دولت بایدن در حال بررسی ارسال سلاح و مستشار نظامی به اوکراین است

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که دولت ایالات متحده در حال بررسی طرح ارسال تسلیحات و مشاوران نظامی واشنگتن به اوکراین جهت مقابله با تلاش ادعایی مسکو برای حمله نظامی به کی‌یف است.

به گزارش مشرق، شبکه خبری «سی ان ان» به نقل از منابعی مطلع گزارش داد که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی ارسال تجهیزات و تسلیحات به همراه مشاوران نظامی به اوکراین است.

بیشتر بخوانید:

واکنش مسکو به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال جنگ با اوکراین

هدف از اقدام فوق، مقابله با تجمیع ادعایی نظامیان روسیه در امتداد مرزهای اوکراین اعلام شده است.

سی ان ان در ادامه آورده است که محموله تسلیحاتی که قرار است ارسال شود احتمالاً شامل موشک‌های ضد تانک «جاولین»، موشک‌های ضد تجهیزات زرهی و / یا خمپاره انداز است.

«سدریک لیتون» سرهنگ بازنشسته و کهنه سرباز آمریکایی که ۲۶ سال تجربه اطلاعات نظامی در چنته دارد، در گفت‌وگو با سی ان ان در این رابطه گفت که در حالی که موشک‌های ضد تانک جاولین «در برابر تانک‌های T-۸۰ کاملاً مؤثر هستند، که روس‌ها در واقع در حال حاضر علیه اوکراین از آنها استفاده می‌کنند»، ارسال این محموله کمک مرگبار بدون شک خطر «افزایش بیشتر تنش‌ها» بین واشنگتن و مسکو را به همراه خواهد داشت.

منابع مطلع همچنین اعلام کردند که تسلیحات دفاع هوایی مانند موشک‌های دوش پرتاب «استینگر» (FIM-۹۲ Stinger) نیز در دست بررسی برای ارسال هستند.

گزارش سی ان ان در حالی منتشر می‌شود که پیشتر نشریه آمریکایی «بلومبرگ» در گزارشی مدعی شده بود که ایالات متحده اطلاعات طبقه بندی شده شامل نقشه ادعایی گسترش نظامیان روسیه و ذخایر مهمات در نزدیک مرزهای اوکراین را با اروپایی‌ها به اشتراک گذاشته است.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در همین رابطه ادعای رسانه‌های غربی را مبنی بر اینکه مسکو از بحران پناهجویان در مرز بلاروس به عنوان سرپوشی برای تدارک حمله به اوکراین استفاده می‌کند، تکذیب و آن را داستان پردازی تلقی کرد.

همزمان «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین گفت که برخی رسانه‌های غربی به ابزاری برای پیشبرد کارزار شایعه‌های هدفمند علیه روسیه تبدیل شده‌اند، حال آنکه اظهارات درباره طرح‌های مسکو برای حمله به اوکراین، تنش‌زا و در راستای رسیدن به راهکاری تهدیدآمیز علیه روسیه است.

وی افزود: استقرار نیروهای نظامی روسیه در سراسر خاک این کشور، تهدید علیه دیگر کشورها نیست و کسی نباید بابت این مسئله نگران باشد.

پسکوف همچنین گفت که روسیه با نگرانی طرف‌هایی را که به «کی‌یف» برای تقویت نیرو کمک می‌کنند، زیر نظر دارد.

وی پیشتر نیز ضمن اشاره به این مسئله که ناتو باید فرستادن تسلیحات به اوکراین را متوقف کرده و به تحریکات در نزدیکی مرزهای روسیه پایان دهد، هشدار داده بود که تلاش‌ها در زمینه حل بحران اوکراین از طریق توسل به زور، عواقب جدی در پی خواهد داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس