تحول تازه در مرز باکو- ایروان؛ کشته شدن یک نظامی ارتش ارمنستان - کراپ‌شده

وزارت دفاع ارمنستان از کشته شدن یک نظامی خود در جریان تیراندازی نیروهای جمهوری آذربایجان در خطوط مرزی خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع ارمنستان دوشنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که در  جریان تیراندازی در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان در استان «گغارکونیک»، یک نظامی ارمنستانی کشته شد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که حدود ساعت ۱۸:۱۰ روز دوشنبه به وقت محلی، نظامیان جمهوری آذربایجان با سلاح‌های گرم با کالیبرهای مختلف به سمت مواضع ارمنستان در مرز با  جمهوری آذربایجان در نزدیکی روستای «نورابک» در استان گغارکونیک تیراندازی کردند که در نتیجه، یک نظامی ارمنستانی کشته شد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان تاکنون نسبت به این ادعا واکنشی نشان نداده است.

این در حالی است که وزارت دفاع ارمنستان ظهر دوشنبه اعلام کرده بود که وضعیت مرز با جمهوری آذربایجان پایدار بود و هیچ اقدام تحریک‌آمیزی توسط طرف مقابل ثبت نشد. پس از آتش بس در پاییز گذشته در منطقه درگیری قره باغ کوهستانی، استان‌های سیونیک و گغارکونیک ارمنستان در مجاورت مرز قرار گرفتند.

در ۱۶ نوامبر، درگیری بین ارتش ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مناطق مرزی در استان سیونیک رخ داد. ایروان، آباکو را به حمله به ارمنستان متهم کرد، در حالی که باکو مدعی شد که نیروهای ارمنستان به پاسگاه های جمهوری آذربایجان حمله کرده‌اند.

متشنج شدن دوباره مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان طی هفته گذشته به دنبال شدت گرفتن تنش‌های طی چند ماه اخیر بعد از توافق آتش‌بس با میانجیگری روسیه اتفاق افتاده است.

ایروان و باکو سال گذشته یک جنگ ۴۴ روزه را تجربه کردند و امید آن می‌رفت با توافق آتش‌بس، زمینه برای حل اختلافات هموار شود اما اختلافات بر سر تعیین حدود و مرز دو کشور و ادعاهای مکرر جمهوری آذربایجان درباره ایجاد کریدور ادعایی «زنگه‌زور» تنش‌ها را تشدید کرده است.

دور تازه درگیری‌ها با میانجیگری روسیه پایان یافت و پس از آتش‌بس، سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان به دعوت رئیس شورای اروپا توافق کردند که اواسط ماه آینده میلادی در مقر اتحادیه اروپا دیدار کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مجتبی از زنجان IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 10
    بازم میگم همه210کشور در جهان زبان و قومیت دارند اگر سیاست تک قومی شدن با هر روشی انجام ندهند تجزیه میشن میخواد ایران-یونان-سریلانکا-نپال-سوییس باشه من فکر میکردم نام استان معمولی باشه زبان اون قوم از بین میره اما الان در تایلند اسم استانها معمولی است اما200قوم همچنان هستن
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 6
    قطعا یک نقشه اساسی برای گرفتن قسمت مد نظرشون در ارمنستان گرفتن.و بی برنامه کار نمی کن. تا اینجا مشخصه،برنامه جدیدشون اینکه،یواش یواش جلو بیان و پیش برن،و به صورت اساسی حمله نکن،که در جهان از این که هستن،بی آبرو تر بشن. امیدوارم از سمت ایران برخورد قاطعی با این تازه به دوران رسیده ها غربی در رژیم باکو بشه ..! وگرنه امکان نداره،کارها وقیحانه اش رو ادامه نده!
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1 4
    ایران بهتر است بجای درگیری مستقیم با دولت آذربایجان بتدریج نیروی شبه نظامی شبیه فاطمیون و زینبیون علیه دولت باکو تشکیل دهد از آذربایجانیان موجود در سوریه و و حتی ترکهای ایران به این منظور باید استفاده باید کند و آموزش نظامی هم در همان خاک سوریه باید باشد وگرنه درگیر نمودن ارتش ایران در منطقه قره باغ یک کار بسیار بسیار پرهزینه و خطرناک خواهد بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس