وزیر جهاد کشاورزی عضو شورای پول و اعتبار شد

وزیر جهادکشاورزی گفت: با اشاره به این که تا شهریور سال آینده تا ۹۰ میلیون دُز واکسن به وزارت بهداشت تحویل می دهیم، افزود: پس از تامین نیاز داخلی برای صادرات هم آمادگی کامل وجود دارد.

به گزارش مشرق، سید جواد ساداتی نژاد در مراسم تحویل ۵ میلیون دُز واکسن رازی کوووپارس به وزارت بهداشت گفت: اتفاق امروز نماد خودباوری دانشمندان و جوانان عزیز کشور ماست و از وزارت بهداشت نیز به دلیل اعتماد به این عزیزان تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه امروز ۵ میلیون دُز واکسن تحویل وزارت بهداشت می‌شود و فناوری تولید این واکسن از نوع پروتئین نوترکیب است که یک  فناوری پیشرفته در جهان محسوب می‌شود، افزود: این از اتفاقات جدید و نو در کشور ماست که توسط محققین ایرانی انجام گرفته است.

وزیر جهادکشاورزی در خصوص توان تحویل دهی واکسن در مراحل بعدی اعلام کرد: ان شاءالله تا پایان دی ماه ۲۰ میلیون دُز، تا پایان سال جاری ۴۰ میلیون دُز و تا شهریور سال آینده نیز تا ۹۰ میلیون دُز واکسن را بنا به سفارش وزارت بهداشت تحویل می‌دهیم.  

ساداتی نژاد با اشاره به این که مؤسسه تحقیقات و واکسن و سرم‌سازی رازی آمادگی برای صادرات واکسن را نیز دارد، افزود: پس از تامین نیاز داخلی برای صادرات هم آمادگی کامل وجود دارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • میهمان IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 2
    این بیش از ۱۵۵ میلیون واکسن کرونای وارد شده و تولید شده که ۱۰۴ میلیون آنها تزریق شده و زیادی داریم به افغانستان بدهیم. به نفع خودمان هم هست چون همسایه هستیم و بیماری منتقل نمیشود. ترکیه هم مثلا ۱۰ میلیون واکسن اهدا کرده به کشورهای فقیر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس