تجمع تعدادی از مردم اصفهان در بستر رودخانه زاینده رود+فیلم - کراپ‌شده

حال و هوای اصفهان امروز جمعه پنج آذر در حالی که بامداد پنجشنبه کشاورزان چادرهای خود را از بستر زاینده رود برچیدند، پس از چندین روز اعتراض آرام، با تلاش برخی افراد دچار التهاب شد.

به گزارش مشرق، پس از آنکه مطالبه گری آرام کشاورزان سرانجام به همگرایی مردم نصف جهان برای احیای زاینده رود رسید و جمعه گذشته ۲۸ آبان قاب بی نظیری از همدلی و متانت در حافظه تاریخ ثبت شد، امروز اما بدنبال انتشار فراخوان هایی از سوی برخی عناصر مشکوک و نزدیک به ضدانقلاب در شبکه های مجازی با وجود اینکه کشاورزان پایان تجمع خود را پس از ۱۷ روز طبق توافق شورای میرآب شرق و غرب اصفهان با مسوولان مبنی بر "رهاسازی ۵۰ میلیون متر مکعب آب" بطور رسمی اعلام کرده بودند، جمعیتی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در بستر زاینده رود تجمع کردند. 

این رخداد که در ساعات نخستین صبح جمعه به وقوع پیوست در ابتدا آرام و بی حاشیه بود و مردم با سردادن شعارهایی بار دیگر احیای زاینده رود را خواستار شدند؛ اما بتدریج با نمود برخی تحرک ها  فضای این مطالبه گری به حق، ملتهب شد. 

تجمع تعدادی از مردم اصفهان در بستر زاینده رود

دانلود

کشاورزان اصفهان پس از ۱۶ شبانه روز تحصن و برپایی چادر، از بامداد پنج شنبه با قرائت بیانیه‌ای در قالب توافقنامه‌ای، به تجمع خود پایان دادند و بستر رودخانه زاینده رود را ترک و اعلام کردند به توافقنامه پایبند خواهند بود.

دانلود

در حالیکه تعدادی از مردم اصفهان در بستر رودخانه تجمع کرده بودند، تعداد اندکی با شعارهای تند و از جمله بر ضد صدا و سیما، با پلیس درگیر شدند.

نمایندگان صنف کشاورزان و مسؤولان استانی توافق کردند کمیته‌ای متشکل از استانداری، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و صنف کشاورزان برای پیگیری امور مربوط به کشاورزان داخل استان از جمله مصوبات کارگروه سازگاری با کم‌آبی، شورای عالی آب و شورای هماهنگی زاینده‌رود با دستور استاندار تشکیل و گزارش‌ها به صورت مستمر به استاندار ارائه شود.

پیش از این توافقنامه رئیس جمهور در بیستم آبان ماه در دیدار با مجمع نمایندگان استان اصفهان دستور داد کارگروه زاینده رود احیاء شود و معاون اول رئیس جمهور به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی دستور داد با فوریت موضوع آب زاینده رود را بررسی و راهکارهای خروج از این شرایط را اعلام کنند.

مخالفت پلیس با برگزاری تجمع در پل خواجو

بستر زاینده رود صبح امروز شاهد تجمع کمتر از  ۵۰۰ نفر بود که عمده این افراد با توجه به نوع پوشش و سن و سالشان شباهتی با کشاورزان اصفهان نداشتند.

کشاورزان اصفهانی از صبح دیروز در توافق با مسوولان استانی به تجمع اعتراضی خود در بستر خشک زاینده رود پایان دادند.

شامگاه پنجشنبه دو چادر کشاورزان نیز مورد تعرض عده‌ای قرار گرفت و ویدئوی آتش گرفتن آنها در فضای مجازی پخش شد.

در روزهای اخیر فراخوان تجمعات ضد انقلاب  در بستر زاینده رود به طور گسترده  تبلیغ می‌شد.

تجمع تعدادی از مردم اصفهان در بستر رودخانه زاینده‌رود/ اعتراضات با ورود نیروی انتظامی پایان یافت +فیلم

آتش زدن موتور پلیس و تخریب آمبولانس توسط معترضین در اصفهان

در این میان برخی افراد که هیچ شباهتی به کشاورزان نداشتند با حضوری مشکوک و تحریک کننده سعی در ایجاد التهاب در بستر زاینده رود داشتند. 

پس از تحرک این افراد و ایجاد التهاب چند صد نفره، پلیس برای متفرق کردن جمعیت ناچار به مداخله شد. 

نوع این اعتراضات متفاوت از تجمع آرام روزهای گذشته بود به نحوی که در مواردی روشن کردن آتش در معابر اطراف، سنگ پرانی به پلیس و آتش زدن اموال عمومی توسط این افراد دیده می شود.

تجمع تعدادی از مردم اصفهان در بستر رودخانه زاینده‌رود/ اعتراضات با ورود نیروی انتظامی پایان یافت +فیلم

نیروی انتظامی در مواجهه با این افراد اقدام به  شلیک گاز اشک آور کرده است و تلاش می‌کند مانع از بی نظمی و ناامنی شود.

خبرها حاکی‌است در میدان بزرگمهر، خواجو و خیابان‌های اطراف برخی افراد با پرتاب سنگ به سمت نیروی نظامی در حال تخریب اموال عمومی هستند.

عده‌ای با حمله به یک آمبولانس  شیشه‌های آن را شکستند. یک موتور پلیس را به آتش کشیده شد و با آتش زدن درختان در اطراف پل فردوسی و سی‌وسه پل فضای رعب و وحشت برای عابرین ایجاد شده است.

شعارهای واضحی از سوی معترضین شنیده نمی‌شود اگرچه در برابر اقدامات پلیس فحاشی‌های پراکنده ای صورت می‌گیرد.

این افراد در دسته های ۴۰ و ۵۰ نفره در خیابان‌های اطراف پل خواجو حضور دارند و تعدادشان در حال حاضر حدود ۳۰۰ نفر برآورد می‌شود.

دانلود

تجمع تعدادی از مردم اصفهان در بستر رودخانه زاینده رود

به گزارش شاهدان این افراد از کشاورزان اصفهان نبوده اند. آن گونه که وحیدا، عضو هیئت مدیره صنف کشاورزان اعلام کرده، کشاورزان مطالبات خود را طبق قولی که استاندار داده و مصوبه‌هایی پیگیری خواهند کرد و این کشاورزان در حال حاضر هیچ تجمعی ندارند.

دانلود

کمک یک مامور نیروی انتظامی رابه پیرمردی که در تجمع امروز در اصفهان آسیب دیده بود ببینید.دانلود

صنف کشاورزان اصفهان: تجمع امروز ارتباطی با صنف ندارد

در پی این حواشی از روز چهارشنبه نیروهای انتظامی در اطراف رودخانه مستقر شدند. فراخوان تجمع امروز مردم اصفهان مانند هفته گذشته در فضای مجازی منتشر شده بود با این حال گفته می‌شود که مجوز قانونی برای برگزاری نداشته است. جمعیتی حاضر در تجمع امروز مانند هفته گذشته نبود و شورای میراب‌ها و صنف کشاورزان اصفهان با صدور اطلاعیه‌های متعدد اعلام کردند که این تجمع با صنف ارتباطی ندارد.

در همین زمینه حسین وحیدا عضو صنف کشاورزان اصفهان نیز گفته است: صنف کشاورزی هیچ گونه فراخوانی مبنی بر تجمع مردم و کشاورزان در ۵ آذر منتشر نکرده است و پیامک آن به تمام کشاورزان داده شده است. برای رسیدن به توافق با مسؤولان استان ۱۰ روز تمام مذاکره می‌کردیم و کشاورزان بار دیگر منتظر تحقق وعده مسئولان هستند و ما اجازه سو استفاده از مطالبات کشاورزان را نخواهیم داد.

همچنین حسین محمدرضایی عضو هیأت مدیره نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان به یکی از رسانه‌ها گفت که اجازه بهره برداری‌های سیاسی و سو استفاده از مطالبات بحق کشاورزان را به هیچ فرد، صنف و جریان سیاسی نخواهیم داد.

 ناکامی ضدانقلاب از یک تجمع مسالمت آمیز 

در این میان برخی افراد که هیچ شباهتی به کشاورزان نداشتند با حضوری مشکوک و تحریک کننده سعی در ایجاد التهاب در بستر زاینده رود داشتند. 

پس از تحرک این افراد و ایجاد التهاب چند صد نفره، پلیس برای متفرق کردن جمعیت ناچار به مداخله شد. 

جمعیت مستقر در بستر زاینده رود که ابتدا در حوالی پل خواجو بود پس از اقدام پلیس برای متفرق کردن، بتدریج و طی چند مرحله به سمت پل فردوسی و سپس سی و سه پل حرکت کرد. 

گفته می شود در میان تحریک کنندگان چند نفر از عناصر مشکوک شناسایی و بازداشت شده اند.

در این میان برخی شبکه های اجتماعی و  فعالان نزدیک به ضدانقلاب با انتشار فیلم هایی که مربوط به سال های گذشته بویژه آبان ۹۸ است قصد داشتند تجمع امروز مردم اصفهان را بیش از آنچه مشاهده می شود تنش زا توصیف کنند. 

اواسط آبان ماه بود که در نزدیکی پل خواجو شاهد برافراشتن اولین چادر کشاورزان شرق اصفهان در حالی بودیم که با گذشت یک هفته از استقرار آنها، چادر دوم از سوی کشاورزان غرب اصفهان قدعلم کرد و هر روز بر سیل جمعیت مطالبه گران در حالی اضافه می شد که برای نخستین بار مردم اصفهان که خطر جدی فرونشست زمین را از نزدیک لمس و احساس کرده بودند به گروه دادخواهان و مطالبه گران احیای زاینده رود پیوستند.

اوایل هفته جاری هم  اعضای صنف کشاورزی اصفهان، شورای میراب شرق و شورای آب بران غرب به نمایندگی از جمعیت ۴۵۰ هزار نفر از کشاورزان اصفهان با استاندار جدید و  پا درمیانی آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اصفهان به توافق رسیدند و بیانیه ای در هفت بند تنظیم  شد  که در بند انتهایی جمع کردن چادر کشاورزان از بستر زاینده رود بود.

تخریب لوله آب به یزد در اصفهان / توزیع تانکری آب در یزد

 قطعی آب انتقالی به یزد به دنبال تعرض چندین باره به این خط انتقالی و قطعی آب در برخی مناطق یزد منجر به استقرار تانکرهای سیار آب در سطح این شهر برای تامین اب شرب شهرندان شد.

"سیاوش پاکدل" سرپرست روابط عمومی ‌شرکت آب و فاضلاب استان یزد در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: در پی قطعی آب انتقالی و قطعی آب در برخی مناطق یزد، تانکرهای سیار آب در سطح شهر مستقر شد.

وی اظهار کرد: تانکرهای آب در مناطق خیابان ایمان چهارراه باقریه جنب مسجد امام محمدباقر، خیابان ایمان جنب بوستان اول کوچه امام خمینی، میدان همافر خیابان خلیل حسن بیگی جنب اورژانس، خیابان خلیل حسن بیگی ابتدای خیابان وحدت جنب چاه جهانفر، بلوار عابدی از طرف بلوار ۱۷ شهریور جنب پیام نور، خیابان جدید مابین عابدی و حسن بیگی مستقر شده اند تا شهروندان بتوانند آب آشامیدنی خود را تامین کنند.

پاکدل افزود: به دلیل مشکلات موجود در خط انتقال آب استان یزد، میزان فشار آب در شهر یزد با افت شدید و در برخی نقاط با قطعی آب مواجه شده است.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: به محض استقرار تانکر های جدید آدرس آنها به اطلاع مردم شریف شهر یزد خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 133
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    73 24
    مرگ بر منافق
    • US ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      32 6
      مرگ
    • Ali IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      20 13
      چرا مقامات جلوی تخریب‌های متعدد خط لوله آب به یزد را نمی‌خواهند بگیرند چه می‌باشد خسارت تاکنون؟؟؟
    • حاجی رسولی ها CA ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      32 30
      خاک تو سرت، کشاورزم و نه منافق، پدر شهیدم هستم
    • بی نام IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      19 10
      پدر شهید بزرگوار این بنده خدا با شما نبود، کشاورز ها مطالبه حق‌ داشتند و بسیار درست و منطقی اعتراض کردند و مطرح کردند و هیچ کس حق منافق نامیدن آنها را ندارد
    • IR ۰۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      3 0
      آمین
    • مسلمان IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      2 1
      واقعا
    • سعید IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      8 4
      ارازل و اوباش دوباره در محله ها مثل گذشته قوی شدند و با خالکوبی و آرایشهای ویژه مو در اماکن زورگیری میکنندوبشکلی خطر ناک ول شده اند مقامات امنیتی دست کم گرفتنشان و برای خودشان هم خطرناک است؟؟؟؟
  • دارابی IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    3 3
    چی بگم
    • تک سوار DE ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      24 16
      این بنده خدا ها همشون حدود ۱۸ سال سن دارن. جو گیر شبکه های اجتماعی. درحقیقت اینها قربانی سیاست های ولنگاری فرهنگی وزیزر جوان هستند. حالا حالا ها با این طیف باید هشت سال دست و پنجه نرمکنید. منتظر باشید تو تابستون که مدارس تعطیل می شه دوباره بیان وسط. حدود پنج ساله بعنوان متخصص این حوزه در مورد حمایت از کودکان در فضای مجازی پیش هر مسولی رفتم. حالا فکر کنم شصتشون خبردار شد.
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      9 6
      سلام چه جالب بعضی ها اونطرف ایران هستن و نظر کارشناسی از ،چهار تا فیلم از صدها فیلم رو گزاشتن اینجا خخخ چه جالب ، تا کی خبر سازی و دروغ ،،، هرکی خواست اصفهانی ها رو غضاوت کنه مشکل نداره فقط روی پل صراط همدیگه رو ملاقات میکنیم
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    40 5
    راه حل تمام مشکلات آبی کشور، بردن صنایع آب بر به حاشیه دریا و همچنین برپایی رود ایرانرود از خلیج فارس تا دریای مازندران است.
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      10 32
      راه حل آلبانی نشین ها برای خدشه به صنعت فولاد ایران
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      13 7
      شما هر چه در فضای مجازی می خوانید را بدون تامل تکرار می کنید و خیال می کنید خیلی روشنفکر هستیذ. اولا صنایع مادر برای امنیت بیشتر در مناطق مرکزی قرار گرفته اند. ثانیا الان دارند فاضلاب شهری مصرف می کنند و حذف آن تاثیر چندانی بر مشکل آب ندارد. ثالثا مقدار آب صنایع در مقایسه با کشاورزی ناچیز است. رابعا ایرانرود طرحی خیالی است که هرگز هزینه و ارژی لازم برای انتقال آب از اقیانوس به ارتفاع بالای هزارمتری فلات ایران فکر نمی کند. و حتی اگر با معجزه هم این طرح خیالی اجرا می شد تاثیری جز نابودی تمام سفره آبهای ایران مرکزی و شور کردن آنها نداشت.
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      13 3
      اتصال دریای مازندران به خلیج فارس ممکن نیست، چون ارتفاع دریا مازندران ۳۳ متر از اب های آزاد بالاتره تریلیون ها متر مکعب اب یکجا بصورت سیل میره به طرف خلیج فارس به علاوه مابینش تو ایران هم تا سه هزار متر رشته کوه هست ، از لحاظ عملیاتی نمیشه رودی به عمق سه هزار متر کَند .
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      7 4
      شما امنیت کارخونه رو چسبیدی از امنیت آبی غافل شدی بهت چی بگن
    • منا IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      2 0
      اون وقت به این فکر کردید که هزاران نفری که در امدشون از این کارخانه هاست چه بلایی سراونا وچه بلایی سر اقتصاد اصفهان میاد کاری که همه دنیا انجام میدند را باید انجام بدیم برای صنعت به غیر از صنایع خوراکی باید اب غیر اشامیدنی استفاده بشه با اون اب کشاورزی هم نمیشه کرد
    • ذلفعلی IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      4 0
      کارشناسی را از دانشگاه هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد و روحانی گرفتی که چنین نظری می دهید آب دریای عمان را می شود آورد برای وسط کویر و صنایع آب بر را کنار دریا ولی به دریای مازندران نه چون 26 متر پایین تر از آبهای آزاد هستش و پهنه بزرگی از کناره دریاچه مازندران یعنی تا بابل میرود زیر آب ...فقط برای این که روشن بشی و با مطالعه نظر بدی افتاد ...
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      6 1
      نه عزیزم اخه تو می دونی کل صنایع فولاد کمتر ۷ درصد منابع ابی استان اصفهان را مصرف می کنند حدود ۹۰ ددصد منتبع ابی استان توسط همین کشاورزان با روشهای کشت غیر اصولی شون به یغما رفته و می ره اگر منابع اب اقیانوس را هم بهشون بدهند اون را هم می خشکونند.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    20 17
    اقایی قوه قضیه،امیدوارم دوباره همون افرادی که مدتی قبل دستگیر شده بودن(98 و ..) تویه جمع تظاهرات کننده نباشن! این چه بند بساطی که مردمی که هزاران دغدغه زندگی دارن،باید هی دم و دقیقه شاهد تظاهرات و دغدغه یک سری مشکل داری روحی روانی و باشن!(که بیشترشون هم مجاهدین خلق و سلطنت طلب ها و باقی پرت پلا گویان راه حق(!) باشن ..) و کشور رو ناامن کن.! چطوری اینقدر راحت،می تونن بیان میان مردم و از دغدغه ها مردم سوء استفاده کنن! برخره این پروژه سابقه طولانی داره! نباید یک راهکاری براش پیدا کنیم؟! یعنی مثل قضیه فروشندها و مواد فروش(خورد و ..) نشه،که هی بگیرنش و چند مدت بعد دوباره ازاد بشن! خوب این چه بازدارنده گیه! زندان و مجازات باید بازدارندگی داشته باشه.! که هم حساب کار دست اونیکی که گرفتن بیاد و هم اونایی که برنامه مشابه داره!
    • ایرانی IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      2 0
      بیا پایین بابا
  • سیدحمید IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    34 22
    کاملا مشهوده که ضد انقلاب وارد صحنه شده مخصوصا با تخریب خط انتقالی آب به یزد قصد دارن مردم شریف یزد رو هم ناراضی کنن و با تعدادی اندک از وطن فروشان در صحنه میدانی از نارضایتی مردم سواستفاده بشه در غیر اینصورت ملت ایران مخصوصا مردم اصفهان مثل این یزیدی های ملعون آب شرب رو از روی هموطن خودشون قطع نمیکنن .
    • منتشر کن مشرق IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      16 19
      از شعار هایی که می دادن مشخص بود همون شعار های تکراری طراحی شده در اتاق فکر های اونور آبی شعار های ابلهانه و بی منطق چیز دیگه ای برای گفتن نداشتن اونی که دنبال معیشته میاد شعار برای معیشت و اقتصاد میده نه رضا شاخ روحت شاد و و این شر و ور ها خداوکیلی من درک نمی کنم
    • بی نام IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      13 7
      ببخشید مقداری تند شدم اما اگر دنبال حل مشکل آب هستید یا معیشت و.. رضا شاخ روحت شاد و فحاشی ها این وسط چی میگه؟ شعار های امروز تکراری بود قبلا گفته شده بود و خبرش در اومده بود که طراحی شده توسط اتاق فکر های اونوری بود البته من می دونم این مردم ربطی به اونوری ها ندارند گفتم در جریان باشید بعضی ها هم که کلا ضد انقلاب بازی درمیاوردن امروز آقایان اعتراض دارید حق شماست اما چرا فحاشی ؟ چرا؟ تقطیع نکن مشرق
    • بی نام IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      12 7
      البته لازمه یادآور بشم منظور من این نیست که مردم اصفهان چیزن اتفاقا اصفهانی ها خیلی خونگرم اند من دارم این افرادی رو میگم ضد انقلاب هستند و تکرار کننده شعار های طراحی شده که امروز فیلم شون دراومد بقیه که داشتند کاملا مسالمت آمیز رفتار می کردند من چکار به سایرین دارم
    • بی نام IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      4 0
      الان که دقت می کنم میبینم دفعه اول بد واکنش نشان دادم عذرخواهی می کنم
  • سوسان IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    15 7
    یک مشت ....
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    19 5
    عوامل اسراییل ؟؟
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    23 8
    جواب این احمق ها رو بدین
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      20 12
      نظم شهر را به هم ریخته اند
    • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      14 15
      ما رو قضاوت کنید مشکلی نداره ، فقط روی پل صراط منتظریم !
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      11 0
      آشوبگران از احمق هم احمق ترند که شدن مسیر خواسته های ضدانقلاب و منافقین خونخوارخارج نشین
    • محمد IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
      0 0
      حرف نزن
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    40 31
    وقتی تمام راه های اعتراض مدنی مردم به حکومت رو میبندین متاسفانه بایدم شاهد همچین صحنه های تلخی هم باشیم در کشور
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      35 9
      اخه وقتی اب نیست از کجا بیارن شمال با این وضعش فصل گرما کمبود آب داره اخه فهمیدن چیز سختیه شما چه موجوداتی هستید
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      17 15
      اتفاقا نتیجه راه دادن به اعتراضات مدنی همین پرو شدن معترضان است. والا هفته قبل اعتراضشان را کردند.
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      22 15
      عزیز من مطالبه مردم ما فقط آب نیست،هزار و یک مشکل داریم که با این فرمون نمیشه جلو رفت نمیشه که نمیشه که نمیشه! نمیشه هر روز یه جای کشور شلوغی باشه و همشون رو ما بگیم منافق و مزدور و... نه حقیقت چیز دیگه ایه.مردم ما توجه میخوان.بدونن که مهم هستن،خواسته هاشون اجابت میشه.
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      21 21
      دیگه آزادتر از این مملکت پیدا می‌کنید از صبح تا شب در حال فحاشی هستید و باز صحبت از آزادی مدنی می کنید. هنوز زانو رو گلوت نزاشتن تا بفهمی یه من ماست چقدر کره داره.
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      23 20
      چرا چرند میگی! کشاورزها اومد و حدود دو هفته اعتراض کردن. صداشون هم شنیده شد. کسی هم جلوشون رو نگرفت. ولی یه عده عوضی بعد از کشاورزها اومد مملکت رو به هم بریزن. الآن شما به این اغتشاش گر های بی وجود میگی مردم! شبکه ملکه بدجوری مغز شما ها رو شست و شو داده.
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    31 11
    آدم آب روی هموطن خودش قطع میکنه آخه
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      10 13
      اگه نمی دونی بدون آب هست ولی جای دیگه می‌ره
    • زهرا IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      13 8
      شما هم اگر در اصفهان زندگی میکردید و هر لحظه امکان داشت به دلیل فرونشست زمین برید پایین میفهمیدید
    • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      15 0
      آب کجا هست نشونم بده والله من خودم اصفهانم سالی ده بار اونم نم نم بارون نمیاداصفهان خشک بارندگی توش کمه این تقصیر کیه خداروشکر سرچشمه آب تو اصفهان نیست وگرنه ملت تاحالا حلاک شده بودن خوب اون جایی هم ک آب میفرستن براش لابد مثل اصفهان خشک وبی آب بزارن از تشنگی حلاک شن تا شما کشاوزیت وگسترش بدی یکم همدیگه رو درک کنیم
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    11 6
    طبق نظر امام جمعه اصفهان عمل کنید. امسال به کشاورزان خسارت بدهید که نکارند. تا سال بعد هم حدا بزرگ است
    • کشاورز CA ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      13 1
      همچین میگه بدین انگار این ملت سر گنج‌نشستن، یک فکر کن بعد بعد حرف بزن
    • عبدالله IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      19 4
      اصلا چه کسی گفته در بیابان اصفهان ۴۱ هزار تن برنج بکارن ؟ کل کشت برنج تعطیل کنید ، برن با همون اب ، پسته و زعفران و ..... بکارن مصرف ابش کمتره اب به همه کشاورزا میرسه
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    22 13
    سناریویی که اونور آب توسط دشمنان طراحی میشه و ودر داخل توسط یک مشت الاغ اجرا میشه.
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      10 7
      ای خدا از دست شما
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    22 4
    کار انگل چسباندن خود به این و آن و تغدیه از وجود دیگران برای بقای خودش است .... شک نکنید اینها دنبال چیز دیگری هستند
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    21 13
    افعی را باید سرش له کرد اگر نظریه پردازان اغتشاش و لیدرهای اینها مجازات شوند کشور و مردم از دست این اوباش برای همیشه راحت میشوند
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      13 6
      دمت گرم
    • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      8 14
      خفه
  • علی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    26 7
    آتیش زدن وسط خیابون کار کشاورز نمیتونه باشه
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    9 10
    مافیای یهودی بهایی که در پتروشیمی و آهن چپاولگری میکنند در ضمن عمله های صهیونیسم،استعمارو استکبار هم هستند،مسبب همه نا کارآمدیها ،عقب ماندگیها،انحرافها،قاچاق،اختلاس و اخلال در روابط با سایر کشورها نیز همینها هستند.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    4 7
    اشکالی نداره دولت مشکل رو حل میکنه
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      6 0
      مثلا چاقو خوردن یک پلیس رو دولت میخواد چه جوری حل کنه ؟بگه بیا اینم پول به زخمات فکر نکن خودشون خوب میشن ؟اونم زخم چاقو ؟
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    7 1
    به جای اختلافرچرا الگو مصرف،بهینه سازی بخارات نیروگاه و ذوب آهن،تصفیه فاضلاب را دنبال نکنیم ؟چرا اصلاح وضعیتدمنابع را پیگیری نکنیم ؟ با جمع اوری روان ابهاب فصلی میشه مصرف چند ماه را ذخیره کرد
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      11 2
      جهت اطلاع شما همین الان این طرح شما اجرا شده است و آب مصرفی فولاد مبارکه و ذوب آهن از پساب فاضلاب شهری تهیه می شود.
    • عبدالله IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
      4 6
      اصلا کی گفته یک شهر باید انقدر رشد کند که اب مابقی استانها و گاز و سنگ معدن مابقی استانها کفافش را ندهد ،
  • FR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    11 7
    مزدوران خاتمی که خود یادگاری از سفارتی دوران مشروطیت را نمایندگی میکند
    • فیروز IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      3 1
      دقیقا
  • مهران IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    11 3
    تروریست یا فریب خورده در اینجا فرقی نمی کند نتیجه کار هردو یکیست هر دو نقش مزدوران دشمن را اجرا می کنند ، البته این حرکت ها قبض رسید اقدامات مخرب دولت های برانداز اصلاح طلب و خصوصا روباه بنفش است ،مزدور مهدور الدم است
    • احدی IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      3 0
      دقیقا
  • مهران IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    10 9
    کوير اصفهان ، هیولاهایی که اب و ثروت کشور را می بلعد
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    10 4
    کسانی که خط لوله آب یزد رو تخریب کردند شمر زمان هستند و پلیس باید تک تک اونا رو شناسایی و دستگیر کنه. برخورد قاطع با اراذل تنها راه خواباندن این گونه اغتشاشات است. شبانه از خانه هایشان بیرون بکشید
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    5 4
    باید مدیریت صحیح ایجاد بشه انتقال آب اصفهان به یزد با توجه به اینکه استان اصفهان از استان های کم آب کشور محسوب میشه کار اصولی نبود و باعث ایجاد بحران شده به نظرم انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران راه حل خوبی برای جبران کم آبی استان کرمان و یزد و سمنان هست و مشکل کم آبی تا حدودی در این مناطق حل میشود
    • م IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      0 0
      خوب کردند
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    8 0
    یکی از اشتباههات اصلی این است که بدون در نظر گرفتن شرایط آب اصفهان و تنها با زد و بند و،، صنایع استفاده کننده از آب را در گذشته به اصفهان برده اند با خشکسالی و استفاده زیاد صنایع از آب این مشکل تشدید شده به نظر من اصفهان باید بین صنعت و کشاورزی یکی را انتخاب کند تا مشکل حل شود هم خدا و هم خرما نمیشه
  • Mahdi Sharafedin IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 3
    من هیچ کدوم از طرفین رو بر حق نمی‌دونم نه کار معترضان درست بود نه کار پلیس
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    12 8
    بنظر شما عوامل مشرق نیوز بیشتر به خبرسازی و برچسب زنی مشغولید تا خبررسانی
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    4 3
    اگر طبل بزنند و علف اتش بزنند باران می اید. خود چند بار تکرار کردم جواب میداد. ا
  • احمد IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    12 6
    نکنه این همه مردم که در کف زاینده رود جمع شدن از کره مریخ اومدن ؟!
    • CH ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      4 4
      بله. کره ماهواره نازل شدند. ده روز از همه جای ایران خود را به اصفهان رساندند. تیم آشوب
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    2 12
    یک مشت خش و خاشاک
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    1 4
    خب از کسی که مغز خر میخورد بیش از این هم اتظاری نیست. ست.
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    5 7
    مقصر صدرصدی دولت است
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    7 4
    همش تقصیر دولت قبل هست
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    6 4
    پادو های غرب پایگاه و جایگاهی در بین مردم ندارند. خودتون رو خسته نکنید. آخه جوجه تو با شلوار تنگ جین، کجات به کشاورز زحمتکش می خوره؟ یه بیل بزنی ، ده تا باد در می کنی.
  • US ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    12 7
    مردم از ضد انقلاب جدا هستند
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    12 3
    فقط یه سوال؟ چند صد ملیون جمعیت می خواستین؟
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    6 5
    یه عده چند صد نفره بودن که شعارهای ضد انقلابی و تند که ماهواره و اسراییل یادشون داده بود میدادن ،شجاع عرصه خالی شده بودند ، باید یک فراخوان برای مردم انقلابی اصفهان بدن که بیان تا این اراذل و اوباش مثل موش برگردند تو سوراخ هاشون
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      0 0
      دقیقا
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    4 4
    لطف مکرر سبب حق مسلّم شود
  • FR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    6 6
    مسئولان آب ملت رو نمی توانند تامین کنند ...
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    7 5
    روحانی خدا چه کارت کنه که خودت رفتی اما گند هات موند
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0 1
    در کشور چند ده رود به دریا وخلیج می‌ریزه بیهوده خوب آب رود هارو وصل کنید به شهر ها ،نمیخواید وگر نه میشه کشور رو پر آب کرد فقط یه گروه نابغه وبا یه سایت مشورت ایرانی مشکل رو حل کن درست کنید ببینید میشه یا نه آنوقت ،
  • ابراهیم IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    3 11
    کسانی که بزرک ترین شهر خشتی جهان استان یزد را از نعمت اب محروم نموده اند از نهضت تاسوعا و عاشورا درس نگرفته اند و تنها نیاز مبرم به امر به معروف و نهی از منکر دارند ولیکن کوتاهی ی دولت ها در دهه های گذشته نیز نسبت به ایجاد زیر ساخت های اساسی ی کشور از جمله اب و گاز و برق و ،،، مسلم است و غیر قابل جبران
  • DE ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    5 6
    واقعا جمعیت کثیری بودند دم بود انقلاب بشه حدا را شکر به خیر گذشت . بابا شوخی نیست از جمعیت حدود ۶ میلیون نفری استان اصفهان ۳۰۰ نفر اومده بودند خرابکاری . وای حدود ‌ ۵ ده هزارم درصد حالا یه ذره چرب تر میشه به حساب ۶ ده هزارم درصد...عه چه جمعیتی حالا بگو یک درصدِ ۶ میلیون ، باز میشه ۶۰۰۰۰ . حالا با یک درصد میشه انقلاب کرد؟ حتما خخخ چون حق با اکثریته
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      0 0
      نفهمیدم
    • محسن IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      0 2
      دوست نادان و مجرم و اغتشاشگر داشتن مانند گچ در سد بتنی مایه هلاکت است.
  • ایران IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    11 1
    شما راست می گید من بهتون حق میدم ولی این راهش نیست که بریم موتور پلیس رو آتیش بزنید و لوله انتقال آب خراب کنیم و آمبولانس خراب کنیم
  • منا IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 0
    غلط کردند واقعا چرا باید اجازه چنین کاری داده بشه شانزده روز مردم اصفهان مسالمت امیز پای خواسته برحق شون ایستادند چه طور اجازه دادند یک مشت اوباش این صحنه هایی که حقانیت مردم را نشون میداد را در عرض چند ساعت به شکل یک اشوب در بیارند؟البته اینا کارشون اینه از هرفرصتی برای اغتشاش استفاده میکنند مشتی معترض نما نه عزیز من کشاورز اهل اتش زدن بیت المال نیست کشاورزان زحمت کش ترین ومظلوم ترین اقشار جامعه ما هستند پدر من کشاورزه تمام اجدادمن کشاورز بودند این بی ابی خیلی برای کشاورزان سخته خشکسالی. های اخیر هم به یکبار کمر کشاورزهارا شکست دولت وظیفه داره که به کشاورزان کمک کنه چون رکن اصلی هرجامعه ای کشاورزی
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 4
    دولت و قوه قضائیه برای یکبار هم که شده این اراذل و اوباشی که همیشه باعث فتنه و اغتشاش میشن رو بگیره حبس ابد و اعدام کنه این مملکت چقدر باید تاوان این اراذل و اوباش متصل به تروریستهای منافقین خارج نشین رو بده ، رحم نکنید همه اینها اراذل و اوباشن هیچ کدام کشاورز یا دلسوز کشاورز نیستند
  • مجتبی IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    چی میگید ۹ سال پیش آقای روحانی قول آب به این کشاورزها داد و آنها حمایت کردند ازش و رای آورد شماها مگه ندید این آقای رئیسی امد قبل از انتخابات و گفت من اولین کاری که میکنم احیای زاینده رود وعده دروغ داد یا واقعا گفت خوب بسم الله الان موقع عمل هست
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    سر زمین ایران خشک ونیمه خشک یعنی در کنار کشاورزی محدود دامداری هم باشد تا مردم امرار معاش کنند نه اینکه آب سطح وزیر سطح را مصرفغیر اصولی کنند بعدشم داد وهوار اگر امسال بارون نباشد چه خاکی بسر کنیم
  • تاسف IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    واقعا متاسفم
  • خداباور IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    پناه بر خدا از فتنه ها
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    ...........
  • IR ۰۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    4 0
    مشکل کم آبی در آینده شهر قزوین هم آشکار می شود تمام زمین های کشاورزی خرد شده و به باغ ویلا تبدیل می شود و آب کانال کشاورزی را می دزدند تا باغ ویلا ها آبیاری شود
  • ابوالفضل DE ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 0
    همانطور که قبلا هم دیدیم تخریب و اتش زدن فقط و فقط و فقط کار عوامل ضدانقلابه
  • مرگ بر منافق IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    3 0
    مرگ بر منافق
  • منصور IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    مشرق ..
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 4
    آشوبگران باید بازخواست بشن تا معلوم بشه پشت ماجرا چیه
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    خدایا در فتنه ها مراقبمون باش
  • کارگر IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    4 7
    8 سال روحانی کجا بودن که الان یاد آب افتادن...
  • عماد IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    چی بگم واقعا
  • ق IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 1
    ضدنقلاب و دشمنان یه عده رو شستشوی مغزی میکنن تا اینجوری کشورشون رو به آشوب بکشن تا دشمنان بتونن از این آشوب بهره برداری کنن...
  • بی نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    3 0
    در کتابهای درسی تاریخ خوانده بودیم که تمدن ها در کنار آب بنا می شوند. نه اینکه آب را ببرند در کنار تمدن!
  • IL ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 2
    برای اعتراض باید مجوز بگیرن؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      2 2
      در اسرائیل که میگیرند
  • فرهاد IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    5 0
    جالبه 90 درصد افرادی که کامنت میگذارند اصلا نمی دانند مشکل اب اصفهان چیست و اصلا تونل دوم و سومکوهرنگ و ماجرای اب یزد چیست
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 1
    اشد مجازات برای اغتشاشگران
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    راهکار حل مشکلاته
  • محمد IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    آشوب کردن برای آبی که داره هموطن خودت میخوره دشمن داره آب گل آلود ماهی بگیره
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    توسعه ناپایدار یعنی ایجاد و توسعه صنایع آب بر مثل فولاد و کاشی سازی در دل کویر و استان های کم آب مرکزی.....
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 0
    کار فوق العاده اشتباهی کردن.مگه شمرن؟
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    جدا عمق اب زاینده رود از۱تا۳متربود،چطور شده که حتی ۱۰سانت هم نمیشه آب را جاری کنند!؟
  • یک هموطن IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    3 0
    تفرقه انداختن همیشه نیرنگ انگلیس خبیث بوده. حواسمون باشه
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    کشاورزی اولویت داره و استراتژیکه به جای خسارت دادن به کشاورز آب رو به کشاورز بدن آب شرب را تو قوطی یارانه ای به مردم یزد بدن خدا میدونه من یه دفعه کلی مغازه را تو یزد گشتم یه آب معدنی پیدا نکردم کدوم عقلی میگه با آب کشاورزی به بهانه شرب حمام و توالت کنن اونوقت اقتصاد مملکت فلج بشه
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    3 0
    واقعیت تلخ اینه که کشور عزیزمون ایران جزو سرزمینهای کم باران هست و کم آبی چیز عجیب و تازه ای نیست با توجه به این شرایط مردم و مسئولان باید مدیریت و برنامه ریزی درست و بجا داشته باشند..این شلوغ کاریها هم جز خسارت و خودزنی نفع دیگه ای نداره !
  • فاطمه IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 0
    متاسفم
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 1
    بی انصافها مگه مسلمون نیستید تخریب می کنید؟
  • ناشناس IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    اصلا همون تجمع کشاورزان زمینه ساز این اعتراض ها شده خوب این هزینه برای کشور و افزایش تحریم و مسخره بازی حقوق بشری برای اونا شد آب آخه نمیشه که کشاورز بیاد در زمین های خشک بی آب با این بارندگی کم برنج بکاره و مطالبه گر هم باشه کشور به بلوا کشیده بشه
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    نمیدونم چی بگم
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    3 0
    92 درصد هدر رفت آب تو بخش کشاورزیه، روش غرق آبی باید جاشو بده به روش قطره ای وبارانی، هی هر روز تو صدا وسیما وهر رسانه ای دادمیزنید مدیریت آب وصرفه جویی، اول بخش های بزرگ وپر مصرف را مهار کنید بعدا
  • hamid IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    باید حرف مردم رو گوش کرد ومشکلاتشون رو حل کرد
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    پناه بر خدا
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 0
    براکدوم تجمع تاحالامجوزدادین ک این دومیش باشه؟؟
  • برزو IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    چی بگم
  • Gop u IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 1
    خخخخخخخ عجب خوشم میاد از این همه .........
  • علی IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    اب برای کشاورزی باید قطره های بشه وبراساس نیاز کشور کشت بشه نه که زیاد کشت بشه هدر رفت اب ومنابع وقیمت بازار نخوره خوراک گاو گوسفند بشه یا صادرات بی رویه بشه گرانی بشه من خودم کشاورز نمونه هستم.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    1 0
    ضد انقلاب بسیار احمق است و نمی فهممد که مردم شریف ومتدین اصفهان را نمی توان فریب داد ، اما چه می شود کرد فریب خوردگان از اجانب را فقط با چوب و چماق باید بجای خود نشاند . درود بر مردمان اصفهانی __بیرزد هر یک از آنان جهانی _ خود از شر شیاطین ار رهانی __کنی باور فهیم است اصفهانی .
  • احمد IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    پس از عبور آب زاینده رود از سه پل های تاریخی اصفهان ، باید تقسیم آب برای یزد وغیره صورت بگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس