قانونگذار ارمنستان: احتمال تهاجم جدید جمهوری آذربایجان وجود دارد

یک قانونگذار ارمنستانی مدعی شد که با توجه به اظهارات اخیر رئیس جمهور جمهوری آذربایجان، احتمال حمله مجدد ارتش این کشور به خاک ارمنستان کماکان وجود دارد.

به گزارش مشرق، یک قانونگذار ارمنستانی روز دوشنبه مدعی شد که احتمال حمله مجدد ارتش جمهوری آذربایجان به خاک این کشور کماکان وجود دارد.

به نوشته خبرگزاری «پان ارمنیان» «تیگران آبراهامیان» نماینده یکی از احزاب اپوزیسیون ارمنستان معتقد است که احتمال تهاجم جدید جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک وجود دارد. آبراهامیان روز دوشنبه در یک پست فیسبوکی نوشت که در جریان اجلاس سران ارمنستان، جمهوری آذربایجان و روسیه در ۲۶ نوامبر، تجاوز باکو به ارمنستان صرفاً یک «اختلاف مرزی» تلقی شد.

آبراهامیان نوشت: «علاوه بر این، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان پیوسته تلاش می‌کرد تجاوز به جمهوری ارمنستان را به عنوان یک حادثه مرزی برنامه ریزی نشده عنوان کند.»

وی افزود: «این اظهارات ثابت می‌کند که صرف نظر از آغاز تعیین حدود مرزی یا رفع انسداد مرزها، احتمال تهاجم جدید جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک همچنان پابرجاست.»

به گفته این قانونگذار ارمنستانی، جامعه جهانی تنها زمانی متوجه عبوراز خطوط قرمز خواهد شد که عملیات نظامی گسترده انجام شود.

 نیروهای جمهوری  آذربایجان در روزهای ۱۲ و ۱۳ مه در چند بخش در استان‌های «سیونیک» و «گغارکونیک» مرز ارمنستان را نقض کردند و همچنان از خروج نیروهای خود از منطقه خودداری می‌کنند. در ۱۶ نوامبر، جمهوری آذربایجان یک حمله غیرقانونی را در سیونیک آغاز کرد که در آن نیروهای  ارمنستانی کشته و اسیر شدند و همچنین دو موقعیت را تصرف کردند.

وزیر دفاع ارمنستان  نیز روز شنبه در دیدار با مقامهای ارشد نظامی این کشور از تلاش برای افزایش قدرت نیروهای مسلح ارمنستان خبر داد. «سورن پاپیکیان» وزیر دفاع ارمنستان،   رایزنی‌هایی با مقام‌های ارشد نظامی ارمنستان انجام داد و اظهار داشت که مقام‌های کشور مصمم هستند از هرگامی که برای افزایش توان رزمی نیروهای مسلح لازم باشد، حمایت کنند.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در  نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکل پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد.

این دو کشور در روزهای اخیر نیز مجددا با هم درگیر شدند که این غائله نیز با میانجیگری روسیه خاتمه یافت. ارتش جمهوری آذربایجان در جریان نبرد با طرف مقابل، برتری قابل توجهی داشت، هرچند که پهپاهای ساخت ترکیه  پوشش هوایی مطلوبی را برای نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در این درگیری فراهم آوردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    7 9
    دو جفت کشیده نر و ماده الهام میخاد وگرنه ارمنستان می گیره تا زهرش نریزه ول کن نیست
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      5 6
      دمت گرم، از طرف من هم دوتا پس گردنی و یه اردنگی مهمونش کنین!!!
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 3
    آذربایجان شانس خوبی بدست اورد که ارمنستان با روسیه در افتاد و نیروهای روسی را اخراج کرد اما نباید در دام روسها بیافتد چون اشغال خاک ارمنستان بهانه برای اشغال مجدد قره باغ است
  • مجتبی از زنجان IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 12
    ببنید دوستان همه۲۱۰کشور در جهان زبان دارند اگر کشورها برای تک قومی شدن گام برندارند تجزیه میشن الان در هند۵۰هزار قوم زندگی میکنه این کشور چه جوری تک قومی هندی بشه سازمان ملل در برابر قومی گری جهان هیچی کشورها باید تک قومی بشن
  • احمد IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    10 11
    آذربایجان خاک خودش را بازپس میگیرد .چرا ارامنه حاضر به تعیین خطوط مرزی نمیشوند .
  • مجتبی از زنجان IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    1 10
    همه210کشور در جهان زبان دارند هند بیش از50هزار قوم داره کشورها باید تک قومی بشن چون تجزیه میشن بعضی کشورها برای تک قومی شدن تلاش میکنند مثل میانمار با700قوم خوددانی
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      3 10
      ایران کشور نیست، ایران امید است ایران تنها امید بشریت برای رهایی از چنگال شیطان است. ایران کشتی نجات اشت که از پاک ترین های هر نژادی را در خود جمع کرده تا شیطان را به زیر بکشند.
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 12
    قوم سلطنتی ایرانیِ آریایی آذری را چه شده است؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا محذوب‌صنعت مونتاژی و درجه۲ ترکیه شده اید؟؟؟ برادران آریایی ی سبلان مقدس سر خودتان را بالا بگیربد و تمدن های پرشکوه هم نژادهای آریایی خودتان را ببینید ملت های بزرگ آمریکا آلمان انگلیس ایران فرانسه اسپانیا هند استرالیا،
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 9
    آریایی خودش زبان‌است.‌شاخه‌بزرگ‌زبانهای هندی-ایرانی-اروپایی، ____ زبان آریایی شکسپیر دارد حافظ دارد جامی دارد مولانا دارد گوته دارد. زبان آریایی یعنی همه داشته های انسان مدرن.
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 9
    همه دنیا آرزو دارند آریایی باشند تمام جهان در دست آریایی هاست آلمان ایران آمریکا انگلیس فرانسه اسپانیا روسیه هند،، حالا منِ آذری که تابلو هست نژادم از قوم ماد آریایی یکی از سه قوم بزرگ آریایی های ایران است بیاییم و خودم را به ترکیه و قرقیزستان وصل کنم؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 10
    دشمنان بدانند ما آذری های سبلان مقدس، صورت هایمام را رگ گردن هایمان را در دفاع از ایران میدهیم. همانند اجداد تاجدار خودمان خاورمیانه حیاط خلوت ایران است و ملک پدری ما ایرانیان است.
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۷
      0 0
      ترکهاجان ومال وعمرشان رابرای دفاع ازایران گذاشته و میگذارند
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 10
    سلام بر برادران آریایی مان همان فرزندان قوم ماد آنان که محافظ آتش اهورایی در سبلان مقدس بوده اند و اکنون آذری نام دارند. مردمانی از تبار آتش
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    2 3
    علیف چقدر شبیه ایرانی‌هاست دوست بابای من یک کلمه هم ترکی‌بلد نیست بچه یزد هست ولی خیلی خیلی شکل‌ایشون هست. چشم هامون که میبینند شبیه هم هستیم رو باور کنیم یا اسناد و کتابهای چاپی اصراعیلی ها رو که میگه فرق داریم
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    4 11
    نژاد ترک در مقابل بزرگی نژاد اصلی ی آذری ها یعنی آریایی، اندازه ی یک دانه نخود است. همین الان رجب و الهام برای آب خوردن باید از یک آریایی یعنی پوتین اجازه بگیرند
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
    3 9
    قوم سلطنتی ایرانیِ آریایی آذری را چه شده است؟؟؟؟؟؟؟؟ آیا محذوب‌صنعت مونتاژی و درجه۲ ترکیه شده اید؟؟؟ برادران آریایی ی سبلان مقدس سر خودتان را بالا بگیربد و تمدن های پرشکوه هم نژادهای آریایی خودتان را ببینید ملت های بزرگ آمریکا آلمان انگلیس ایران فرانسه اسپانیا هند استرالیا،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس