.

حمایت ورزشی از «فلسطین» زنده است

انور الغازی ستاره مراکشی الاصل هلندی باشگاه استون ویلا در اقدامی پرچم فلسطین را بعد از این بازی به اهتزاز درآورد و از مردم فلسطین در قبال وحشی گیری های اخیر صهیونیست ها حمایت کرد.

*پرچم فلسطین در ورزشگاه اتحاد به اهتزاز درآمد

تیم فوتبال منچسترسیتی در هفته پایانی فصل گذشته لیگ برتر انگلیس در ورشگاه اتحاد میزبان اورتون بود و با نتیجه قاطع ۵ بر صفر به پیروزی رسید.

حمایت ورزشی از «فلسطین» زنده است

سیتیزن ها بعد از این برد، جشن قهرمانی خود در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ را در ورزشگاه اتحاد برگزار کردند. در این جشن، ریاض محرز ستاره الجزائری و مسلمان سیتی، پرچم فلسطین را در حمایت از مسجد الاقصی و محکومیت حملات اخیر رژیم صهیونیستی به اهتزاز درآورد.

*پوگبا با پرچم فلسطین در اولدترافورد/ دفاع ستاره منچستریونایتد از مظلومیت غزه

منچستریونایتد در هفته سی و هفتم فصل گذشته لیگ برتر انگلیس به مصاف فولام رفت و به تساوی یک بر یک رسید. این جدال در میان حضور برخی تماشاگران برگزار شد و به نوعی آخرین دیدار فصل منچستریونایتد در اولدترافورد بود.

حمایت ورزشی از «فلسطین» زنده است

پوگبا در پایان این مسابقه اقدامی شایسته را به ثبت رسانید و به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخت. ستاره مسلمان منچستریونایتد در کنار بازیکن جوان این تیم «اماد دیالو» پرچم فلسطین را در ورزشگاه اولدترافورد به اهتزار درآورد و حملات وحشیانه رژیم غاصبگر را محکوم کرد. 

*سرمربی منچستریونایتد از پوگبا در ماجرای دفاع از فلسطین حمایت کرد

بعد از حمایت پوگبا و دیالو از فلسطین اوله گونار سولسشر در نشست خبری به تمجید از پوگبا پرداخت و اظهار داشت: ما بازیکنانی داریم با فرهنگ متفاوت، سرزمینی متفاوت و داستان‌های متفاوت که باید به نظرات آنها احترام بگذاریم.

وی افزود: اگر بازیکن من به چیزی غیر از فوتبال می‌اندیشد که اتفاق بسیار مثبتی است. ما این نگرش را در دیگر بازیکنان تیم نیز دیده‌ایم. به عنوان مثال مارکوس رشفورد. باید به نظرات و اعتقادات آنان در خصوص یک مسئله احترام بگذاریم.

*حمایت کوهنورد اردنی از فلسطین بر فراز بلندترین قله جهان

 مسئله فلسطین و تجاوز وحشیانه نظامیان و جنگنده های اشغالگران به نوار غزه به یک مسئله جهانی در دنیا تبدیل شده و افراد زیادی این جنایات را محکوم کرده اند.

حمایت ورزشی از «فلسطین» زنده است

مصطفی سلامه کوهنورد اردنی بعد از صعود به قله اورست بلندترین قله  جهان پیامی بشردوستانه به مردم فلسطین ارسال و از مقاومت فلسطینی ها مقابل صهیونیست های متجاوز حمایت و آرزوی آزادی فلسطین را کرد. 

*جشن قهرمانی در ومبلی لندن با پرچم فلسطین

در فینال اخیر جام حذفی انگلیس لسترسیتی موفق شد مقابل چلسی به برتری یک بر صفر دست یابد و قهرمان این رقابت نام گیرد. 

در این مسابقه ، ۲ بازیکن لسترسیتی در جشن قهرمانی این تیم پرچم فلسطین را به نشانه حمایت از مردم مظلوم این کشور در دست گرفتند و نسبت به حملات وحشیانه رژیم اشغالگر واکنش نشان دادند. 

حمایت ورزشی از «فلسطین» زنده است

وزلی فوفانا، بازیکن فرانسوی ساحل عاجی و حمزه چادهوری، بازیکن انگلیسی باشگاه لسترسیتی این اقدام انسان دوستانه را به ثبت رسانند. 

*حمایت ستاره باشگاه لیورپول از مردم مظلوم فلسطین

اقدام وحشیانیه صهیونیست ها علیه مظلومان فلسطینی در مسجد الاقصی در سال جاری باعث شد توجه جهانیان به این موضوع جلب شود. در آستانه به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان جاری، نیروهای رژیم اشغالگر قدس به مردم نمازگزار فلسطین در مسجد الاقصی حملات متعددی را انجام دادند و به خصوص در منطقه شیخ جراح  با حملات وحشیانه بسیاری از مردم بی گناه را به شهادت رساندند و صدها نفر را مجروح کردند.

حمایت ورزشی از «فلسطین» زنده است

این موضوع باعث شده است که برخی از ورزشکاران از جمله فوتبالیست ها نسبت به اقدام صهیونیست ها معرتض شوند و واکنش های مختلفی را باانتشار پست هایی در فضای مجازی نشان داده اند.

سادیو مانه ستاره باشگاه لیورپول که همواره اقدامات خیرخواهانه متعددی را انجام می دهد در آن زمان تصویری از مسجد الاقصی منتشر کرد و مطلبی با عنوان فلسطین آزاد را منتشر کرد.

*حمایت بازیکن سابق اینتر از مردم فلسطین

اقدام غیرانسانی متجاوزان صهیونیست در ماه مبارک رمضان سال جاری علیه مردم مظلوم فلسطین از سوی لوئیس خیمنز بازیکن شیلیایی سابق اینتر محکوم شد.

حمایت ورزشی از «فلسطین» زنده است

هافبک هجومی سابق نراتزوری اکنون در تیم «Palestino» شیلی که متعلق به فلسطینی های مقیم این کشور است و به نوعی با این تیم اصالت خود را به دنیا نشان می دهد، این اقدام صهیونیست ها را محکوم کرد.

*حمایت از فلسطین در ورزش زنده است

این ها بخش کوچکی از ضمیر بیدار ورزشکاران جهان در حمایت از مردم فلسطین مقابل اشغالگران صهیونیست در سال جاری میلادی بود. مهمترین نکته این است که ورزشکاران مطرح جهان با حمایت از فلسطین برنامه‌های رژیم اشغالگر قدس را خراب می کنند و چهره واقعی کودکش ها و جنایتکاران را برای کل جهانیان نشان می دهند.

به همین خاطر نباید این محکومیت ‌ها از سوی ورزشکاران و حمایت از فلسطین را کوچک بنگاریم چون این جریان ها باعث می شود تا حرکت آزادی خواهانه همیشه زنده باشد و جریان حمایت از مردم فلسطین در جهان بیشتر اشاعه پیدا کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    3 0
    فوتبالیست ماه هم مشکل اصلیش لباس پول ماشینشه
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    3 0
    آفرین بهشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس