به گزارش مشرق، فعال رسانه‌ای در توییتر نوشت:  امروز پیش‌بینی بودجه شرکت‌های دولتی برای سال آینده را می‌دیدم؛ ۱۵ شرکت و صنعت از وزارت دفاع دخل و خرجشان ذیل شرکت‌های دولتی تعریف می‌شود.

در ادامه شاخص‌ترین عدد و ارقام بودجه‌ای این شرکت‌ها برای سال ۱۴۰۱ را می‌نویسم و با بودجه امسال مقایسه می‌کنیم. (ارقام به میلیاردتومان است).

شاخص‌ترین عدد و ارقام بودجه‌ای شرکت‌های وزارت دفاع

مثل همیشه بیشترین بودجه با ۵۳۸۰ م.ت برای سازمان صنایع هوافضای ودجا است؛ جایی که انواع سامانه‌های موشکی و پدافندی تولید می‌شود.

رتبه دوم مربوط به شرکت باطری‌سازی نیرو با ۴۴۰۰ م.ت است که درآمد بالای این شرکت مربوط به فعالیت‌های آن در بازار تجاری است.

شاخص‌ترین عدد و ارقام بودجه‌ای شرکت‌های وزارت دفاع

 پنها (پشتیبانی و نوسازی هلیکوپتری) با ۱۴۰۰ م.ت

هسا (هواپیماسازی ایران) با ۹۹۷ م.ت

صها (صنایع هواپیمایی)، صاشیراز و صنایع اپتیک اصفهان هرکدام با ۷۹۰ م.ت

صنایع قطعات الکترونیک ۶۵۰ م.ت

صاایران ۶۰۰ م.ت

صنایع مخابرات صاایران ۵۵۰ م.ت

ایزایران ۴۸۰ م.ت

در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

شاخص‌ترین عدد و ارقام بودجه‌ای شرکت‌های وزارت دفاع

 صنایع هوایی قدس یعنی جایی که پهپادهای ساخت وزارت دفاع متولد می‌شوند هم برای سال ۱۴۰۱ پیشبینی بودجه‌ای ۳۳۱ م.ت دارد که نسبت به بودجه سال قبلش ۱.۳ برابر شده است.

شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی(داما) ۱۸۰م.ت و در نهایت انسیتیو ایزایران با ۹۸ م.ت و سازمان صنایع هوایی با ۳۸ م.ت

شاخص‌ترین عدد و ارقام بودجه‌ای شرکت‌های وزارت دفاع

بیشترین افزایش نسبت به سال جاری مربوط به شرکت‌های حوزه صنایع الکترونیک است که پیش‌بینی بودجه‌ای دو برابری برای سال ۱۴۰۱ دارند.

اما بالاترین افزایش مربوط به شرکت باطری‌سازی نیرو و کمترین افزایش هم مربوط به شرکت صنایع هواپیمایی ایران صها با ۰.۷ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰ است.

شاخص‌ترین عدد و ارقام بودجه‌ای شرکت‌های وزارت دفاع

 و پایانی جدول بودجه شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در سال ۱۴۰۰ برای مقایسه با آمار و ارقام سال آینده که بالاتر نوشتم.

شاخص‌ترین عدد و ارقام بودجه‌ای شرکت‌های وزارت دفاع

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    10 1
    باید کمبودهای زمان حسن روحانی خائن جبران شود.
  • ناشناس IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 1
    سلام هفته بسیج گرامی باد رزمندگان بسیجی درخط مقدم کشوربیمه کردندبیشترین شهیدورزمنده درجنگ بسیجی حالاجمعی ازرزمندگان معسروفاقدبیمه درمانی هستندحمایت کنیدتشکر
  • ناشناس IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 1
    هفته بسیج گرامی باد رزمندگان بسیجی حمایت کنیدمعسرفاقدبیمه رزمندگان بسیجی بیشنرین شهیدورزمنده دردفاع مقدس حمایت کنیدتشکر
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    2 1
    ایا این شرکت ها هیچ در امدی ندارند؟ مثلا صنایع الکترونیک یا تعمییرات هوا پیما
    • افشین IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 2
      شرکتهایی که نیاز نیروهای مسلح را فقط تامین میکنند یا حتی نیاز دولت رو سودی حداقلی و یا سر به سر دارند و شرکتهایی که در بازار ارائه کالا دارند و یا صادرات به خارج از کشور دارند عمده سود را تشکیل میدهند که با توجه به شرکتهای دولتی زیر مجموعه وزارتخانه های دیگر که اغلب زیان ده هستند این شرکتهای زیر مجموعه وداجا بس،کار شايسته ای انجام میدهند. البته نکته جالب در شرکتهای زیر مجموعه وزارتخانه های دیگر دولت هستکه در دولت قبل اغلب زیان ده بودند و اغلب اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل پاداش هم گرفتند. همینکه نیروهای مسلح با این بودجه پایین نسبت به همه کشورهای منطقه که اغلب هم میزان تصویب بیشتر از تخصیص واقعی هست در راس قدرت منطقه ای قرار دارند بیشتر شبیه معجزه هستکه حاصل مديريت جهادی و پاکدستي این عزیزان هست. باید بودجه همه نیروهای مسلح رشدی بالا داشته باشد تا هم معييشت نيروها از سربازان تا پرسنل کادر و نو سازی تجهييزات انجام شود.
  • افشین IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    3 0
    خوب بود جناب مهندس شلتوکي مقایسه ای هم از میزان بودجه دفاعی کشور ما با کشورهای،منطقه و با کشورهای،مینیاتوری جنوب خلیج فارس يا حتی کشورکي مثل بحرین که شهری از شهرهای ما در گذشته بودند هم میکردند. میزان سرانه بودجه دفاعی کشورهای منطقه را می گفتند و میزان جمعييت و مساحت آنها را. حالا میزان تهدیدات بجای خود. امنييت قیمت ندارد و دری هستکه فقط بهای آن خون قهرمانان هست اما برای جان دادن هم باید ابزارش محیا باشد. نیروهای مسلح را تقویت کنید .
    • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      1 0
      درود ب ایرانی با شرف ،درود ب ارتش ب سپاه بسیج لر کرد عرب فارس وبلوچ ترک
  • حسین IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    ای کاش بودجه این وزارت خونه با وزارت خونه های ذیگه والبته با وزارت دفاع کشورهای دیگه مقایسه میشد
    • افشین IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      0 0
      با وزارتخانه های دیگر نمیشه مقایسه کرد چرا که هر کدام وظيفهداي دارند که بجای خودش واجب هست. بطور مثال وزارت بهداشت یا آموزش پرورش بودجه ای بالا دارند اما در جای خود لازم و حتی کمبود هم دارند. اما مقایسه با دیگر کشورها درست هستکه البته با نگاهی به کل بودجه دفاعی ما به دلار و بودجه دفاعی آنها به دلار متوجه میشویم که متاسفانه به مهمترین رکن کشور که لازمه همه ارکان دیگر هست یعنی امنييت آنچنانکه باید پرداخته شود نیست.البته همین بودجه اعلامی و تصویبی هم با مبلغ تخصیصی تفاوت داشته و از میزان کمتری برخوردار هست. در بسیاری از سایتهای نظامی این ارقام بصورت تقریبی اعلام میشود و همچنین رتبه کشور در قدرت نظامی.اما شگفتی کار آنجاست که بودجه در ردیفهای پایین هست و قدرت فعلا در رتبه سيزدهم!!! و همه این از همه نیروهای مسلح و حتی مظلومييت آنها دژ نزد خوديهاست. امید است که مجلس و دولت انقلابی سرانه بخش دفاعی را بالا برده و تمامی بخشها از جمله هوایی دریایی و زرهی را مشمول نوسازی در مدت زمان کوتاهی بین سه تا پنج سال قرار دهند. برابر با گام دوم انقلاب و برنامه توسعه در ۱۴۰۴ ما باید به جایگاه پیش بینی شده برسیم. در امنييت جایی برای سهل انگاری وجود ندارد.
    • افشین IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
      0 0
      همت نیروهای مسلح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس