هراس اسرائیل از قاطعیت ایران و عقب‌نشینی آمریکا در وین

محافل صهیونیستی از اینکه دولت آمریکا مجبور به عقب‌نشینی مقابل ایران در مذاکرات وین شود، ابراز نگرانی می‌کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: البته آرزوی صهیونیست‌ها چیز دیگری است اما همان‌ها اذعان دارند که دولت ایران در مذاکرات وین منفعلانه عمل نخواهد کرد.

در این باره رادیو فردا گزارش داد: یک هفته مانده به آغاز دور جدید مذاکرات برجامی در وین، وزیر دفاع اسرائیل گفته است از توافقی که ایران را در برنامه هسته‌ای به عقب براند و از طریق اعمال نظارت موثرتر بر سایت‌های اتمی‌اش، این توانمندی را از ایران سلب کند، حمایت می‌کند.

بنی گانتز در نشستی مشترک که از سوی روزنامه اسرائیلی ‌هاآرتص و دانشگاه کالیفرنیایی یوسی‌ال‌ای برگزار شد، گفت: من حامی توافق هسته‌ای بلندمدت‌تر و قوی‌تر که نظارت دقیق‌تری بر آن اعمال شود، هستم اما وضعیت حال حاضر مغایر با این شرایط است.

بیشتر بخوانید

هراس اسرائیل از آغاز مذاکرات

یوسی کوهن، رئیس ‌پیشین سازمان جاسوسی اسرائیل نیز در این نشست گفت توافقی که بر اساس برچیدن تاسیسات هسته‌ای ایران در نطنز و فردو تنظیم شود، از نظر اسرائیل خوب است. اما بعید می‌دانم در دوران رئیسی، توافق جدیدی از مذاکرات وین حاصل شود.

کوهن گفت: رئیسی، افراطی‌تر از روحانی است. اطمینانی به حصول توافق در وین نیست و این تلاش‌ها شکست خواهد خورد.

در همین حال به گزارش روزنامه‌هاآرتص، موشه یعلون وزیر دفاع اسبق اسرائیل گفت: با نگاهی به سیاست دهه گذشته در مورد ایران، اشتباه اصلی خروج ترامپ از توافق بود. این توافق به خودی خود یک اشتباه تاریخی بود اما خروج از آن بهانه‌ای را به آنها داد تا غنی‌سازی را ادامه دهند.

از سوی دیگر روزنامه «رای الیوم» چاپ لندن در گزارشی تاکید کرد: تل‌آویو نگران است که واشنگتن برای امضای توافق هسته‌ای حاضر به ارائه هرگونه امتیازی به ایران است. رژیم اشغالگر اسرائیل به فرستادن پیام‌های مستقیم و غیرمستقیم ادامه داده، مبنی بر اینکه برای از بین بردن برنامه هسته‌ای ایران درصدد حمله به این کشور است. این در حالی است که تشکیلات امنیتی و سیاسی اسرائیل هر دو کاملا مطمئن هستند که واشنگتن در مسیر امضای توافق جدید با جمهوری اسلامی گام برمی‌دارد، در حالی که اسرائیل به طور کامل با آن مخالف است.

در همین حال روزنامه‌ هاآرتص نوشت: گزارش یکی از نهادهای اطلاعاتی اسرائیل نشان می‌دهد که در مذاکرات آینده میان ایران و گروه چهار به علاوه یک در وین، آمریکا با خواسته‌های برجامی ایران موافقت خواهد کرد. در آستانه ازسرگیری مذاکرات احیای برجام، نهادهای اطلاعاتی اسرائیل پیش‌بینی کرده‌اند که نمایندگان ایران به سختی بر مواضع خود پافشاری خواهند کرد و درصدد کسب امتیازات بیشتری از کشورهای غربی هستند، اما ایالات متحده که به‌صورت مستقیم در این مذاکرات حضور ندارد، برای نهایی کردن این توافق، تقریبا با همه خواسته‌های تهران موافقت خواهد کرد.

هاآرتص به نقل از روزنامه «وال‌استریت ژورنال» نوشت: ایران در حالی به میز مذاکرات وین باز می‌گردد که ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده این کشور، بیش از ۱۱ برابر حد مجاز ذکر شده در توافق برجام است. این ذخایر شامل مقادیر زیادی از اورانیوم ۲۰ و ۶۰ درصد غنی‌سازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    4 0
    رژیم نجس بزدل ، شیطانی صهیونیسم و سگ هار منطقه بوی نابودیش را کاملا استشمام کرده است .
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    3 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه‌ی خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش وارد کرده، بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد پذیرفته نیست. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی را بپذیریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس