کد خبر 1302571
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
آمریکا کرونا نمایه

ایالات متحده در همه‌گیری کرونا رکورد دیگری را ثبت کرد و تعداد مرگ و میر این کشور در سال ۲۰۲۱ که هنوز بیش از یک ماه به پایان آن مانده از تعداد فوتی‌های ثبت شده این کشور در سال ۲۰۲۰ فراتر رفت.

به گزارش مشرق، روزنامه «وال استریت ژورنال» روز شنبه بر اساس داده‌های منتشر شده توسط دولت فدرال و دانشگاه «جانز هاپکینز» گزارش داد که تعداد مرگ و میرهای ثبت شده در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از آمار کل سال ۲۰۲۰ فراتر رفته که نشان‌دهنده تهدید مداوم این ویروس است.

آمار جانز هاپکینز نشان می‌دهد که تعداد کل مرگ و میرهای گزارش شده مرتبط با این بیماری در آمریکا در روز شنبه به ۷۷۰ هزار و ۸۰۰ نفر رسید. بر اساس آخرین داده‌های گواهی مرگ از سوی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا، این آمار، کل فوتی‌های همه‌گیری را بیش از دو برابر ۳۸۵ هزار و ۳۴۳ مرگ ناشی از کووید-۱۹ ثبت شده در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

بیشتربخوانید:

جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان

وال استریت ژورنال گسترش نوع بسیار مسری دلتا و نرخ پایین واکسیناسیون در برخی جوامع را از عوامل این مرگ و میر بالا در ایالات متحده عنوان کرده است. 

این رکورد تاریک علیرغم این واقعیت است که سه واکسن کرونا در این کشور مجاز شده، که اخیراً برای کودکان پنج سال به بالا هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

طبق داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا، حدود ۶۹ درصد از جمعیت ایالات متحده حداقل تا حدی در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند، در حالی که ۵۹ درصد به طور کامل واکسینه شده‌اند.

در میان این گروه، آمریکایی‌های ۶۵ ساله و بالاتر از نرخ واکسیناسیون بسیار بالایی برخوردارند. بر اساس داده‌ها، تقریباً ۱۰۰ درصد افراد در آن محدوده سنی حداقل تا حدی واکسینه شده‌اند، در حالی که ۸۶ درصد به طور کامل واکسینه شده‌اند.

طبق گزارش هیل، در حالی که ایالات متحده شروع به جشن کاهش موارد کرونا در ماه سپتامبر کرد، روند ابتلا به طور پیوسته از آن به بعد صعودی شده است. هفته گذشته، ۲۹ ایالت شاهد افزایش تعداد ابتلا نسبت به هفته قبل از آن بود.

اخیراً خبرگزاری آلمانی «دویچه وله» گزارش کرد که عدم تمایل بسیاری از مردم آمریکا به واکسیناسیون، بیمارستان‌های آمریکا به ویژه‌ در بخش جنوب این کشور را مملو از بیمار کرده و بخش‌های مراقبت‌های ویژه با کمبود تخت مواجه شده است و همچنان مشکلات کمبود دارو یک معضل در آمریکاست. 

از طرف دیگر، «آنتونی فائوچی» ویروس شناس برجسته آمریکایی تأکید کرده که تنها در صورت واکسیناسیون گسترده و همگانی، می‌توان تغییری در روند صعودی ابتلا و فوتی‌های کرونا در آمریکا ایجاد کرد.

عدم کاهش آمار مبتلایان و قربانی‌های کرونا در آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن موجب شده تا میزان محبوبیت وی در زمینه مقابله با ویروس کووید-۱۹ روندی کاهشی داشته باشد.

اخیراً یک نظرسنجی در خصوص میزان رضایتمندی مردم آمریکا از عملکرد بایدن در زمینه کرونا انجام گرفت که نشان داد میزان محبوبیت جو بایدن به پایین‌ترین میزان از زمان ورودش به کاخ سفید رسیده است.

نتایج این نظرسنجی که از سوی رویترز و موسسه «ایپسوس» انجام شد نشان داد، میزان رضایت آمریکایی‌ها از اقدامات دولت بایدن برای مقابله با ویروس کرونا برای اولین بار به زیر ۵۰ درصد رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس