کد خبر 1299723
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: اقتصاد ما بیش از آنکه از تحریم‌های خبیثانه دشمن آسیب ببیند، از سوءتدبیر برخی مدیران آسیب‌دیده و اکنون که تحولات مثبتی در سه قوه پدید آمده، حجت بر مسئولان تمام است تا با همت و تدبیر و عقلانیت انقلابی، تدریجا نابسامانی اقتصاد را به سامان و رونق تغییر دهند.

کارهای موقت و مسکّن‌وار برای کاهش فشار اقتصادی، حتما ضروری است. اما اهل انصاف و خرد انتظار ندارند همه نتایج تلخ سوءتدبیرهای هشت ساله، مثلا در صد روز و دویست روز برطرف شود.

البته ‌اشرافیت سیاسی و رسانه‌ای پرهیاهویی را هم سراغ داریم که خود را به نادانی زده‌اند و می‌گویند «صد روز اول دولت رئیسی در حال سپری شدن است، چرا اقتصاد رونق نگرفت و تورم مهار نشد؟»

باید آینه‌ای پیش روی این جماعت گذاشت و گذشته تلخی را که با معجونی از «شتابزدگی و تاخیر، وعده‌درمانی و خُلف وعده، نمایش در باغ سبز و رفع مسئولیت خود» ساختند، به یادشان آورد.

۲۱ فروردین ۹۶، وقتی خبرنگاران در نشست مطبوعاتی پرسیدند؛ «شما هنگام کاندیداتوری در سال ۹۲ وعده داده بودید مشکلات اقتصادی را در عرض صد روز حل می‌کنید، اما اسفند گذشته اعلام کردید مشکلات تا ۴۰ سال دیگر نیز حل نمی‌شود»، آقای روحانی پاسخ داد:

«من هرگز نگفتم مشکلات اقتصادی را تا صد روز حل خواهم کرد. اعلام کردم تا پایان صد روز گزارش خود را ارائه می‌دهم. [با پوزخند] آن کسی که یک شبه عمل می‌کرد، یکی دیگر بود، ما نبودیم... فقط یک آدم بی‌عقل می‌تواند بگوید مشکلات را در صد روز حل می‌کنم. مشکلات اقتصادی ۱۰۰ سال دیگر هم حل نمی‌شود»!

اما هم او یک ماه بعد هنگام ضبط برنامه تبلیغات انتخابات در سیما، مجدداً وعده داد: «درباره رونق اقتصادی، یک برنامه صد روزه هم خواهم داشت که اعلام می‌کنم»! 

البته پس از انتخابات ۹۶، مجددا ۱۴ بازه زمانی ۱۰۰ روزه آمد و رفت، اما نه خبری از وعده جدید شد و نه ‌اشرافیت سیاسی- رسانه‌ای که امروز زبان‌درازی می‌کنند، پرسیدند سرنوشت دوباره وعده صد روزه چه شد؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    12 8
    100 روز که هیچ 100 سال دیکه هم اوضاع همینه
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      6 6
      ناامید نباش
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      تو بگوعمر نوح 100 سال
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    5 9
    تا اونجایی که یادمه در صد روز اول روحانی اوضاع اقتصادی بهتر شد حتی دلار افت شدیدی کرد ، خودرو و کالاهای اساسی ارزون شد و حتی در چهارساله اول هم بد نبود
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      11 4
      چیزی که تحویل گرفته بود را با چیزی که این دولت تحویل گرفته مقایسه کن
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      3 3
      بخاطر برجام بود که شرایط خوب بود.
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      2 3
      در پاسخ به. اونکه میگه چیزی که تحویل گرفته بود بهتر بود،عرض کنم که دولت احمدی‌نژاد هم خزانه خالی و سقوط ارزش پول ملی و تورم بالا و ناامیدی رو تحویل داد
    • SE ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      4 1
      خیر. کاهش قیمت دلار بهار 1392 به خاطر عملکرد بسیار قوی مرکز مبادلات ارزی بود که احمدی نژاد ایجاد کرد. ترمز دلار را طوری کشید که قیمت آن در روز تنفید روحانی 2900 تومان شد. اما یکی از اولین اقدامات روحانی منحل کردن آن مرکز بود.
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      چرا دروغ میگی در انتهای دولت دهم دلار تا 3000 و 2900 پایین اومد ولی وقتی دولت رو تحویل گرفتن آقای ولی الله سیف در نشست خبری به گونه ای صحبت کرد که افت دلار متوقف و قیمتش رفت بالای 3200 بعد هم با اون توافق فاجعه بار ژنو قیمت نفت سقوط کرد به زیر 100 دلار که خود به خود درآمدهای ارزی دولت رو کم کرد بعد از اون خروجی ارز بیشتر از داخل شدن ارز به کشور شد و به شکل مصنوعی قیمت ارز رو تا سال 96 زیر 4000 نگه داشتن ولی ورود ترامپ به کاخ سفید و بعدش خروج از برجام باعث شد فنر پایین نگه داشتن مصنوعی دلار در بره و دلار تا 32000 تومن هم بالا رفت
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      نا شناس 17.28 چرا دروغ میگی دولت احمدی نژاد کشور رو با ذخایر 110 میلیارد دلاری و بالای چند صد تن طلا و انبارهای پر از کالاهای اساسی تحویل روحانی داد تا اون در نمایش سبد کالا اون همه روغن و برنج رو با ایجاد صفهای مصنوعی تحوبل کالا به مردم بده و به طرف غربی در مذاکرات بگه که ایران قحطی زده است و هر چه قدر که بخواید بهتون امتیاز میدیم و دلارها و طلاها رو هم چند سال بعد بین رفقا و هم حزبی ها تقسیم کرد و به باد فنا داد . ولی شما شرافت ندارید که واقعیت رو بگید
    • م.ر IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      روحانی در زمان تحویل گرفتن دولت حجم مناسبی از ذخایر کالاهای اساسی و ارزی رو داشت در در ضمن دولت یازدهم چون کار اساسی برای اصلاح ساختار بودجه و ارزش پول ملی نکرده بود به صورت مصنوعی ارزش دلار رو پایین نگه داشته بود که فاجعه انفجار قیمت ارز در سال 97 رخ داد و آقایون با بی کفایتی تمام ( مثل تمام اوقاتی که کار دست اصلاح طلبان است) شروع به زدن چوب حراج به ذخایر طلای کشور کردند
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    4 1
    انشالله درست میشه
  • محمد.قم IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    3 0
    رکوردهایی که دولت فخیمه روحانی به جا گذاشت عبارتند از:سقوط بی سابقه ارزش پول ملی،ده برابر شدن قیمت ارز خارجی از ابتدا تا پایان دولت،۷۰۰درصد افزایش قیمت مسکن،انحلال مسکن مهر،افزایش سرسام آور قیمت خودرو و اجاره بها و...،خردکردن غیرت ملی و نفوذ جاسوسان خارجی،نزدیکی به انحلال صنعت هسته ای،افزایش دوبرابری تحریم ها نسبت به دولت احمدی نژاد،خودتحقیری بی سابقه،توهین های بی سابقه،ده ها و صد ها وعده پوچ و توخالی،کوچک کردن بی سابقه سفره مردم،نفوذ مسئولین بی کفایتی چون آشنا و آخوندی و عیسی کلانتری و....بازم بگم یا فعلا کافیه؟
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    2 0
    ببخشید آقای رئیسی خودش شخصا قول ۱۰۰ روز داد؟ یا کسانی میخواهند به زور ۱۰۰ روز را هم برای رئیسی جا بزنن؟ یا این ۱۰۰ روز را خودشان جهت مقایسه روحانی ساخته اند. سوال کردم لطفا برداشت بد نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس