پیچ و خم تبعیض های جنسیتی در اشتغال زنان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ۷۵درصد اشتغال در ایران، خرد است که خیلی به رشد تولید و ثروت منجر نمی‌شود در حالیکه این آمار برعکس اقدامات و رفتارهای اقتصادی در جهان است.

به گزارش مشرق، بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، درباره نرخ بیکاری در کشور اظهار داشت: آمارهای ۹ یا ۱۰ درصدی نرخ بیکاری که اعلام می‌شود قطعاً درست نیست و این در حالی است که اشتغال مولد و قابل قبول و باثبات مدنظر است. اینکه برخی افراد شغل کاذب و پاره وقت داشته باشند اشتغال با ثبات محسوب نمی‌شود. 

بیشتربخوانید:

دولت سابق، اشتغال را رونق می‌داد یا بیکاری را؟!

وی افزود: دولت و مجلس باید به سمتی حرکت کنند که وضعیت اشتغال در کشور بنیادین بوده و به ثبات برسد چراکه ما دائم شاهد التهابات اقتصادی و تأثیر منفی آن بر بازار و از دست رفتن مکرر شغل‌ها هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به شیوع کرونا در کشور تصریح کرد: در ۲ سال اخیر وضعیت کرونا باعث وارد شدن ضربات سنگین به اقتصاد و اشتغال کشور شده و برخی مشاغل را تضعیف کرده است، هر چند برخی مشاغل مرتبط با مسائل بهداشتی تقویت شدند.

محبی نجم‌آبادی خاطرنشان کرد: ایران ظرفیت اشتغال بیشتر از شرایط فعلی را دارد. این در حالی است که در حوزه معدن شرایط بکری برای افزایش اشتغال وجود دارد و اگر فرآوری استخراج معادن‌ بیشتر شود جوانان و متخصصان بیشتری مشغول فعالیت خواهند شد. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: اگر در فرآوری نفت خام هم کارهای بزرگتری صورت گیرد می‌توانیم ساماندهی خوبی در بخش اشتغال ایجاد کنیم.

محبی‌ نجم‌آبادی خاطرنشان کرد:‌ ۷۵ درصد اشتغال در ایران، اشتغال خرد است که خیلی به رشد تولید و ثروت منجر نخواهد شد در حالیکه این آمار برعکس اقدامات و رفتارهای اقتصادی در جهان است.

وی عنوان کرد: ۲۵ درصد اشتغال در جهان خرد است و ۷۵ درصد آن مربوط به شغل‌های موجود در کارخانجات و کارگاه‌های بزرگ است که همین عامل منجر به بهبود وضعیت اقتصاد و اشتغال آنها شده است چرا که رشد اقتصادی در کارخانه‌های بزرگ و تولیدات آنها رقم می‌خورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: هم‌اکنون بالاجبار ما به سمت اشتغال خانگی و خرد رفته‌ایم تا به یک حداقل‌هایی در اقتصاد برسیم اما اقدام صحیح آن است تا جایی که امکان دارد باید به سمت ایجاد شرکت‌های بزرگی که امکان اشتغال و توسعه و رشد اقتصادی بیشتر دارند، حرکت کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس