کد خبر 1302353
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
شهر تهران نمایه برج آزادی نمایه

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تنها راه حل علمی و اصولی مسأله ترافیک و آلودگی هوا گفت: اگر این مسأله به سبک سابق تنها بر روی دوش مدیریت شهری باشد، دهه بعد همچنان وضعیت تهران به همین منوال خواهد بود.

به گزارش مشرق، جعفرشربیانی در یادداشتی درباره تنها راه حل علمی و اصولی مسئله ترافیک و آلودگی هوای تهران اظهارداشت: اگر پدیده اینورژن (وارونگی دما) در شش ماهه دوم سال را از معادله کنار بگذاریم، آنگاه میتوان بین ترافیک و تراکم بالا(انسانی،خودرو و...) با آلودگی هوا رابطه مستقیم پیدا کرد. 

بیشتر بخوانید:

هوای تهران ناسالم برای تمام گروه‌های جامعه +عکس

وی افزود: آمار روزهای پاک در سنوات گذشته نشان می‌دهد که طرح‌هایی چون شناور ساختن ساعات آغاز به کار دستگاهها و ادارات دولتی و خصوصی، ایجاد محدوده طرح ترافیک،طرح زوج و فرد و تعطیلی عمومی عملاً نتوانسته مسئله ترافیک و آلودگی تهران را حل کند. 

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با توجه به بیانات اخیر مقام معظم رهبری دال بر تکیه به روش‌های علمی و اصولی، این ابرچالش کشنده در تهران یک راه حل بیشتر ندارد و آن هم  افزایش سهم حمل و نقل عمومی در شهر تهران است.

شربیانی اضافه کرد: واین مهم نیز از مسیر تکمیل و کارکرد مترو در ظرفیت نهایی آن می‌باشد و میسر نخواهدشد مگر دولت سهم و نقش خود در تامین منابع برای ساخت و تجهیز مترو را بپردازد.

وی گفت: اگر این مسئله به سبک سابق تنها بر روی دوش مدیریت شهری باشد، دهه بعد همچنان وضعیت تهران به همین منوال خواهد بود. این یک انتخاب است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    5 0
    داداش ترافیک تهران و سایر شهرهای بزرگ یه راه حل بیشتر نداره اونم اینه که به شهرهای کوچیک و ایجاد اشتغال و امکانات تو اونجاها برسید، ملت مرض ندارن بیان هم غریبی بکشن هم اعصاب خوردی ترافیک و ...، تو شهرستانهای کوچیک کار نیست، اگه طرف از خودش هم سرمایه ای هم نداشته باشه که خودش کار راه بندازه، که دیگه هیچی...
  • م IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    1 0
    سلام تنها راحل آلودگی تهران رسیدگی به آب هوا وضعیت بد نان جاده های بین شهری وشهری و روستایی توجه به روستاها عشایر همه و همه خارج از دایره تهران هیت اینطوری افراد ی که فقط ساکن تهران ن و اهل این جا نیستن ب می گردن به موطنشون خیلیم بهتر خواهد بود اونجاهم آباد میشه ی جغرافیا ومنطقه کوچک و کاها دارای بحران در آینده مثل سیل زلزله و اینطور مسائل به مسائل و مشگلات مردم در کل کشور رسیدگی کنید تا مشگلات همه کشور حل شه نه فقط تهران که رسیدگی بیش از حد به اینجا خودش مشگل زا خواهد بود
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    2 0
    مدیران نالایق قبلی باید بابت این ترک فعل افزایش ندادن سهم حمل و نقل عمومی محاکمه شوند وضع مترو و اتوبوس ها در خیلی از ساعت افتضاح است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس