کد خبر 1305340
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵
دستگیری 12 تروریست در مرز ترکیه با سوریه و یونان

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که دستکم ۱۲ مظنون به عضویت در گروه‌های تروریستی را در مرزهای این کشور با سوریه و یونان دستگیر کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ترکیه روز شنبه اعلام کرد که دستکم ۱۲ مظنون به عضویت در گروه‌های تروریستی هنگام تلاش برای عبور غیرقانونی از مرزهای این کشور با سوریه و یونان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مظنونان شامل هشت نفر  عضو گروه تروریستی داعش، سه نفر عضو گروه «پ‌ک‌ک» و یگان‌های مدافع خلق و یک نفر عضو سازمان «فتح الله گولن» بودند.

در بیش از ۳۵ سال مبارزات تروریستی گروه پ‌ک‌ک‌ علیه ترکیه، دستکم ۴۰۰۰۰ نفر از جمله زنان، کودکان کشته شده‌اند. این گروه در فهرست سیاه آمریکا و اروپا نیز قرار دارد. داعش نیز دستکم ۱۰ حمله انتحاری، ۷ حمله بمب‌گذاری و چهار حمله مسلحانه در ترکیه تاکنون انجام داده که منجر به کشته شدن ۳۱۵ نفر و جراحت صدها نفر دیگر شده است.

آنکارا همچنین گروه «فتح الله گولن»، واعظ ترکیه‌ای مقیم آمریکا را متهم می‌کند که در پشت کارزار طولانی مدت برای سرنگونی دولت از طریق نفوذ در نهادهای ترکیه، به ویژه ارتش، پلیس و قوه قضاییه است.

وزارت دفاع ترکیه به دلایل امنیتی اطلاعات بیشتری در زمینه این عملیات منتشرنکرده است.

وزارت کشور ترکیه اخیرا  از تکمیل ساخت دیوار مرزی  با ایران، سوریه و یونان با هدف جلوگیری از عبور غیرمجاز مرزی توسط قاچاقچیان، مهاجران  غیرقانونی و تروریست‌ها خبر داد.

«سلیمان سویلو»، وزیر کشور ترکیه، با انتشار تعدادی از عکس از این دیوار در توئیتر از تمام ساخت آن خبر داد. ترکیه ۵۳۴ کیلومتر با ایران مرز مشترک دارد که تروریست‌های پ‌پ‌ک، قاچاقچیان مواد مخدر و مهاجران غیرقانونی به صورت غیرقانونی در برخی موارد از آن عبور می‌کنند. این کشور در سال ۲۰۱۸ هم دیواری به طول ۷۶۴ کیلومتر از جنس بتن در مرز خود با سوریه کشیده بود.

یک رسانه نزدیک به جناح حزب حاکم ترکیه اخیرا از ساخت دیوار مرزی با ایران استقبال کرد و نوشت، این دیوار در جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی و تروریست‌ها به ترکیه موفق بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 1
    مشرق یک چیزی بگم. پ. ک ک هرچی باشه ترکیه چیز کثیف تر و نجس تری هست در طول 5روز ماه 70هزار کورد علوی رو شهید کردن. پ ک ک هم 46هزار سرباز ترک کشته نه غیر نظامی. پ ک ک که نژادپرست نیست ترکا میخوان ما رو ذوب کنن. تا 650هزار نفر رو هم شهید کردن و قتل عام کردن. شما جای ما بودید چکار میکردید؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس