به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در حاشیه اجلاس سران اکو، دیداری مثبت و دوستانه با وزیر امور خارجه آذربایجان، در عشق آباد داشتم. مقدماتی برای این دیدار خوب در هفته‌های گذشته بین دو کشور طراحی شد. ابعاد توافق، متنوع و در راستای منافع دو کشور و دو ملت است. اراده روسای جمهور بر توسعه همه‌جانبه روابط است. همکاری در حوزه ترانزیت، انرژی، گردشگری، فرهنگی، و… از جمله نکات مورد تاکید و توافق طرفین است. دو کشور و دو ملت فراتر از همسایگی، خویشاوند هستند. در مورد نگرانی‌های ما، رئیس‌جمهور آذربایجان سخنان امید بخشی داشت و تاکید کرد که بر همین اساس عمل خواهد شد. یک روز پیش از ملاقات دو رییس، در سطح سیاسی، دیپلماتیک و ‌امنیتی رایزنی‌های مهمی انجام شد. به توسعه مناسبات با همسایگان ادامه خواهیم داد.

روایت امیرعبداللهیان از دیدار دوستانه با وزیر خارجه آذربایجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • كورش DE ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    8 23
    ديدار دوستانه؟! دشمني و توهيني نبود كه باكو و اردوغان در اين مدت نكرده باشند. چرا در برابر اين به اصطلاح كشوركهاي جعلي انقدر وا ميدهيم؟ ما كه پوزه اربابان اينها را به خاك ماليده ايم.
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 1
    باید با ایجاد کروکودیرها دست برداشتن از غرور و حسادت کشورهای دور بر به خودت وابسته کنیم ای کاش ریل شما به جنو ب و جاده ایجاد شده بود چه کم کاری کرد کردید هنوز اتوبان شیراز به اصفهان بعد 15 سال تکیمل نشد چرا تکمیل نمکینید خدا میداند
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    9 3
    به کوری چشم دشمنان دولت، با درایت سیاست مداران، روابط دو کشور دوست ، برادر، شیعه روز به روز گرم‌تر و در جهت رفاه و منافع دو ملت پیش خواهد رفت. امثال آقای کورش۱۳:۵ فقط خودشان را اذیت می‌کنند و گرنه هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    8 0
    ایران و ترکیه و اذربایجان باید یک فدراسیون تشکیل بدهند
    • مجتبی از زنجان IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 3
      ببنید همه210کشور در جهان تجزیه میشن چون همه210کشور زبان دارند سودان چه جوری در جنوب سودان کشور سودان جنوبی تشکیل شد-اوکراین10ساله جنگ در شرق اوکراین-هند بیش از40هزار قوم واقعا تاسف برای این دنیا ببخشید اینارو گفتم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس