صادق زیباکلام نمایه

زیباکلام گفت: آمریکا می‌تواند ضرباتی به ما بزند که سال‌ها به عقب برگردیم و همین پیشرفت مختصر را نابود کند!

به گزارش مشرق؛ صادق زیباکلام در آستانه مذاکرات هشتم آذر مدعی شده است: «به‌رغم تفاوت‌های آشکاری که بین ایران و آمریکا درباره مذاکرات وجود دارد یک شباهت بنیادی بین تهران و واشنگتن وجود دارد و آن شباهت این است که در آمریکا جریانات سیاسی هستند که نمی‌خواهند توافقی صورت بگیرد و دولت بایدن را زیر فشار زیادی گرفته‌اند که مبادا توافقی با ایران صورت بگیرد. مشابه این وضعیت در ایران هم هست، در ایران هم جریانات اعم سیاسی وغیره چندان تمایلی به مذاکرات ندارند و می‌خواهند تنش بین ایران و آمریکا همچنان ادامه پیدا کند».

به گزارش جهان نیوز، این فعال اصلاح طلب در بخشی دیگری از یادداشت خود نیز نوشته است: «تندروهای ایران معتقد هستند که عربستان سعودی، کویت، امارات متحده عربی، قطر که کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس هستند بسیار آسیب پذیر هستند و موشک‌های ایران می‌تواند خسارت‌های عمده‌ای به متحدان آمریکا در منطقه وارد سازد. این البته یک روی سکه است و روی دیگر سکه آن است که درست است که ما می‌توانیم با شلیک موشک‌های حزب‌ا... در سوریه، یا به کمک حشد الشعبی در عراق، در میان متحدان خودمان در طالبان لطماتی و ضرباتی را به اسرائیلی‌ها، آمریکایی‌ها و متحدانشان وارد سازیم  اما واقعیت تلخ آن است که آنگاه نوبت به آمریکا و اسرائیل خواهد رسید. صد البته آمریکایی‌ها به‌هیچ وجه سودای تغییر در ایران را ندارند اما ضرباتی بر ساختارهای صنعتی و ارتباطاتی می‌توانند وارد سازند به‌گونه‌ای است که می‌تواند ایران را سال‌ها درحقیقت به عقب رانده و همین پیش رفت مختصری را هم که صورت می‌گیرد را در حقیقت نیست و نابود سازد».

البته که زیباکلام درباره قدرت نظامی ایران حرف جدیدی نزده است و همین رپورتاژ تبلیغاتی برای ارتش تروریسیتی آمریکا را ظریف در همان سال های ابتدایی دولت روحانی مطرح کرد. البته که در همان مقطع رهبر انقلاب پیشنهاد دادند که مسئولان نیروهای مسلح برای این افراد یک «تور نظامی» برگزار کنند.

گرچه بازدید امثال زیباکلام از دستاوردهای نظامی و دفاعی ایران هم شاید تاثیر آنچنانی نداشته باشد، چراکه این افراد شاید کوچک‌ترین آشنایی با ساده‌ترین سلاح های نظامی و دفاعی ندارند و فقط مدح و ستایش از قدرت نظامی بیگانگان را یاد گرفته‌اند.

فارغ از تخیلات زیباکلام و سناریوچینی های ذهن او، به این چهره وکیل مدافع آمریکایی ها به عنوان دشمن تابلودار ملت ایران که دلسوزان منافع ملی را تندرو می نامد باید یادآوری کرد که آمریکا به طور مکرر برجام را نقض کرد و در نهایت از آن خارج شد. حالا هم که ایران در پی نقد کردن امتیازات خود از این قرارداد پرخسارت است امثال زیباکلام و دوستان او راه افتاده‌اند که نه از آمریکا تضمین بگیرید و نه شرط بگذارید. این افراد تاحدی از غیرت و تعصب ایران بهره برده‌اند که به وقت مقابله سپاه با دزدی دریایی نفت ایران نتواسنتند ناراحتی خود را کتمان کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    39 4
    خداوند بر درجات بوذرجمهر حکیم بیفزاید که با درایت و بصیرت خود گفته است: هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد!
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      7 0
      در اوایل انقلاب در جلسه ای در اطراف مهاباد با فرمانده نظامی حزب دموکرات موافقتش با کشتار مردم بیگناه را اعلام کرده بود.
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      15 1
      ایول. کیف کردم از این بوذرجمهر حکیم! ماشالا به هوشت.راستی بوذرجمهر حکیم درباره مصینژاد و رجوی و خائنی به اسم شادی صدر بیسواد چیزی نفرموده؟!
    • سید IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      17 1
      دوست18:14 ــــ نه تنها بوذرجمهر حکیم ، که دیگر حکما هم در باره این جُهّال و سفیهان بس سخنان گرانسنگ و حکیمانه ای دارند که مجال بیانش در این مقال نیست!
    • عطاءالله IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      14 0
      دمت گرم عالی گفتی
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      2 7
      چند روز پیش پزشکیان هشدار داد که نابه سامانی ها زمینه ساز شورش رو فراهم می کنه و شما بهش حمله کردید حالا هم به هشدارهای زیباکلام حمله کنید خدای نکرده، مبادا سرتون را از زیر برف دربیاید!
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    13 5
    با مغزت فکر کردی 8 سال پیش گفتی روحانی. بخ خاطر مغز معیوب تو برگشتیم به 100 سال قبل
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 13
    ما که رفتیم بچه هامون رو تو کانادا و سوئیس به دنیا آوردیم،خیالمون راحته تو نگران خودت باش....
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 9
    ما که رفتیم بچه هامون رو تو کانادا و سوئیس به دنیا آوردیم،خیالمون راحته تو نگران خودت باش....
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    13 7
    این رفتار خبیثانه جایی شک باقی نمی گذارد بر اینکه افسادطلبان ستون پنجم دشمنان مردم ایران و سرمایه های اسرائیل در ایران هستند
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    10 4
    بدبخت روی ... رو در وفاداری به ارباب سفید کرده، چه موجود مفلوکیست
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    13 8
    افکار حقارت آمیز غربزده ای به نام صادق زیبا کلام، تهوع آور است... کاش مانند افکار غرب فدای بیمارگونه اش،شناسنامه اش هم ایرانی نبود
  • غلامحسین عالی IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    11 6
    چرا اینها را به اتهام تشویش اذهان عمومی محاکمه واز سمت های خود معزول نمی نمیکنند ؟!
  • حسين DE ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    10 4
    تو با تمام ياخته هات، تو با تمام سلولهات ،تو با تمام وجودت فقط يك ابله و كودن به تمام معنا هستى،.
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      3 2
      برادر آلمانی خونتو کثیف نکن
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    4 1
    گفته امریکائیها از زبان زشت کلام ، قبلاظریف سخنگوی انها بود الان یک بیمقدار دیگر او نمیداند امریکا امد ایران. تا سالها نمیتواند خلاص شود
  • ناصر IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    4 1
    یه غلطی کرده؛ اینقدر اذیتش نکنین
  • امیر IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    4 1
    زیباکلام داغون! سیاسی نیست، داغون! سیاسی یک زیباکلام است.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    3 0
    احتمالا امضای اخرپاسپورت امریکایی وسی تی زن اوبااین خزعبلات ،تمام ویحتمل ایشان بعدازبازنشستگی ....
  • فراجناحی IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    5 1
    ماجرای ربوده شدن آقای زیبا کلام در سال 58 و نجات معجزه آسای او از دست گروهک کومله همراه با پیشنهاد مذاکره در هاله ای از ابهام قرار دارد ((رسم بود که دموکراتها و کومله ها هر کسی را که به گروگان می گرفتند یا سر بریده یا...))
  • DE ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    4 0
    اینقدر این احمق و نادان و بیسواده که نمیفهمه در ایران ملتی نشسته اند که هزاران نفر از آنها توسط رژیم قرون وسطایی مدرنِ! امریکا شهید و‌صدها هزار نفر مجروح و بی خانمان
  • هادی IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    3 0
    نون حلال خورده بود از این حرفا نمیزد
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    5 0
    تو که نماینده شیطان بزرگی، بگو بهمون حمله کند تا جوابش را نقدا تقدیم کنیم. یکی میشه این اراجیف گو، یکی هم میشه شهید شهریاری و شهید فخری زاده.
  • آقا زیبا IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 0
    آقا زیبا به نظر جنابعالی یعنی کشورو بدیم به اسرائیل فرش قرمز هم براش پخش وتو لب مرز بمون با چاقو ویک گوسفند مشتی برای خوش آمد گویی که پست مهمی بهت بدن
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    5 0
    آیا زیبا کلام همین مطالب را در دانشگاه هم تدریس می کند، یا فقط برای دلقک بازی و تفریح این مقاله ها را می نویسد.
  • مرتضی خرسند IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    3 0
    چرا حاشیه و بیراهه میروید و پیرو سخنان سران اسراییل بیان نمیکنید که این قماش لیبرال و اصلاح طلب سرمایه های عظیم اسراییل در ایران و ننگ ایران و ایرانی هستند و همه را خلاص کنید از این دوپهلو سخن گفتن و در لفافه خیانت این عناصر را کاور کردن
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 3
    حق کاملا با زیبا کلام است. بدعهدی آمریکا در برجام مسئله دیگری است.
  • سید روح اله IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    3 0
    تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد. زیبا کلام وقتی لب همانند غنچه نوشکفته اش را باز میکند گویی سفیر فرانسه لب به سخن میگشاید چراکه این دو حشر و نشر دارند. هر کس میخواهد از مواضع سفیر فرانسه آگاه شود به سخنان زیبا کلام توجه کند. ان شاء الله این دو را با هم محشور بگردان
  • ناصر EC ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    3 0
    به گفته افلاطون. اگر از اسمان باران آزادی ببارد. عده ای از بردگان چتر به دست میگیرند.مثل این شیطان استعمارزده انگلسی.
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    مفسدهابخاطر یک مشت دلار چ میکنن
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    2 0
    منافقین با اصلاح طلبان تفاوتشان چیست؟
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    بدبخت شاگردان این وطن فروشان
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    3 0
    بدبخت شاگردان این اساتیدوطن فروش
    • امیر هوشنگ IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
      0 0
      هر کلامی مخالف وموافق دارد
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس