صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی در چه شرایطی قطعی می‌شود؟

تیم ملی فوتبال ایران برای صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیاز به سه پیروزی در دیدارهای برگشت دارد تا بتواند با خیالی آسوده جواز حضور در بزرگترین رویداد فوتبالی جهان را کسب کند.

به گزارش مشرق، در پایان دور رفت از مرحله گروهی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی ایران با ۱۳ امتیاز از ۵ بازی بالاتر از سایر تیم‌ها قرار گرفته است تا شانس قابل توجهی برای صعود مستقیم به جام جهانی ۲۰۲۲ داشته باشد. با این وجود هنوز نمی‌توان صعود این تیم به قطر را قطعی دانست.

ملی پوشان کشورمان در مرحله رفت این رقابت‌ها ۵ بار به میدان رفته و مقابل سوریه، امارات، عراق و لبنان به پیروزی رسیدند و مقابل کره جنوبی با نتیجه مساوی متوقف شدند تا با این نتایج صدرنشین مرحله رفت این رقابت‌ها باشند. شاگردان اسکوچیچ در نخستین بازی از مرحله برگشت روز سه شنبه در کشور اردن به مصاف سوریه می‌روند.

تیم ملی ایران تاکنون ۱۳ و کره جنوبی ۱۱ امتیاز به دست آورده‌اند و با توجه به صعود مستقیم دو تیم اول و دوم به جام جهانی، فاصله امتیازی با تیم سوم بسیار مهم است. در حال حاضر لبنان با ۵ امتیاز در رده سوم قرار دارد و فاصله امتیازی ایران و لبنان ۸ امتیاز است که این فاصله حاشیه امنیت خوبی ایجاد کرده است.

از آنجایی که مرحله برگشت بازی‌ها کاملاً دست نخورده است و ۵ بازی باقی مانده، هر یک از تیم‌ها ۱۵ امتیاز بالقوه دارند که در صورت پیروزی در تمام بازی‌ها این امتیازات را کسب می‌کنند.

لبنان نزدیک ترین تیم به ایران با احتساب امتیازات بالقوه‌ای که دارد، می‌تواند در صورت پیروزی احتمالی در هر ۵ بازی مرحله برگشت ۲۰ امتیازی شود و این بدان معناست که در بدترین حالت ممکن، تیم ملی ایران با کسب ۲۱ امتیاز می‌تواند صعودش به جام جهانی را قطعی نماید.

ملی پوشان کشورمان در حال حاضر ۱۳ امتیاز دارند و با ۳ پیروزی یا ۲ پیروزی و ۲ مساوی، در هر صورت به جام جهانی صعود خواهند کرد. در صورتی که روز سه شنبه لبنان مقابل امارات پیروز نشود و ایران موفق به شکست دادن سوریه شود، این شرایط به مراتب تسهیل می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس