امریکا - کراپ‌شده

وزارت خزانه‌داری آمریکا با ایجاد اصلاحاتی در برخی تحریم‌های سوریه به نقش این تدابیر تنبیه جمعی در رنج مردم سوریه اعتراف کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه‌داری آمریکا با ایجاد اصلاحاتی در تحریم‌ها علیه سوریه به صورت تلویحی به نقش این تدابیر تنبیه جمعی در رنج مردم سوریه اعتراف کرد.

خزانه‌داری آمریکا مدعی شده هدف از این اصلاحات این است که به برخی از سازمان‌های غیردولتی اجازه داده شود علی‌رغم تحریم‌های آمریکا وارد معامله با بخش‌هایی از دولت سوریه شوند.

بیانیه این نهاد آمریکایی حاکی است برخی از دستورالعمل‌های موجود در «مقررات تحریم‌های سوریه» به گونه‌ای اصلاح شده‌اند که سازمان‌های غیردولتی آزادی عمل بیشتری برای انجام برخی فعالیت‌ها و مبادلات داشته باشند.

دولت آمریکا علاوه بر این، مجوزهای عمومی مربوط به سازمان‌های غیردولتی را به گونه‌ای اصلاح کرده تا آنها بتوانند وارد برخی فعالیت‌های غیرانتفاعی با بخش‌هایی از دولت سوریه شود.

اندری گاکی، مدیر دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «دولت آمریکا توسعه دسترسی‌های انسانی در سراسر سوریه به منظور کاستن از رنج مردم را در اولویت قرار می‌دهد. مردم سوریه کماکان با درگیری‌های مسلحانه، ناامنی غذایی و بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ روبرو هستند.»

خزانه‌داری آمریکا گفته  در مجوز عمومی اصلاح‌شده، مبادلات و فعالیت‌های جدید تنها برای حمایت از فعالیت‌های غیرانتفاعی که الان هم مجاز هستند با منعی مواجه نخواهند بود.

دولت سابق آمریکا سال گذشته تحریم‌های گسترده‌ای را علیه دولت سوریه وضع کرد.

واشنگتن تحریمی موسوم به «قانون سزار» را در تاریخ ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۹۸ در دوره ریاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور علیه سوریه تصویب کرد. این تحریم‌ها پس از سه سال کش‌وقوس میان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به تصویب کنگره آمریکا رسید و از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی وارد فاز اجرایی شد

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 0
    امریکا با تحریم هایش زندگی جوانان ایران را تحت تاثیر قرار داد و تاوان این کار را خواهد داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس