کد خبر 1302301
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
حجم و ارزش معاملات هفتگی بورس کالا رشد کرد

یک میلیون و ۹۵۳ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۶۳ هزار میلیارد ریال هفته گذشته در بازار فیزیکی بورس کالای ایران دادوستد شد که به ترتیب رشد ۴ و ۲۸ درصدی را در حجم و ارزش معاملات نشان می‌دهد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، در هفته منتهی به ۲۸ آبان ماه یک میلیون و ۹۵۳ هزار تن انواع کالا به ارزش ۱۶۳ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به هفته ما قبل به ترتیب رشد ۴ و ۲۸ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد. سیمان، فولاد و سنگ آهن به ترتیب بیشترین حجم معاملات در تالار صنعتی و معدنی را به خود اختصاص دادند و قیر، مواد پلیمری و وکیوم باتوم در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز برترین های این تالار بودند.

بر این اساس طی هفته اخیر در تالار محصولات صنعتی و معدنی یک میلیون و ۵۶۶ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۱۰۱ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال معامله شد.

در این تالار یک میلیون  و ۳۵ تن سیمان، ۲۶۹ هزار و ۸۲۹ تن فولاد، ۱۱۰ هزار تن سنگ آهن، ۱۱ هزار و ۵۵۰ تن مس، ۹ هزار و ۳۷۵ تن آلومینیوم، ۷ هزار و ۳۰۰ تن آهن اسفنجی، ۶۴۰ تن روی، ۲۸۰ تن سولفور مولیبدن، ۱۵ تن کنسانتره فلزات گرانبها و ۲۰ کیلوگرم شمش طلا مورد دادوستد قرار گرفت.

شایان ذکر است در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۳۸۲ هزار تن انواع کالا به ارزش ۵۸ هزار  و ۹۲۳ میلیارد ریال به فروش رسید.

در این تالار ۱۶۰ هزار و ۲۲۹ تن قیر، ۷۸ هزار و ۶۸۶ تن مواد پلیمری، ۶۱ هزار تن وکیوم باتوم، ۴۲ هزار تن لوب کات، ۲۶ هزار و ۵۶۵ تن مواد شیمیایی، ۸ هزار و ۲۰۰ گوگرد، ۴ هزار و ۴۰۶ تن روغن پایه و ۶۸ تن عایق رطوبتی معامله شد.

بر اساس این گزارش یک تن زعفران نیز در تالار کشاورزی بورس کالای ایران به فروش رسید. همچنین ۱۴ هزار و ۸۸۹ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران به فروش رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس