کد خبر 1300846
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
میوه‌ای که رقیق‌کننده خون است

متخصص طب گیاهی با اشاره به خواص درمانی هندوانه، گفت: این میوه تابستانی قند خون را تنظیم کرده و سبب رقیق شدن خون، تقویت کلیه و کبد می‌شود.

به گزارش مشرق، محمود درگاهی در رابطه با خواص درمانی هندوانه، اظهار کرد: این میوه به ویژه در فصل تابستان دارای املاح ویژه‌ای بوده و مصرف آن برای بدن می‌تواند بسیار مفید باشد.

وی افزود: هندوانه به دلیل داشتن الکترولیت می‌تواند جایگزین مناسبی برای آب از دست رفته بدن باشد که از طریق تعریق، این آب از بدن دفع شده و کلیه‌ها را تحت فشار قرار داده است.

بیشتر بخوانید

تقویت سلامت انسان با ترکیبی عجیب!

درگاهی با اشاره به اینکه هندوانه دارای املاحی همچون سدیم، پتاسیم و کلسیم است، ادامه داد: این املاح عامل مؤثری برای رقیق شدن خون به شمار رفته و برای کلیه و کبد نیز بسیار مفید است.

این متخصص طب گیاهی با بیان اینکه مصرف هندوانه سبب جلوگیری از بروز تشنگی به ویژه در فصل بهار و تابستان می‌شود، اضافه کرد: مصرف این میوه به دلیل تنظیم عملکرد کلیه‌ها، تعادل را در بدن حفظ می‌کند، همچنین فشار خون را کاهش داده و مزایای بسیار زیادی برای فرد مصرف‌کننده دارد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که مزاج صفراوی و سودایی داشته باشند، می‌توانند هندوانه را با شیر مخلوط کرده تا صفرا و سودا در بدن آنها کم شود.

درگاهی عنوان کرد: هندوانه به دلیل آنکه دارای ماده‌ای به نام لیکوپن است، آنتی‌اکسیدان به شمار رفته و میوه‌ای ضدسرطان محسوب می‌شود، همچنین قند آن برای بدن مضر نیست.

این متخصص طب گیاهی تصریح کرد: مصرف هندوانه قند خون را تنظیم می‌کند و مربای پوست آن نیز ضدنفخ است، البته افرادی که با مشکل نفخ شکم مواجه هستند، می‌توانند مقداری شربت سکنجبین بر روی هندوانه ریخته و آن را استفاده کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    4 2
    هندوانه قند خون رو تنظیم میکنه؟؟ بنده خدا فردا یکی اینو میبینه هندونه زیادی میخوره با هایپر اسمولار یا کتو اسیدوز دیابتی میارنش بستریش میکنن. مصرف میوه در افراد دیابتی یک واحد در روز است که میشه معادل یک لیوان هندوانه.
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      4 2
      آخه نمیدونی چرا اظهار نظر می کنی ؟! قند هندونه مثل سایر میوه ها از نوع فروکتوز هست که واسه هضم شدن تو ماهیچه های بدن هیچ نیازی به انسولین نداره تا هضم بشه و خوردنشم هیچ اشکالی نداره حتی واسه دیابتی ها. این یه مسئله پزشکیه مطلب سیاسی نیست که همینجوری بیای نظر بدی که منم هستم !
    • US ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      2 0
      فروکتوز و سایر قند ها از طریق ورید پورت وارد کبد میشود و پس از آن تبدیل به گلوکز میگردد. و واحد سوختی سلول های بدن گلوکز است. الان دقیقا چه ربطی به سیاست داشت ؟؟ شما که کوچکترین سواد پزشکی نداری برای چی نظر مردمی که پزشکی خوندن رو نقد میکنی.
    • دیدگا IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      1 0
      آدم الان تو این سرما هندونه از کجا پیدا کنه که میای در خواص و مزیت هندونه مطلب میزاری؟! یه خورده به روز باش داداش!
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    2 0
    لبو . شلغمی . دم کردنی. و جوشونده ها. .
  • روح الله IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    2 0
    مصرف هندوانه فقط مخصوص فصلش یعنی تابستان هست در غیر اینصورت نه تنها هیچ فایده ای نداره بلکه بسیار هم مضره
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 1
    تمامش جوهره که پای هندوانه در حال رشد میریزند قرمز شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس