تظاهرات بزرگ پلیس اسپانیا علیه طرح چپگرایان در پارلمان

هزاران تن از نیروهای پلیس در آنچه بزرگترین اعتراض نیروهای پلیس در تاریخ اسپانیا خوانده می شود، در اعتراض به قانون موسوم به «گگ» به خیابان های مادرید آمدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هزاران نفر از افسران پلیس روز شنبه در اعتراض به اصلاحات بحث برانگیز قانون امنیتی موسوم به «قانون گگ» در مادرید دست به تظاهرات زدند.

بر اساس این گزارش، این اقدام نیروهای پلیس با حضور نمایندگان نهادهای مختلف مجری قانون در این کشور - پلیس ملی و محلی‌و گارد مدنی- در حال برگزار ی است.

گفته می‌شود پس از شروع این تظاهرات، سازمان دهندگان آن، اتحادیه پلیس جوساپل، قول دادند که این «عظیم‌ترین اعتراض پلیس در تاریخ اسپانیا» خواهد بود. به گفته آنها قرار بود ۱۲۰ هزار نیروی پلیس در آن شرکت کنند.

میگوئل گومز، رئیس جوساپل به خبرنگاران گفت: ما به این اصلاحات نه می‌گوئیم. ما معتقدیم که قانون باید با زمان کنونی سازگار شده و باید اصلاح شود، اما هرگز نباید حقوق کسانی که مسئول امنیت هستند و هر روز با این قانون کار می‌کنند را پایمال کنیم.

پابلو کاسادو، رهبر حزب راستگرای اپوزیسیون مردمی که در این راهپیمایی سخنرانی می‌کرد، گفت که از خواسته‌های معترضان به طور کامل حمایت می‌کند.

کاسادو گفت: هر روز ۴ افسر پلیس مورد حمله قرار می‌گیرند و این کاملاً غیرقابل تحمل است.

گفتنی است «قانون گگ» در سال ۲۰۱۵ در زمان دولت راستگرای ماریانو راخوی به تصویب رسید و خشم احزاب چپ را برانگیخت.

حزب حاکم سوسیالیست کارگران اسپانیا و یونیداس پودموس، اکنون پانزده اصلاحیه را برای بحث به پارلمان ارائه کرده‌اند که شامل موادی چون مجاز بودن توزیع تصاویر پلیس خواهد بود؛ موضوعی که خشم پلیس اسپانیا را برانگیخته و نیروهای پلیس معتقدند این اقدامات می‌تواند امنیت جانی آنها را زیر سوال ببرد.

بر اساس قانون فعلی، استفاده غیرمجاز از تصاویر افسران پلیس که می‌تواند امنیت آنها را به خطر بیندازد یک تخلف جدی محسوب شده و متخلفان با جریمه‌های ۶۰۰ تا ۱۰ هزار و ۴۰۰ یورویی روبرو خواهند شد.

اما اصلاحیه ارائه شده از سوی احزاب چپ تصریح می‌کند که عکاسی یا فیلمبرداری و همچنین توزیع تصاویر افسران پلیس در خیابان‌ها، مثلاً در تظاهرات، جرم تلقی نمی‌شود و فقط در مواردی که انتشار تصاویر خطری برای کارکنان داشته باشد، متخلفین مجازات خواهند شد.

این اصلاحات همچنین مستلزم کنار گذاشتن استفاده از گلوله‌های لاستیکی است که باید در همه جا با گلوله‌های آسیب زا جایگزین شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس