کد خبر 1303322
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵
ایران بازرسان آژانس انرژی اتمی را به تاسیسات هسته‌ای کرج راه نداد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی : اگر قرار باشد رفت و آمدهای آژانس به ضرر منافع ملی باشد؛ در نوع ارتباط با آژانس تجدید نظر می‌شود.

به گزارش مشرق؛ «محمود عباس زاده مشکینی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص "اهمیت سفر رافائل گروسی به تهران" گفت: گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی است و طبق وظایفی که برایش تعریف شده ماموریت دارد تا به کشورهای عضو آژانس سفر و گزارشی را از نظارت کارشناسان ارائه کند. سفر گروسی به ایران هم برهمین مبنا تنظیم شده اما ایران انتظارهایی از رافائل گروسی دارد که باید مورد توجه آژانس قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه گزارش‌های آژانس بیش از انکه فنی باشد ، گزارش های سیاسی است. برخی از گزارش های آژانس در راستای فشار علیه جمهوری اسلامی است در حالیکه که عملکرد جمهوری اسلامی ایران کاملا شفاف است و در چارچوب سازمان فعالیت دارد. متاسفانه گزارش هایی که آقای رافائل گروسی و کارشناسان ایشان از مراکز هسته ای ایران تهیه می‌کنند بعضا مورد سوء استفاده قرار می گیرد و سبب ایجاد خرابکاری هایی در مراکز هسته ای ایران شده است که رژیم صهیونستی رسما مسئولیت آن خرابکاری ها را به عهده گرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این جمله که طبیعتا اطلاعاتی از چنین سفرها و بازدیدهایی به بیرون درز می کند گفت: آژانس از اطلاعات ایران برای خرابکاری استفاده نکند اگر این اتفاقات بیافتد طبیعتا اعتبار آژانس را خدشه دار می‌کند. باید عملکردها و رفت و آمدها و گزارش جویی ها و اعتبار و امانت داری در گزارش های آژانس به گونه ای باشد که به اعتبار آژانس خدشه  وارد نکند.

عباس زاده مشکینی مطرح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از دولت انتظار دارد تا در تنظیم ارتباط با آژانس بین المللی این مسائل را مد نظر قرار دهد. ایران نباید از نظارت های آژانس بین المللی انرژی اتمی آسیبی بخورد. کمیسیون امنیت ملی بر کار دولت ، آژانس بین المللی و وزارت خارجه نظارت می کند. آژانس بین المللی انرژی اتمی از جمهوری اسلامی ایران اطلاعات می گیرد اما متاسفانه به جای انکه پرونده های مفتوح را ببندند، مدام دردسر ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم مشکین شهر گفت: دولت به آقای رافائل گروسی تذکرات لازم را بدهد، گروسی حرفی فراتر از اختیاراتش نزند. اگر قرار باشد رفت و آمدهای آژانس به ضرر منافع ملی و بر خلاف و مغایر منافع باشد وآژانس از آن سوء استفاده کند، طبیعتا مجلس، دولت را مجاب خواهد کرد تا بر نوع ارتباط با آژانس تجدید نظر کند،  بویژه درحوزه پروتکلی که به صورت داوطلبانه آن را پذیرفتیم (NPT)و به تعهداتی عمل کردیم تجدیدنظر می کنیم واینگونه نیست که این باب باز شود و اینها بیایند و سوء استفاده کنند و ایران هم واکنشی نشان ندهد.

وی با اشاره به نشست شورای حکام بیان کرد:  جلسه نشست شورای حکام در پیش است و شاید مدیرکل آقای رافائل بخواهد گزارش جدیدی به ایران ارائه دهد. با توجه به آنکه در آستانه شروع مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با 1+4  هستیم ممکن است اژانس گزارش هایی را تهیه کند. تعریف و تمجید های آقای رافائل از آمریکا سوال برانگیز است، گروسی باید به بعضی از این تردیدها و شبهات پاسخ دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    7 0
    بابا اول قرارشد رفع تحریم وراستی ازمایی بعد
    • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      3 0
      البته قبلش عذرخواهی و پرداخت خسارت رو یادت رفت
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    10 0
    احسنت ، بهشون بگین حسن رفته خودشون می‌فهمن!!!!!!
  • دیدگا IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    9 0
    خروج از ان پی تی کمترین واکنش ایران به بدعهدی ها و خیانت ها و ترور فرمانده شهید ما میتونه باشه!
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    7 0
    مسئوولین محترم کشور : ما در مقابل این آژانس جاسوسی هسته ائی داریم خیلی کوتاه میائیم
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    6 1
    دوباره پا جای پای روحانی وظریف نادان نگذارید
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    7 1
    دوباره پا جای پای روحانی وظریف نگذارید
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    6 0
    حالا که آژانس سیاسی کاری کرده و متن مذاکرات محرمانه را در اختیار رسانه های صهیونیستی می گذارد ما هم باید متن التماس ها و وعده و وعید هایش را رسانه کنیم . صدایش را ضبط کنید و در اختیار عموم قرار دهید . این مردک اینجا یک چیز می گوید و خانه شان یک چیز دیگر . درست مثل سایر سیاست مداران آمریکایی و اروپایی . وجودشان پر است از نفاق و دورویی . شما دیگر مثل دولت مدران بنفش فریب این ها را نخورید .
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 0
    اوکی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس