وزیر دفاع طالبان: نیروی هوایی مستقل در افغانستان ایجاد می‌شود

سرپرست وزارت دفاع دولت موقت طالبان از تشکیل نیروی هوایی مستقل و بدون وابستگی به کشورهای دیگر خبر داد.

به گزارش مشرق، «ملامحمد یعقوب مجاهد»، وزیر دفاع دولت موقت طالبان گفت که این گروه تلاش می‌کند یک نیروی هوایی مستقل و بدون وابستگی به سایر کشورها تشکیل دهد.

پیش از این «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در نشستی با کارمندان فرودگاه کابل گفته بود که این گروه در نظر دارد نیروهای هوایی ایجاد کند که به کمک سایر کشورها از جمله آمریکا، هند و پاکستان نیازی نداشته باشد.

 این در حالی است که اغلب هواپیماها و بالگردهای نیروهای هوایی دولت پیشین افغانستان ساخت آمریکا بود و بسیاری از کارشناسان اعتقاد داشتند که بدون کمک این کشور یک روز هم این کاروان توانایی ادامه کار نخواهد داشت.

از سوی دیگر به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره انتقال تجهیزات و وسایط نظامی آمریکایی به کشورهای همسایه‌ افغانستان، وزارت کشور طالبان قاچاق آن‌ها را تکذیب کرده است.

وزارت کشور طالبان خبر قاچاق تجهیزات نظامی به کشورهای همسایه‌ افغانستان را «تبلیغ این علیه گروه» خوانده و اعلام کرد که این موضوع هرگز واقعیت ندارد.

طالبان گفته است که «عکس‌ها و ویدیوهای منتشرشده [در مورد قاچاق وسایط نظامی از افغانستان] از زمان اداره‌ پیشین کابل است که آمریکایی‌ها وسایط نظامی‌شان را از راه پاکستان انتقال می‌دادند.»

وزارت کشور طالبان افزوده است آن تعداد از عکس‌ها و ویدیوهایی که از انتقال وسایل از یک ولایت به ولایت دیگر منتشر می‌شود، هم نمی‌تواند دلیل قاچاق وسایط نظامی به بیرون از کشور شود.

با این حال، طالبان گفته‌اند که به هیچ کسی اجازه نمی‌دهند تا تیر اسلحه را هم از افغانستان به خارج انتقال دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    0 0
    پروژه قاهر ٢ در كابل كليد خورد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس