حزب‌الله: سفرای آمریکا و عربستان مستقیما در امور لبنان مداخله می‌کنند

نماینده حزب الله در پارلمان لبنان با اشاره به جنگ اقتصادی واشنگتن در این کشور اعلام کرد که سفرای آمریکا و عربستان مستقیما در امور لبنان مداخله می‌کنند.

به گزارش مشرق، «حسن عزالدین» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان در نشستی با حضور فعالان در شهر صور اعلام کرد، سیاست‌های اقتصادی مستمر از سال ۱۹۹۲ تاکنون علاوه بر هدر رفت منابع کشور موجب به وجود آمدن وضعیت اقتصادی دشواری که اکنون با آن مواجه هستیم شده است.  بنابراین لازم است که در این سیاست‌های مبتنی بر وام و استقراض و موارد دیگر که منجر به انباشت بدهی‌های گزاف بر دوش دولت و بانک‌ها  شده است تجدید نظر گردد.

ببینید:

فیلم/ نفوذ ایرانی‌ها به داخل سرزمین‌های اشغالی

وی افزود، وضعیتی که اکنون لبنان در آن قرار دارد بسیار دشوار است؛ به ویژه در زمینه مواد غذایی و آب و بهداشت و آموزش و همه موارد مربوط به اساسی ترین حقوق انسان که در لایحه قوانین و معاهدات بین‌المللی تایید شده است.

این نماینده پارلمان لبنان در ادامه افزود، دولت آمریکا با ابزارهای غیرقانونی خود یک جنگ اقتصادی شیطانی ضد لبنان به راه انداخته و متاسفانه برخی از  فرزندان ملت خود را می‌بینیم که در راس این جنگ در داخل قرار گرفته‌اند.  متاسفانه هسته انسجام ملی سست شده و مفهوم تعلق به وطن در نوسان است.

این عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در ادامه تاکید کرد، اما با این وجود لبنان از موضع تسلیم در برابر اراده خارجی‌ها و صهیونیست‌ها به موضع ایستادگی در برابر این دشمنان و یک موضع وطن پرستانه که در آن دستورات دولت آمریکا و دیگران رد می‌شود منتقل شده است.  همین استواری یک دستاورد و پیروزی و افتخار بزرگ برای لبنان است.

وی در ادامه در پاسخ به ادعاهای دشمنان مبنی بر مداخله سفیر ایران در لبنان تاکید کرد، یک مدرک برای این مداخله به ما ارائه دهید و ما در مقابل مدارک خود را درباره مداخلات سفیر آمریکا و عربستان به شما ارائه خواهیم کرد. ده‌ها مدرک درباره مداخلات مستقیم و آشکار و علنی سفیر آمریکا و عربستان در لبنان وجود دارد. ما در میان همه این تناقضات زندگی می‌کنیم و باید راهی بیابیم تا کشور را به امنیت برساند.

حسن عزالدین در ادامه ابراز امیدواری کرد که مشکل اخلال در برگزاری جلسات دولت هرچه زودتر حل شود؛ به ویژه که دلایل این بحران برای همگان مشخص و روشن شده و مسئولان باید هر چه سریعتر با رفع موانع مربوطه به کار خود بازگردند و به این وضعیت فروپاشی کشور به ویژه بعد از کاهش قابل توجه نرخ لیره رسیدگی کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس