کد خبر 1301611
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱
تورم در آمریکا به بیشترین میزان ۳۰ سال گذشته رسید

تورم در آمریکا به بیشترین میزان ۳۰ سال گذشته در ماه اکتبر رسید و آسیب جدی به خانواده‌های کم‌درآمد که یک سوم درآمدخود را برای تامین غذا و انرژی صرف می‌کنند، وارد کرده است.

به گزارش مشرق، ثبت بی‌سابقه افزایش تورم در آمریکا به طور ناعادلانه به خانواده‌های کم‌درآمد که یک سوم درآمدهای خود را به تامین غذا و انرژی صرف می‌کنند، به شدت آسیب زد.

بر اساس این گزارش، خرده‌فروشان پیش‌بینی می‌کنند که تعطیلات فصلی که بیشترین زمان خرید است، اما به دلیل اینکه قیمت‌ها به بیشترین میزان ۳۰ سال گذشته رسیده است، می‌تواند شرایط برگزاری عید کریسمس را برای حداقل یک دهم آمریکایی‌ها بسیار سخت کند.

بیشتر بخوانید:

بایدن باز هم در عدم محبوبیت رکورد زد

تورم در آمریکا به بیشترین میزان ۳۰ سال گذشته در ماه اکتبر رسید با این وجود پس از پا ندمی کرونا دوره حمایت فدرال رزرو آمریکا برای ۷.۵ میلیون فرد آمریکایی نیز سپری شده و شرایط برای مردم سخت‌تر شده است.

این گزارش می‌نویسد: تورم به ویژه برای خانواده‌های کم‌درآمد دردسر بزرگی شده، چراکه آن‌ها یک سوم درآمدهای خود را تنها برای تامین نیازهای ضروری مانند غذا و انرژی صرف می‌کنند.

بر اساس مطالعات و بررسی‌های دلوئیت ال،  ال، پی، ۱۱ درصد آمریکایی‌ها هنوز هیچ برنامه‌ای برای خرید فصل تعطیلات ندارند که این رقم بیشترین آمار طی ۱۰ سال گذشته است و نسبت به سال ۲۰۲۰ دو برابر شده است.

جاش بیون، مدیرعامل موسسه سیاست‌های پژوهشی و اقتصادی معتقد است فشارهای اقتصادی روی خانواده‌ها می‌تواند استرس و سختی بیشتری برای خانواده‌های با درآمد متوسط به پایین ایجاد کند.

بر اساس نظرسنجی که توسط شرکت امریکن برودکستینگ و واشنگتن پست در فاصله زمانی هفتم تا دهم نوامبر انجام شده تقریبا ۷۰ درصد مردم آمریکا بر این باورند که اقتصاد آمریکا در بدترین وضعیت است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۷۰ درصد مردم تصویر منفی از اقتصاد آمریکا دارند و ۳۸ درصد هم می‌گویند که اقتصاد بسیار ضعیف است. حدود نیمی از مردم آمریکا جو بایدن رئیس جمهور این کشور را مقصر اصلی در بالا رفتن تورم می‌دانند و ۶۰ درصد می‌گویند پس از ۱۰ ماه این فرد کاری نکرده است.

بر اساس گزارش رویترز، متوسط قیمت بنزین در کالیفرنیا به ۴.۶۸ دلار در هر گالن در روز دوشنبه رسید که رکورد جدیدی را در این کشور ثبت کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 1
    یعنی هر لیترش میشه 34000 تومن تقریبا واین کشور مدینه فاضله بعضیاس الان یه سری میگن درآمد خیلی بالاس اونجا
  • ناشناس IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 0
    انقدر نگران فقرای امریکا نباشید! فکر ۸۰ درصد مروم ایران باشید!
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    الان غربگدا ها رک غیرتشان باد می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس