بمباران سنگین ائتلاف سعودی علیه مردم یمن پس از تظاهرات ضدآمریکایی

پس از برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی، جنگنده‌های ائتلاف سعودی مناطق مختلفی از یمن را زیر آتش بمباران گرفتند.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، جنگنده‌های ائتلاف سعودی مناطق مختلفی از یمن را زیر آتش بمباران گرفتند.

بیشتر بخوانید:

دو یمنی دیگر با حمله جنگنده‌های سعودی کشته شدند

در همین ارتباط در نتیجه بمباران ائتلاف سعودی در روستای المریر شهر حبس استان الحدیده، منزل یکی از شهروندان یمنی با نام «عبدالله شریان» هدف قرار گرفت که در نتیجه آن یک مرد و یک جنین در شکم مادرش کشته و مادر هم به شدت زخمی شد.

همچنین مناطق الرقو و آل الشیخ در شهر مرزی منبه در استان صعده نیز زیر آتش توپخانه ای ائتلاف سعودی قرار داشت که در نتیجه آن چهار شهروند یمنی به شدت زخمی شدند.

دو شهر صرواح و الجوبه استان مارب نیز طی ۲۴ ساعت ۳۰ بار از سوی ائتلاف سعودی بمباران شد و در استان الحدیده نیز شهر حبس پنج مرتبه و شهر حرض استان حجه نیز دو بار از سوی ائتلاف نظامی عربستان سعودی بمباران شدند.

این حملات در حالی انجام شد که صبح همان روز شهروندان یمنی در صعده و دیگر استان‌های این کشور از جمله تعز، حجة، عمران، البیضاء، ریمه و أب تظاهرات کردند.

این تظاهرات علیه آمریکا و با این شعار که واشنگتن در پشت پرده فشارهای اقتصادی و نظامی و استمرار خصومتها و محاصره یمن قرار دارد، برگزار شد.

کمیته سازماندهی اعتراضات از مردم یمن خواسته بود که در تظاهرات علیه فشارهای نظامی آمریکا شرکت کنند.

در همین راستا، «عبدالله بن عامر» معاون اداره ارشاد وزارت دفاع یمن اعلام کرد که این اداره طی روزهای آینده نقش آمریکا در جنگ یمن را مستند خواهد کرد. این اقدام شامل مستند کردن نقش آمریکا در تأمین تسلیحاتی، حمایتهای لجستیکی و مدیریت عملیات هوایی و تمامی گام‌های این کشور که آمریکایی بودن ائتلاف متجاوز تحت سرکردگی عربستان را تأیید می‌کند، است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 1
    ایران هم در دوره چنگ در جاهای مختلف هدف حمله هوایی توپخانه ای و موشکی قرار می گرفت مردم مقاومت میکردند انفجار هایی که منافقین در جا های شلوغ انجام میدادند بسیاری مجروح وشهید می شدند بسیاری از خانه ها وسازه ها در مناطق مختلف ویران میشدند ودیدیم عاقبت جنایت کاران چه شد! وامروز هم یمن سنبل مقاومت در برابر اتش خشم جنایت کاران است که این ستمگران عاقبتی نخواهند داشت و اه مظلومان دامنگیرشان خواهد شد وگریبان این جانیان را خواد گرفت
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    0 1
    باید مارب سریع تمام شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس