جدیدترین اقدام خصمانه کویت علیه حزب الله لبنان

منابع کویتی، امروز اعلام کردند که دادستانی کل این کشور ۱۸ فرد را در ارتباط با اقدام ادعایی تأمین مالی جنبش حزب‌الله لبنان بازداشت کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه کویتی الرای، در ادامه سیاست فشار عربستان و متحدان منطقه‌ایش بر لبنان و حزب‌الله، منابع کویتی، امروز پنجشنبه، اعلام کردند که دادستانی کل این کشور ۱۸ فرد را در ارتباط با اقدام ادعایی تأمین مالی جنبش حزب‌الله لبنان بازداشت کرده است.

بر اساس این گزارش، دادستانی کل کویت دستور بازداشت ۱۸ فرد مذکور را به مدت ۲۱ روز صادر کرده و آن‌ها را برای انجام تحقیقات به زندان مرکزی این کشور فرستاده‌ است. احتمال می‌رود این افراد با توجه به مدت زمان قانونی بازداشت، امروز، در برابر قاضی حاضر شوند.

این روزنامه هویت این افراد ادعایی را فاش نکرده است.

روز دوشنبه نیز برخی رسانه های کویتی خبر دادند که دولت کویت حواله‌های مالی بنگاه‌های خیریه این کشور به لبنان را متوقف کرده است. وزارت خارجه کویت، لبنان را در لیست سیاه کشورهایی قرار داده که حواله کمک‌های خیریه به آن ممنوع است. وزارت خارجه کویت به نهادهای خیریه این کشور اعلام کرد که هرگونه حواله بنگاه‌های خیریه به مقصد بیروت تا اطلاع ثانوی و تا زمان ثبات سیاسی و مالی در لبنان متوقف شده است.

رسانه های کویتی اعلام کردند که دولت کویت نگران است که فروپاشی اقتصادی لبنان موجب از دست رفتن این اموال خیریه شود.

پیش از این منابع خبری از دستور دولت کویت برای دشوار ساختن صدور روادید برای شهروندان کویت خبر داده بودند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    کشورهای کوچک عربی شیخ نشین های عربی حاشیه خلیج فارس همچون امارات و عربستان بحرین و کویت حافظ منافع یهود بین المللی و رژیم اسرائیل هستند ... متاسفانه به این ریز کشورک های کوچک و حقیر (جهان اسلام) هم می‌گویند !!!
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      0 3
      شما خوبی حافظ منافع بدبختهای عالم به جز مردم ایران
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    شیوخ عرب سالها و دهه هاست هم کیشان و هم زبانان عرب خویش را در منطقه به رژیم اسرائیل فروختند ، حزب الله لبنان و نهضت های آزادیبخش فلسطین هم مورد خشم شیوخ خودفروخته منطقه هستند متاسفانه شیخ نشین های عرب آرمان رهایی قدس شریف رو با لامبورگینی و هواپیمای F 35 آمریکایی عوض کردند .. راحت طلبی برای شیوخ عرب از هر آرمانی ارزشمندتر است
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    خوش رقصی و خوش خدمتی شیوخ عرب به رژیم صهیونیستی اسرائیل .. هیچ پایانی ندارد ..
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    کویت فسقلی تو ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس