آغاز تولید انبوه موشک زیرکان، سلاح ابرفراصوت و مرگبار روسیه

رسانه‌ها از تولید انبوه یک موشک ابرفراصوت روسیه که به عنوان سلاح منتخب رئیس جمهور این کشور در صورت نبرد محتمل اتمی یاد می‌شود، خبر دادند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که تولید انبوه موشک‌های ابرفراصوت مرگبار «زیرکان» با سرعت ۶۶۷۰ مایل در ساعت را در بحوبحه تنش‌های شدید با غرب آغاز کرده است.

به گزارش  روزنامه انگلیسی «دیلی میل» به نقل از خبرگزاری «تاس»، این موشک «غیرقابل توقف» به سرعت در حال تولید است. مجوز تولید این موشک در مقیاس کامل در یک کارخانه فوق سری  در «روتوو»، نزدیک مسکو، پس از آزمایش‌های موفقیت‌آمیز اخیر موشک صورت صادر شده است.

یک منبع آگاه گفت: «تولید انبوه موشک‌های زیرکان در حال انجام است، اگرچه آزمایش‌های پرتاب‌های سطحی این محصول ادامه خواهد داشت.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دستور داده است که این موشک سال آینده در نیروی دریایی روسیه مستقر شود.

اخیراً، آزمایش موفقیت آمیز این موشک ابرفراصوت از یک ناوچه در ۱۸ نوامبرانجام شد. یک ماه قبل از آن، زیرکان برای اولین بار از یک زیردریایی شلیک شد. تلویزیون دولتی روسیه این موشک ابرفراصوت را به عنوان سلاح منتخب ولادیمیر پوتین برای از بین بردن شهرهای آمریکا در صورت درگیری اتمی معرفی کرده است.

این موشک چند منظوره مافوق صوت برای حمله به اهداف دریایی و زمینی طراحی شده و می‌تواند اهدافی را در فاصله بیش از ۶۲۵ مایلی هدف قرار دهد. موشک زیرکان روی ناوچه‌های روسی و بعداً در زیردریایی‌ها مستقر خواهد شد.

این در حالی است که منابع خبری چندی قبل از شکست مجدد پروژه شلیک موشک ابرفراصوت نیروی هوایی ارتش آمریکا خبر دادند و نوشتند که دومین آزمایش شلیک موشک ابرفراصوت «ای جی ام- ۱۸۳» با شکست مواجه شد. نیروی هوایی آمریکا این موشک را از یک بمب افکن راهبردی «بی-۵۲» در منطقه آزمایش موشکی «پوینت موگو» نزدیک کالیفرنیا آزمایش کرد.

در بیانیه نیروی هوایی آمریکا اعلام شد که در این ماموریت تمام اهداف مورد نظر برآورده نشد. این اهداف شامل رها شدن امن موشک از هواپیما و ارزیابی سرعت عمل این موشک بود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اخیراً در نهمین «کنفرانس مسکو درباره امنیت بین‌المللی» گفت که مسکو در پاسخ به استفاده از بمب اتمی و دیگر سلاح‌های کشتارجمعی علیه روسیه یا متحدانش، حق خود را برای توسل به سلاح‌های اتمی محفوظ می‌دارد.

طی سال‌های اخیر روسیه بارها درباره تحرکات آمریکا برای استقرار سامانه‌های سپر دفاع موشکی و نظامی کردن فضا به منظور مقابله با این کشور هشدار داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 0
    به به خیلی هم عالی ، موفق باشید!!
  • مجید جهدی IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 2
    چنان از زیرکان صحبت شده که انگار در دنیا نمونه ای ندارد در حالیکه در ایران موشکهایی داریم با سرعت بیش از ۷ماخ و دقت ان در حد نقطه زنی است اگر روسیه در حال ازمایش است ما سالها قبل تولید انبوه کرده ایم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس