عضو فراکسیون حزب الله: جنگ انتخاباتی آمریکا علیه جریان مقاومت آغاز شده است

عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت -وابسته به حزب الله- گفت که آمریکاییها جنگ سیاسی علیه جریان مقاومت را کلید زده‌اند تا بتوانند کرسیهای جریان مقاومت را کاهش دهند.

به گزارش مشرق، «حسن فضل الله» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت -وابسته به حزب الله- نسبت به مداخلات آمریکا در انتخابات پارلمانی این کشور هشدار داد.

پایگاه خبری «العهد» به نقل از فضل الله گزارش داد، آمریکا از طریق جمعیتها و برخی از احزاب تحت حمایت خود در لبنان، عناوین سیاسی را مطرح کرده است؛ احزابی که هیچ برنامه اقتصادی برای مردم لبنان ندارند.

وی تأکید کرد، این احزاب هیچ طرحی برای توقف سقوط پول لبنان، حل مشکل برق، ایجاد شغل و حمایت از تولید ندارند، و آمریکا نیز در انتخابات آتی، در پی حمله به مقاومت و سلاح آن است.

این نماینده حزب الله خاطر نشان کرد، حمله به مقاومت، عنوان جنگ سیاسی است که آمریکاییها «علیه ما آغاز کرده‌اند و در تلاش هستند مناطق همپیمان ما را هدف قرار دهند، ولی ان شاء الله، ناامید خواهند شد».

فضل الله می‌گوید که آمریکاییها برای رسیدن به اهداف خود، بر روی اعمال فشار به اقتصاد و مسائل مالی لبنان حساب باز کرده‌اند تا باعث سرخوردگی مردم شوند و بدین ترتیب از مشارکت در انتخابات منصرف شوند.

وی درباره مناطقی از لبنان که حامی جریان مقاومت هستند، گفت که آمریکا در تلاش است سطح نمایندگی این مناطق را در پارلمان لبنان از بین ببرد یا تضعیف کند.

این نماینده تصریح کرد، دولت آمریکا، مداخله آشکاری در لبنان دارد و در حال حاضر وارد جنگ انتخاباتی شده است و «از کسانی حمایت می‌کند که فاسدان بزرگی هستند و حامی نفوذ این افراد در داخل حکومت هستند، ولی جز شکست، عایدی نخواهد داشت».

فضل الله با بیان اینکه آمریکا و جنگهای این کشور در منطقه از عراق تا سوریه و یمن، شکست خورده است، تصریح کرد: «توهمات آنان (آمریکاییها) در لبنان نیز از بین خواهد رفت... ما و همپیمانان خود در درجه نخست در پی اتحاد و کنار گذاشتن اختلافات هستیم».

وی در پایان گفت که حزب الله وعده انتخاباتی نمی‌دهد، بلکه برنامه ملی برای حل مشکلات کشور ارائه خواهد کرد؛ «زیرا خدمت به مردم، هیچ ربطی به انتخابات ندارد، بلکه یک وظیفه دینی و اخلاقی است».

 پارلمان لبنان ششم آبان ماه گذشته، قانون برگزاری انتخابات زودهنگام را تأیید کرد. بر اساس این قانون، انتخابات لبنان به جای هشت ماه می (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) در ۲۷ مارس (هفت فروردین ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد.

پارلمان لبنان در مهرماه گذشته با طرح انتخابات زودهنگام موافقت اولیه کرده بود و جریان ریاست‌جمهوری این کشور از همان ابتدا با این موضوع مخالفت کردند و خواستار تصحیح آن شدند.

نظام لبنان، پارلمانی است و نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور از دل این پارلمان بیرون می آیند به همین دلیل برگزاری انتخابات پارلمانی از اهمیت ویژه‌ای در این کشور برخوردار است که هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود اما انتخابات پیشین، برای نخستین بار بعد از ۹ سال و در پی یک تأخیر ۵ ساله در ۸ می ۲۰۱۸ (۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) برگزار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس