کد خبر 1306532
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
یمن زیر بمباران ائتلاف سعودی

منابع یمنی دوشنبه شب از ادامه حملات و بمباران هوایی ائتلاف به سرکردگی ریاض به مناطق مختلف یمن خبر داده اند.

به گزارش مشرق از تارنمای شبکه خبری المسیره، این منابع اعلام کردند که جنگنده‌های ائتلاف سعودی منطقه البرح در استان تعز، باقم در استان صعده، حرض در استان حجه، صرواح و الجوبه در استان مارب را بمباران کردند.

این رسانه افزود: استان مأرب منطقه‌ای است که بیشترین حملات به آن صورت گرفته است که به طوری که منطقه الجوبه ۶ بار و منطقه صرواح چهار نوبت توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی بمباران شد.

از سوی دیگر یک منبع یمنی از ادامه نقض آتش بس در الحدیده یمن از سوی متجاوزان و عناصر وابسته به آنها خبر داد.

موارد نقض آتش بس در حالی روی می‌دهد که فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه عربستان چندی پیش از گفت وگو با آمریکا برای پایان دادن به جنگ یمن خبر داد.

وزیر امورخارجه عربستان که کشورش بیش از ۶ سال است ائتلاف نظامی ضد یمن، فقیرترین کشور عربی تشکیل داده است و همه روزه این کشور را هدف آماج حملات خود قرار می‌دهد در دیدار با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ریاض مدعی شده بود: به نماینده اتحادیه اروپا درباره خطر ادامه رد طرح‌های صلح توسط حوثی‌ها توضیح دادم.

وی پیشتر نیز در اظهاراتی با طرح اتهامات علیه انصارالله ضمن طرح یک توافق آتش‌بس مدعی شده بود: این طرح که آتش بس در یمن را در بر می‌گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به طرح عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن گفت که در این طرح مطلب تازه‌ای وجود ندارد.

طرح عربستان پس از آن مطرح می‌شود که نیروهای یمنی چندی پیش با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض را هدف حمله قرار دادند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به یمن را آغاز کرد اما حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس