کد خبر 1301032
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
بوریس جانسون: پرداخت بدهی ما به ایران پیچیدگی‌هایی دارد

نخست‌وزیر انگلیس با اعلام اینکه بازپرداخت بدهی این کشور به ایران از طریق پالت‌های حاوی پول نقد می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد، مدعی شد که این کار پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

به گزارش مشرق به نقل از ایندیپندنت، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه در پاسخ به سؤال یکی از نمایندگان مجلس عوام این کشور مدعی شد که بازپرداخت بدهی انگلیس به ایران از طریق پالت‌های حاوی پول نقد اقدامی پیچیده است.

پس از آن‌که جرمی هانت نماینده مجلس عوام و وزیر خارجه سابق انگلیس از بورس جانسون پرسید که چرا وقتی امکان بازپرداخت بدهی انگلیس به ایران از طریق بانکی وجود ندارد [به بهانه تحریم‌های آمریکا]، دولت جانسون اقدام به انتقال پالت‌های حاوی پول نقد به تهران با هواپیما نمی‌کند، نخست‌وزیر انگلیس پاسخ داد: «قطعاً این راه ارزش بررسی دارد. اما همان‌طور که می‌دانید، پیچیدگی‌هایی وجود دارد.»

دولت انگلیس بابت عدم تحویل تانک‌های چیفتن به ایران حدود ۴۰۰ میلیون پوند (بدون احتساب سود) به تهران بدهکار است.

این تانک‌ها در رژیم پهلوی سفارش داده شده و حدود ۴۰۰ میلیون پوند بابت خرید آنها پرداخت شده بود، اما با وقوع انقلاب اسلامی ایران، انگلیس تحویل آنها را منتفی دانست و از بازپس دادن مبلغ پرداختی ایران نیز خودداری کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    5 0
    قدرت خرید 400 میلیون پوند با توجه به افزایش تورمی 14 برابری از سال 1979 تا 2021 تقزیبا چیزی معادل 5.6 میلیارد پوند خواهد بود.
  • رضا IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    اونجاى باباى دروغ گو ! آخه تحريم دلارى چه ربطى به پوند داره ؟! وانگهى كلّ طلب ما مگه چقدره ؟! با اصل و فرعش اگه به يك و نيم ميليون پوند برسه ، گيرم از طريق بانك نتونيد بپردازيد ، طلا كه ميتونيد بديد ! خدا ميدونه خبيث تر از شما انگليسى ها در عالم سراغ ندارم !
  • CA ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    این صحبت های جانسون در مورد پرداخت بدهی های انگلیس به ایران زیرکانه برای فرار از پرداخت سود این پول است تا ایران به دریافت همان اصل پول قانع شود یعنی به مرگ گرفتن تا به تب راضی شدن است
  • نام آشنا IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    جناب جانسون : خیلی هم ساده است و تو بیخودی داری قضیه را میپیچونی. همین الان برو پیش ملکه و جریان را برایش تعریف کن و یه لنگه پا همانجا وایسا تا موافقت کند و قال قضیه را بکن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس