حقوق بالاتر از ۳۳ میلیون تومان خلاف قانون است/ بی‌عدالتی پرداخت حقوق در ۴۰درصد دستگاه‌ها

معاون سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: بر اساس قانون حداکثر حقوق ۱۵برابر حداقل حقوق مصوب است که حدود ۳۳ میلیون تومان می‌شود و از این سقف بالاتر نمی‌توان پرداخت کرد.

به گزارش مشرق، حسین عرب اسدی، معاون سازمان اداری و استخدامی کشور در برنامه تیتر امشب با اشاره به برخی حقوق‌های نجومی قانونی و غیرقانونی گفت: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری (مصوب سال ۸۶) مقرر شده بود تمام عائله دولت در تمام دستگاه‌های اجرایی کشور تحت شمول این قانون قرار گیرند، ولی در طول این ۱۴ سال، حدود ۴۰ درصد مشمولان ذیل این قانون مستثنی شدند و در حال حاضر قانون مدیریت خدمات کشوری حاکم بر ۶۰ درصد دستگاه‌ها است.

وی افزود: بر اساس قانون حداکثر حقوق ۱۵ برابر حداقل حقوق مصوب است که حدود ۳۳ میلیون تومان می‌شود و از این سقف بالاتر نمی‌توان پرداخت کرد.

عرب اسدی با بیان اینکه تمام پرداخت‌هایی که در نظام اداری کشور انجام می‌شود مبتنی بر قانون است، گفت: تنوع و تکثر قوانین و تکثر مداخل قانون‌گذاری موجب بهم ریختگی موجود در نظام پرداختی می‌شود.

معاون سازمان اداری و استخدامی کشور بیان کرد: ما حقوق یکسان را هم قبول نداریم، بلکه نظام پرداخت‌ها باید بر اساس منطق باشد، متاسفانه عدالت را کمونیستی معنا می‌کنیم.

عرب اسدی گفت: عدالت در پرداخت باید مبتنی بر عملکرد بهره‌وری باشد متأسفانه بسیاری از این پرداخت‌ها فاقد وجاهت عملکردی است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت قبلی با همراهی برخی مجلسی‌ها، قانون عدالت در پرداخت حقوق را رعایت نکرد و ۲۱ دستگاه با مصوبه مجلس خود را از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنی کرد.

وی ادامه داد: در اسفند ۹۵ قرار شد دولت لایحه نظام هماهنگ پرداخت را بیاورد، اما متاسفانه هیچگاه نیاورد. در سه سال گذشته برای عدالت در پرداخت، حقوق پلکانی را مصوب کردیم، متاسفانه باز دولت با همراهی برخی مجلسی‌ها، قانون را اجرا نکرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه هیچ نظامی بر پرداخت حقوق در کشور حکمفرما نیست، گفت: در حقیقت در کشور دو نوع پرداخت حقوق، شهروندان درجه یک و شهروندان درجه دو داریم.

حاجی‌بابایی بیان کرد: هرآنچه دولت برای تحقق عدالت اجتماعی قبول دارد، مجلس انقلابی پشت آن ایستاده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • توکل کوهی IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۴
    0 1
    حرافی بس است برادر ما در دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان عضو هیئت علمی دانشگاه ماهانه پنج میلیون حقوق می گیریم بعنوان علی الحساب با تاخیر افرادی که هیچ خدمتی به کشور و نظام اسلامی نمی کنند چرا باید حقوق چند ده میلیونی بگیرند؟ یا غیاث المستغیثین
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      0 0
      اگر قرا باشه حقوق هیت علمی را درست کنند باید حقوق کارمندها و بقیه هم درست بشه واگر حقوق آنها درست شد حقوق دانشگاههای علمی کاربردی و موسسات آموزشی هم باید درست بشه فعلا که فقط مدیران و ....خوب می خورند و به بچهه هاشون خوش میگذرد ...رئیس ما یک بار به یک کارمند گفت من اندازه حقوق خرج یک ماهه تو برای بچه ام پوشک فقط میخرم خاک بر سر شعور این چنین مدیری باید اینا را با لگد از سازمانها اخراج کرد
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 0
    حالاکه فعلا زوربعضی هآ انقدرهست که۲۰برابراین۳۳میلیون رو دارن نوش جون نمیکنن وککشونم نمیگزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس