سعید محمد: ایجاد 7 منطقه آزاد جدید اشتباه بزرگ بود/ «طرح جامع مناطق آزاد» تهیه شده است

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تاکید کرد: ایجاد ۷ منطقه آزاد جدید که امسال ابلاغ شد، اشتباه بزرگی بود؛ چون ظرفیت مناطق آزاد فعلی هنوز بهره برداری نشده است و ولع ایجاد مناطق آزاد به کشور آسیب می زند.

به گزارش مشرق، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی، شامگاه امروز شنبه (ششم آذرماه) در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: بعد از ۴۲ سال نواقص زیادی در کشور می‌بینیم و با آرمان‌های امام (ره) فاصله غیر قابل قبولی داریم.

وی افزود: افتخارات زیادی هم ایجاد شده ولی باید همواره بدنبال حرکت از خوب به عالی باشیم، چراکه مردم الان از رضایتمندی قابل قبولی از مسئولین برخوردار نیستند.

محمد ادامه داد: امروز از جمله معضلات کشور که حاصل بی تدبیری ها هست، این است که یکی از مریض ترین اقتصادهای دنیا را داریم و رشد نقدینگی و خلق پول وحشتناک است، ولی کنترل و مهارنقدینگی و تولید، باعث درمان این بیماری اقتصادی خواهد شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد بیان داشت: تولیدکننده ها از قوانین بی حساب و کتاب خون گریه می‌کنند و امروز یک جنگ اقتصادی داریم که نیازمند فرمانده اقتصادی است و هرکسی نباید تصمیم جزیره ای خود را بگیرد.

محمد با بیان اینکه مناطق آزاد در دنیا یکی از مراجع اصلی توسعه اقتصادی سرزمین های اصلی هستند و وظیفه این مناطق ایجاد فضای تولید و رونق کسب و کار بوده که بعد از جنگ جهانی دوم ایجاد شدند، گفت: امروز بخش عمده تجارت دنیا در مناطق آزاد کشورها شکل می‌گیرد و این فکر درستی برای حراست از صادرات و تولید است.

 تولید در مناطق آزاد یک درصد و سرمایه‌گذاری ۷ درصد است

وی افزود: ۷۹ مجوز منطقه آزاد در کشور صادر شده که ۳۲ منطقه فعال است ولی تنها ۲ درصد از صادرات غیرنفتی کشور از مناطق آزاد است و تولید در آنها یک درصد و سرمایه‌گذاری ۷ درصد است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد، با بیان اینکه مناطق آزاد ما گرفتار مشکلات زیادی هستند که اولین مسله زیرساخت‌هاست، بیان داشت: بعد از گذشت ۳۹ سال هنوز کیش برق ندارد و ۲۲ هزار واحد خالی در کیش داریم که اگر در آن سکونت کنند با مشکل بزرگ برقی مواجه می شویم.

محمد ادامه داد: ایجاد ۷ منطقه آزاد جدید که امسال ابلاغ شد، اشتباه بزرگی بود؛ چون  ظرفیت مناطق آزاد فعلی هنوز بهره برداری نشده است و ولع ایجاد مناطق آزاد به کشور آسیب می زند.

 به دنبال ایجاد بورس بین الملل در مناطق آزاد هستیم/ طرح جامع مناطق آزاد تهیه شده است

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد بورس بین الملل در مناطق آزاد هستیم تا کمکی به بورس شود، گفت: ساماندهی رمزارزها را در مناطق آزاد طراحی کرده ایم، چراکه مناطق آزاد جای خوبی برای مدل‌سازی و پایلوت بودن است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور این است که مدیران نمی توانند تصمیم اتخاذ کنند و توپ در زمین دیگری انداخته می شود، اظهار داشت: طرح جامعی را در مورد مناطق آزاد طراحی کرده ایم تا هر منطقه آزاد بسته به ظرفیت‌ها و امکاناتش فعالیت کند.

وی افزود: یکی از موصوعات که پیگیری کرده و در کیش راه اندازی کردیم، سامانه شفافیت بود که ۱۶ خدمت را در یک سامانه گذاشتیم تا مردم ببینند و کسی نتواند تصمیمی در اتاق تاریک بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    3 0
    شما یه کار درست درمون از حسن روحانی و جهانگیری به ما نشون بده!
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    1 0
    درود بر سردار غیور و مجاهد و دیگر مجاهدان نفرین تاریخ بر وطنفروشان مفت خور بنفش و بانیان وابسته‌ی غربگرایشان که این مردمان این کشور رو به خاک سیاه نشاندند
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    چیزی را که شما اشتباه می دانی درجبهه دشمن در ست وکارساز میدانند دولت قبل همه کارهارا درست وحرفه ای بنفع شیطان انجام داد حالا کو تا همه اشکار شود سیب وگلابیها کم کم میرسد عجله نکن
  • قاسم IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    0 0
    عکس دیگه نداره این بنده خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس