زالی: سویه جدید کرونا در کشور دیده نشده است/ دز سوم در تهران بیشتر از سایر استان‌ها تزریق شده است

رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان تهران با اشاره به این که دز سوم در تهران بیشتر از سایر استان‌ها تزریق شده است، گفت: سویه جدید کرونا در کشور دیده نشده است.

به گزارش مشرق، در جلسه امروز ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا استانداری تهران، علی‌رضا زالی رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان تهران، با اشاره به این که فقط ۲۲ درصد مردم آفریقای جنوبی واکسینه شده‌اند، خاطرنشان کرد: هر سویه‌ای در ۵ قاره دیده شود، پاندمی ایجاد کرده است، بنابراین باید مراقبت‌های خود را در مرزها افزایش دهیم.

وی به سرایت‌پذیری بالای امیکرون‌ تاکید کرد و ادامه داد: دردهای عضلانی و خستگی زیاد از نشانه‌های سویه امیکرون‌ است، همچنین دو تا سه هفته برای تاثیر واکسن‌های موجود نسبت به سویه جدید زمان لازم است.

ببینید:

عکس/ تزریق واکسن کرونا به مسن ترین فرد جهان

رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان تهران به خطر پایین جانی سویه جدید اشاره کرد و افزود: با فرسایشی شدن بیماری و گذر زمان، نباید با عادی‌انگاری میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش یابد، از طرفی نباید به خاطر سویه جدید در جامعه اضطراب ایجاد کنیم.

زالی با اشاره به این که تزریق دزسوم در تهران نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر بوده است، اضافه کرد: هفته گذشته در جلسه وزارت کشور، طرح شهید سلیمانی مورد تاکید بود تا منابع اعتباری و اقدامات اجرایی را در مرحله جدید تبیین کنیم.

همچنین سعید تاملی رئیس کمیته بهداشت و واکسیناسیون استانداری تهران با اشاره به ۳ میلیون مبتلا و ۹۰ هزار کشته در آفریقای جنوبی اظهار کرد: سویه جدید امیکرون‌ در تورنتو کانادا و استرالیا دیده شده و سرایت پذیری این ویروس بسیار بیشتر از سویه دلتا است، اما هنوز اطلاعات دقیق و علمی برای مقابله با آن مشخص نشده است.

وی به مقررات بین المللی برای جلوگیری از شیوع سویه جدید کرونا افزود: ۷ کشور در جنوب آفریقا جزو لیست قرمز قرار دارند و مسافران آن مناطق باید قرنطینه شوند، همچنین بسیاری از کشورها از ورود مبتلایان احتمالی سویه جدید جلوگیری می‌کنند، که باید در کشور ما نیز چنین محدودیت‌هایی اعمال شود.

همچنین قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران در رابطه با نظارت و بازرسی‌ از واحدهای صنفی گفت: ۱۳۲۹۴ بازرسی در تهران داشتیم که ۸۴۳ مورد تذکر دادیم، ۴۹۰ نفر ۳۰۰ هزار تومان جریمه شدند، ۱ مورد پلمپ داشتیم که در طی ۱۸ گشت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات صورت گرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احمدخواجوند IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 1
    کروناهم همین شرایط را داشت ودرقم ظهور کرد وپس از تکذیب وتایید ومردن افرارد گفتند که سوقاتی ازچین. برایمان اوردن وحالااز افریقابرایمادارند سوقات می آورند بنظرم شروعش از قم بایدباشد
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 0
    این حرف یعنی سویه جدید در کشور در حال گردش است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس