کد خبر 1300926
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
پیشروی تازه رزمندگان ارتش یمن در جنوب مأرب و الحدیده

منابع نظامی میدانی یمن از تسلط ارتش و کمیته‌های مردمی بر چندین منطقه در جنوب مأرب و خنثی کردن چندین تلاش برای نفوذ شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در جنوب الحدیده و وادار کردن آنها به عقب‌نشینی خبر دادند.

به گزارش مشرق، امروز، چهارشنبه درگیری‌های شدیدی در اطراف «البَلق الأوسط» مشرف بر منطقه امنیتی جنوب «الفَلَج» و  کرانه جنوبی دریاچه سد مأرب در غرب شهر رخ داد و همزمان جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۲۵ بار دو شهرستان «صراوح» و «الجوبه» استان مأرب که در شمال شرقی یمن واقع است، بمباران کرده‌اند.

از سوی دیگر، دولت مستعفی یمن اعلام کرد که جبهه‌های استان مأرب را با یگان‌های ویژه تقویت کرده است تا موازنه قوی را به نفع خود و مسیر عملیات نظامی را تغییر دهد و در مقابل «معمر العریانی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی از ورود یک گردان بسیار آموزش دیده مجهز به سلاح و تجهیزات نظامی به مأرب برای شرکت در جبهه‌های جنگ خبر داد.

در همین حال، شبکه خبری المیادین از یک منبع نظامی یمن در الحدیده نقل کرد که رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی تلاش برای نفوذ شبه نظامیان ائتلاف سعودی به جنوب منطقه «حَیْس» در جنوب «الحُدَیْدَة» را خنثی و تلاش آنها برای پیشروی به سمت پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی در جنوب الحدیده را ناکام گذاشتند.

منبع نظامی تأکید کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۰ مورد نقض آتش‌بس شبه نظامیان ائتلاف در جبهه‌های الحدیده و ۶ مورد حمله جنگنده‌های ائتلاف در حیس و الجبلیه و سه بار حمله هواپیماهای جاسوسی به منطقه حیس رصد شده و ۲۵ جنگنده در آسمان الفازه، الجبلیه، حیس، الجاح و التحتیا به پرواز درآمدند.

از سوی دیگر، طی ۴۸ ساعت گذشته، جنگنده‌های ائتلاف سه حمله به منطقه مرزی حرض استان «حَجَّة» (شمال غرب یمن) و یک بار هم به منطقه «الجَنَد» در التّعزِیة واقع در شمال شرق استان تعز (جنوب غربی یمن) و بیش از ۹۰ حمله در استان‌های مأرب، الحدیده، حجه و تعز انجام دادند.

مأرب که کانون اصلی درگیری‌های زمینی بین نیروهای یمنی و شبه نظامیان ائتلاف سعودی است، به دلیل منابع انرژی فراوان و نقش آن در تامین انرژی مناطق مختلف یمن از اهمیت راهبردی برخوردار است.

مأرب در واقع جزء آن دسته از استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است و به همین دلیل قلب تپنده انرژی در یمن محسوب می‌شود و بیشترین ذخایر نفتی این کشور را در خود جای دارد.

اهمیت مأرب تا آنجایی است که تسلط کامل آن به منزله آزادسازی هر وجب از خاک یمن و خنثی‌سازی همه نقشه‌ها و قطع دست آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    1 0
    باید به موازات مارب باید تعز نیز محاصره شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس