اولین بزرگداشت شهید زین‌الدین در جوار همرزمانش! - کراپ‌شده

بیست و دومین هفته از رویداد «با این ستاره‌ها» همزمان با سالگرد شهادت شهید مهدی زین‌الدین در بزرگ‌ترین گلزار شهدای جهان برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، بیست و دومین هفته از رویداد «با این ستاره‌ها» همزمان با سالگرد شهادت شهید مهدی زین‌الدین در بزرگترین گلزار شهدای جهان روز پنجشنبه ۲۷ آبان‌ماه از نماز مغرب تا ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.

این ویژه برنامه طبق روال هر هفته در قطعه ۴٠ گلزار شهدای بهشت زهرا با حضور عموم مردم برگزار می‌شود. در این برنامه که هر هفته با حضور یکی از راویان دفاع مقدس برگزار می‌شود، راوی دفاع مقدس حاج مصطفی باغبان به روایتگری هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد. 

در مراسم این هفته، سید محمود علوی مداح اهل بیت(ع) به مناجات‌خوانی با قرائت دعای کمیل و مرثیه‌خوانی خواهد پرداخت.

اولین بزرگداشت شهید زین‌الدین در جوار همرزمانش!

این مراسم اولین بزرگداشت برای شهید زین‌الدین در بهشت زهرای تهران محسوب می‌شود. شهید مهدی زین‌الدین در ۲۴ اسفند ۱۳۳۸ خورشیدی در تهران دیده به دنیا آمد. او یکی از فرماندهان و نامداران دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به شمار می‌رود که با برخورداری از بینش عمیق سیاسی در خنثی کردن حرکت‌های انحرافی و ضدانقلابی گروهک‌های تروریستی نقش به سزایی داشت و در دوران دفاع مقدس با فرماندهی لشکر ۱۷ علی بن‌ابی طالب رشادت‌های بسیاری از خود نشان داد.

این سردار سرافراز اسلام در حالی که تنها ۲۵ سال داشت در ۲۷ آبان ۱۳۶۳ به همراه برادرش مجید زین‌الدین در مأموریتی که از کرمانشاه به طرف سردشت آذربایجان غربی درحرکت بود، در منطقه تپه ساروین با گروهک‌های ضدانقلاب درگیر و به فیض شهادت نائل آمد. آیت‌الله خامنه‌ای که در زمان شهادت شهید زین الدین، ریاست جمهوری اسلامی ایران و ریاست شورای عالی دفاع را برعهده داشتند، در پیامی از مقام شهید مهدی زین الدین تجلیل کردند. در این پیام آمده است: «شهادت سردار شجاع اسلام مهدی زین‌الدین و برادر فداکارش مجید را به یکایک افراد و فرماندهان لشگر ۱۷ قم و به همه فرماندهان سپاه پاسداران تبریک و تسلیت می‌گویم. بی شک این خون‌های پاک، همگان را در پیگیری هدف‌های بزرگ اسلامی مصمم‌تر و بازوی پرتوان رزمندگان را نیرومندتر می‌سازد. سردار شهید این لشگر، شهید مهدی زین الدین که به حق می توان گفت از ستارگان درخشان بود، با فقدان خود ما را داغدار کرد.»

مزار این دو شهید عزیز  در گلزار شهدای قم قرار دارد.

اولین بزرگداشت شهید زین‌الدین در جوار همرزمانش!
تصویری از مزار شهید مهدی زین الدین در قم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس