کد خبر 1305086
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
مرگ ۵۶۲ نفر بر اثر گازگرفتگی در ۱۰ ماه + جدول

سوختن ناقص سیستم گرمایش آب در یک حمام عمومی زنانه در شهرستان خمینی‌شهر روز پنجشنبه موجب مسمومیت تنفسی هشت نفر با گاز منوکسیدکربن شد.

به گزارش مشرق، غفور راستین مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: سوختن ناقص سیستم گرمایش آب در یک حمام عمومی زنانه در شهرستان خمینی‌شهر روز پنجشنبه موجب مسمومیت تنفسی هشت نفر با گاز منوکسیدکربن شد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: این حادثه ظهر دیروز به اورژانس پیش بیمارستانی اعلام و دو واحد امدادی به همراه چهار تکنسین فوریت‌های پزشکی به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید

گازگرفتگی در یک سالن تئاتر در خیابان شریعتی +عکس

غفور راستین افزود: در این حادثه هشت نفر شامل پنج خانم ۳۴ تا ۵۲ ساله و سه کودک پنج تا هشت ساله مسموم و توسط واحدهای امدادی به بیمارستان شهید اشرفی خمینی‌شهر منتقل شدند.

خمینی شهر در ۱۲ کیلومتری شمال غربی اصفهان واقع شده است.

منواکسیدکربن، گازی بی رنگ و بی‌بو موسوم به "قاتل نامرئی" با شروع فصل سرما با آماری گسترده‌تر اما آرام و بی‌صدا، خانواده‌هایی را عزادار می کند و هر سال با آغاز فصل سرما، میزان مسمومیت با CO افزایش می یابد.

عمده‌ترین منبع تولید این گاز، سوختن ناقص نفت و گاز است ولی در اثر احتراق هر نوع ماده سوختنی بویژه در محیط های بسته و فاقد اکسیژن، تولید گاز منواُکسید کربن امکانپذیر است.

براساس آمار پزشکی قانونی استان اصفهان در ۶ ماه نخست امسال، آمار تلفات گازگرفتگی افزایش داشته و از ۱۱ فوتی در مدت مشابه سال قبل به ۱۵ فوتی (۱۰ مرد و پنج زن) در ۶ ماه اول امسال رسیده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • DE ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    6 2
    شرم آور است که هنوز دراین کشور حمام های عمومی غیر بهداشتی ، مشغول کار هستند آنهم با ابتدائی ترین و ناسالم ترین مواد سوختی ....
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      1 0
      الان شهر ما همه تو خونه هاشون حمام خانگی دارن که یا با آبگرمکن های گازی مخزنی و دیواری یا با پکیج گرم میشن ولی خیلیا هنوز دنبال اون حال و هوای حمام های عمومی هستن برای همین با وجودیکه اکثر حمامهای عمومی که در مالکیت اشخاص بوده تعطیل شدن اما حمام شهرداری شهرمون رونق داره و بعضا خانواده ها حتی حمام دامادی فرزندشون رو هم میبرن اونجا خیلیها هم من باب تجدید خاطره گهگداری میرن حمام عمومی
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 0
    چرا پیام منا نداشتید. مشاهیر خمینی شهر را معرفی کنید
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    وقتی عقل نباشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس