اردوغان از حکم قضایی علیه امام اوغلو حمایت کرد

رئیس جمهور ترکیه، «رویکرد خصمانه یونان» در قبال مهاجران را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش مشرق به نقل از تی‌آرتی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با انتقاد شدید از یونان درباره رویکرد این کشور نسبت به مهاجران، گفت که نگاه و نحوه برخورد آتن با مهاجران، حالا به مرحله «قساوت» رسیده است.

اردوغان گفت: رویکرد همسایه غربی ما، یونان در قبال مهاجران حالا به مرحله بیرحمی رسیده و متاسفانه کشورهای غربی به این قساوت یونان، هیچ پاسخی نمی‌دهند.

وی افزود: همگی از بی‌تفاوتی به تصاویر جانگداز مرزی و پناهگاه‌های پناهجویان که شبیه به اردوگاه‌های آلمان نازی است، عمیقا متاثر شدیم. در مبارزه با تروریست‌ها نیز با پنهان شدن پشت عبارت «پناهجوی سیاسی»، رویکردی مشابه را نظاره‌ می‌کنیم.

اردوغان با مقصر دانستن غرب بابت اینکه نسبت به این موضوع به اندازه کافی حساس نیست، گفت که اقدام کشورهای غربی و برخی نهادهایی که درهای خود را به روی مهاجران سوری، عراقی و آفریقایی باز می‌کنند، نشان‌دهنده «سطوح بالای تحمل و تاب‌آوری در قبال گروه‌های تروریستی پ.ک.ک و جنبش گولن است.»

وی در ادامه اضافه کرد که گروه جدایی‌طلب و تروریستی پ.ک.ک، با دریافت و جمع‌آوری اعانه و کمک از این کشورها، در واقع تامین مالی حملات در سوریه، عراق و ترکیه را برعهده دارد.

اردوغان با اشاره به بحران سوریه گفت: متاسفانه، بشریت در مواجهه با این بحران، آزمون خوبی را پشت سر نگذاشت. کشورها و نهادهای غربی تنها زمانی که پناهندگان پشت مرزهایشان رسیدند، درباره تراژدی انسانی در سوریه صدایشان را بلند کردند و به جای یافن راه‌حل این بحران، واکنش آنها در زندانی کردن مهاجران پشت سیم‌های خاردار، تجلی پیدا کرد. کسانی که از محرومان خارج از مرزهایشان غفلت می‌کنند، وقتی پای سعادت، امنیت و مصونیت خودشان در بین باشد، «ابتدایی‌ترین نمونه‌های فاشیسم» را به نمایش می‌گذارند.

گروه پ.ک.ک در جریان بیش از ۳۵ سال اقدامات تروریستی علیه ترکیه، مسئول مرگ بیش از ۴۰هزار نفر از جمله زنان، کودکان و نوزادان بوده است. گروه «جنبش گولن» نیز کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ ترکیه را رهبری کرد که در جریان آن ۲۵۱ تن کشته و ۲هزار و ۷۳۴ نفر زخمی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    2 6
    صدای پانترک همان صدای خس خس نوزاد عراقی است که با اسلحه ترکیه به دست داعش سربریده شد. خدایا حساب ما ترک های ایرانیِ حسینی را از پانترک جدا کن.
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲
    3 6
    میجنگیم میمیربم باکو رو پس میگیریم. زنده یاد ایران متحد
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      5 1
      زر نزن
  • قادر IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
    3 1
    واقعا چقدر شماها حقیر هستید رهبر کشوری مسلمان از کشته شدن مسلمانان مهاجر در دریایی مدیترانه به دست یونانی های قاتل شکایت می‌کند و شما کور کر شده به تورک ها توهین میکنید حق شما بدتر از اینهاست مطمعنم روزی سزای اعمال متوهم تان را خواهید دید که می‌بینید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس