حماس نمایه

عضو دفتر سیاسی حماس ضمن اعلام اینکه مسأله اسرا در رأس اولویت‌های این جنبش است، تصریح کرد، برای آزادی اسرا برگ برنده در اختیار دارد.

به گزارش مشرق، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، این جنبش برگ‌های برنده‌ای برای تحقق توافق جهت تبادل اسرا و آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی در اختیار دارد.

بدران در گفت‌وگو با شبکه «الاقصی» گفت، مسأله اسرا در رأس اولویت‌های حماس است و با تمام ابزارها برای آزادی آنها تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید:

رئیس جدید شاباک به مصر رفت

وی افزود، اقداماتی قانونی و بین‌المللی در کنار کار سیاسی برای دفاع از اسرا و حفظ عزت آنها وجود دارد و حماس و دیگر گروه‌ها، اسرا را رها نخواهند کرد.

بدران در ادامه گفت، رژیم صهیونیستی در تلاش است که واقعیت قدس را را در اقدامی سازماندهی شده، تغییر دهد.

وی هشدار داد، مسجدالاقصی و قدس خط قرمز است و هرگونه تعرض به آن بی پاسخ نخواهد ماند و حماس در راه دفاع از این اماکن آماده پرداخت هزینه است.

هفته جاری منابع فلسطینی به روزنامه «العربی الجدید» گفتند، مصر طرحی فراگیر برای حصول آتش‌بس طولانی مدت در نوار غزه آماده کرده است.

 این طرح به چهار پرونده مهم می‌پردازد که قرار است «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پایان نوامبر درباره آن رایزنی کنند.

در ادامه این گزارش ادعا شده، میان حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی درباره این پرونده‌ها توافق شده و میانجی مصری پس از دیدار با مقامات صهیونیست، نتیجه را به گروه‌های فلسطینی منتقل خواهد کرد.

العربی الجدید افزود، طرح مصر شامل آتش‌بس پنج تا ده ساله در نوار غزه، اجرای تبادل اسرا، تسهیل بازسازی غزه و بازگشت زندگی به آن و تشکیل دولت وحدت ملی فلسطینی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس