کد خبر 1304823
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
بورس نمایه

در قالب یک نظرسنجی، پیش‌بینی ۱۰ کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار و شاخص کل بورس در هفته آینده گردآوری شده است.

به گزارش مشرق، در قالب سوالی سه گزینه‌ای از ۱۰ کارشناس  بازار سرمایه، در مورد پیش‌بینی روند شاخص کل بورس در هفته پیش رو که منتهی به چهارشنبه ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۰ است، نظرسنجی صورت گرفت.

سوال و نتایج این نظرسنجی به همراه نظرات تکمیلی و کوتاه کارشناسان به شرح زیر است:

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل بورس در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱. مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

 می‌توانید نتیجه این نظر سنجی را در نمودار زیر مشاهده کنید:

نظرسنجی

همچنین در جدول زیر، علت انتخاب گزینه‌ها توسط کارشناسان توضیح داده شده است. 

نام کارشناس  توضیحات
کورش آسایش گزینه دوم. ارزش معاملات در هفته گذشته همچنان کاهش داشته است. اما از سویی فروشنده قوی در بازار وجود ندارد و کم کم باید شاهد ورود نقدینگی جدید به بازار بود.
فردین آقابزرگی گزینه سوم. بی اعتمادی نسبت به تصمیمات دولت در ارتباط با تداوم عرضه و انتشار اوراق با نرخ ۲۴ درصد که p/ e آن برای سرمایه‌گذار اوراق ۴.۵ می‌شود، در صورتی که متوسط p/e بورس در حال حاضر حدود ۷ است.
آرتا اسدی گزینه اول. با توجه به روند هفته گذشته شاخص کل که یک روند ضعیف صعودی را آغاز کرده است.
امین امیدی گزینه اول. به دلیل افزایش نرخ دلار همچنین روند مثبتی که گروه خودرو و پتروشیمی در پایان هفته گذشته داشتند.
آراد پورکار گزینه اول. با توجه به افزایش نرخ دلار، شکست مقاومت و همچنین قیمت کامودیتی‌ها بازار مثبت خواهد بود. اما همچنان بازار با مشکل نقدینگی مواجه است. 
محمد خبری زاد گزینه دوم. به علت ابهاماتی که در بازار وجود دارد. همچنین ابهامات جدیدی که همزمان با تهیه لایحه پیش نویس بودجه خصوصا در حوزه صنعت و معدن اعلام شده است.
ندا رضایی گزینه دوم. به دلیل ابهامات برجام، قطع گاز صنایع، افزایش قیمت دلار و تعدیل نرخ خوراک گاز صنایع برای بودجه سال آینده، با موازنه تاثیر این چند عامل بازار بدون تغییر چشمگیر پیش‌بینی می‌شود.
بابک سالاروند گزینه دوم. علی رغم بالارفتن قیمت ارز، همچنان شاهد عدم تقاضا و در نتیجه کمبود نقدینگی برای رونق معاملات هستیم. همچنین عوامل بنیادی به گونه‌ای هستند که شاخص کل در هفته آینده بدون تغییری چشمگیر پیش‌بینی خواهد شد.
حسین مرید سادات گزینه دوم. با توجه به شرایط حاکم بر بازار که به نوعی اصلاح زمانی آغاز شده است و کاهش روزانه ارزش معاملات در بازار یکی از نشانه های آن است، در شرایط کنونی نمی توان به صعود بازار خوشبین بود.
علی ملک لی گزینه دوم. فعلا هیچ تصمیم و اقدام خاصی در جهت حمایت از بازار سرمایه گرفته نشده و سهامداران بلاتکلیف هستند.

با توجه به نتیجه نظرسنجی و انتخاب ۶۰ درصدی گزینه دوم (بدون تغییر چشمگیر) و ۳۰ درصدی گزینه اول (مثبت. افزایشی) به احتمال زیاد شاخص کل بورس در هفته پیش رو روندی نزولی نخواهد داشت و مانند هفته‌ای که گذشت نوسانی خواهد بود.

لازم به ذکر است نتایج این نظرسنجی و تحلیل کارشناسان، نظر باشگاه خبرنگاران جوان نبوده و سیگنال بورسی و توصیه به خرید یا فروش محسوب نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    5 0
    هیچ آینده نیست روحانی که نصف کرد از زمان آمدن دولت فعلی هم که یک چهارم شد
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    8 0
    اشتباهه داخل مردم در بورس بروند. تا وقتی دلت درامد ندارد کشت و صنعت و صنایع را سازمان خصوصیسازی ناکارامد کرده فروخته به زن و بچه اصلاحطلب برای مجتعسازی و راهی جز استفاده از نوسانگیری در بورس نداره امکان نداره افراد به اصل پول برسند چه برسد به سود.اگر سود میداشت پسر غرب گداها در بورس به جای ساخت و ساز تکیه وارد میشد
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    3 0
    خدا لعنت کنه باعث و بانی بدبخت شدن مردم را و همچنین صدا و سیما که مردم را گول زد و آتش بیار معرکه بود. خدا عذابشون رو زیاد کنه.
  • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 0
    الهی غرب گداها ودولت نالایق ووطن فروشش به درک واصل بشن وریشه ونسلشون منقرض بشن ومحاکمه بشن وبه اشد مجازات برسونه ولی چشم اب نمیخوره همه این بی عدالتی هامال مردم بیچاره وزحمت کش که نون سفرشونودزدیدن وکوچک وکوچکتر شد ولی بازماون فاسدها چیزیشون نشد
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 0
    همه سرمایه من که پول بازنشسیم بود60میلیون گذاشتم بورس برای ازدواج پسرم الان شده 25میلیون حالا شمابگین من با این پول جکارمیتونم بکنم سودکه هیچی بیشترنصف پولم رفت شرمنده زن وپسر دیگه ازدواج که هیچی بااین گرونی میشه چه گارگرد
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    خدا لعنت کنه روحانی دزد کثیف
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    حتی اگه از همین لحظه همه دستگاهها درست کار کنن و دزدی و رانت و ... تموم بشه و همه چی خوب پیش بره بازم دزدان و چپاولگران آینده را حداقل تا پنج نسل آتی نابود کردن اند‌. آینده کشک و پشم هم نیست
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    اقای رئیسی شما سیدی از قدیم توگوش ما خاندان که سید اولاد پیغمبر یکار کن که ماباورمان بشه اولاد پیعمبر فکر نکنم مردم روسرکار بزار به مردم قول دروغ نمیگه پیغمبری کار میکنه شما چکار کردی تو۱۰۰روز‌اولت به مردم بگو
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    اگر اموال مردم پس از کاهش ارزش پول و خروج سرمایه در اوج قیمت توسط حقوقی شرکتها در شاخص دو میلیون به خارج نرفته باشد خوبه ولی به نظر نمیرسه عوامل دولت قبل و بقایای انها در دولت جاری تمایل به سرمایه گذاری در داخل داشته باشند. برخی فرزندان افراد که ظاهرا صالح و مشاور با سابقه 42ساله هستند با ظاهر اسلامی در ترکیه برجسازی میکردند به جای داخل که لو رفتند. این وضع منجر به نگرانی و لعن و نفرین میشود هر چند از طریق دسترسی به دارو درمان این اه و ناله پابرهنگان تاثیری بر این عوامل نمیکند که بد است
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    اگر اموال مردم پس از کاهش ارزش پول و خروج سرمایه در اوج قیمت توسط حقوقی شرکتها در شاخص دو میلیون به خارج نرفته باشد خوبه ولی به نظر نمیرسه عوامل دولت قبل و بقایای انها در دولت جاری تمایل به سرمایه گذاری در داخل داشته باشند. برخی فرزندان افراد که ظاهرا صالح و مشاور با سابقه 42ساله هستند با ظاهر اسلامی در ترکیه برجسازی میکردند به جای داخل که لو رفتند. این وضع منجر به نگرانی و لعن و نفرین میشود هر چند از طریق دسترسی به دارو درمان این اه و ناله پابرهنگان تاثیری بر این عوامل نمیکند که بد است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس