کد خبر 1301492
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
حمله هوایی جنگنده‌های سعودی به صنعاء

جنگنده‌های ائتلاف سعودی شب گذشته چندین حمله هوایی در استان‌های صنعاء، الحدیده، عمران، صعده و مأرب انجام دادند.

به گزارش مشرق، استان‌های صنعاء، مأرب، الحدیده، ذمار، صعده، الجوف، عدن و عمران در یمن شب گذشته (پنج شنبه) شاهد حملات هوایی جنگنده‌هاتی سعودی بود.

به نوشته خبرگزاری سبأنت، جنگنده‌های سعودی یک بار شهر «عمران» در شمال یمن و دو مرتبه نیز منطقه «جربان» در استان صنعاء را بمباران کردند. در منطقه «سامه» در استان «ذمار» بمباران یک گله گوسفند، موجب کشته شدن دهها رأس شد.

در استان صعده نیز حمله توپخانه‌ای ارتش سعودی در منطقه «آل الشیخ» سه غیر نظامی زخمی شدند. جنگنده‌های سعودی مناطق «کتاف» و «الظاهر» در این استان را نیز بمباران کردند.

بیشتر بخوانید

الاخبار: نیروهای صنعا عمق عربستان را نشانه خواهند رفت

اما در استان مأرب که مرکز ثقل درگیری‌هاست، جنگنده‌های ارتش سعودی ۱۱ مرتبه منطقه «الجوبه» و ۲۴ مرتبه منطقه «صرواح» را با هدف کند کردن پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بمباران کردند.

شب گذشته همچنین فرودگاه بین‌المللی شهر «تعز» نیز بمباران شد. شهرستان «خب و الشعف» در استان الجوف نیز هدف بمباران جنگنده‌های ارتش سعودی قرار گرفت.

در استان الحدیده و در منطقه «حیس» نیز در حمله هوایی ائتلاف سعودی، یک غیر نظامی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

این حملات هوایی و توپخانه‌ای در حالی است که بر روی زمین نیروهای مقاومت یمن به پیشروی خود ادامه داده و به نزدیکی شهر مأرب رسیده‌اند. در استان الحدیده نیز هفته گذشته چند منطقه مهم بدون درگیری به دست دولت صنعاء افتاد.

در این راستا «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز گذشته با اشاره به این حملات گفت که ائتلاف سعودی باید عواقب آن را به گردن بگیرد و این حملات بی تردید بی پاسخ نخواهد ماند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    عاقب ترورستها جهنم است به دست مردان خدا
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 0
    تعز و مارب دو بال پیروزی انصارالله است بدون آزاید این دو محال است سعودی پای میز مذاکره بیاید سریع با آزاید این دو شهر جنگ را در یمن پایان دهید
    • GB ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      0 0
      چشم در دستور کار قرار گرفت به شبهایی میگم فردا صبح اتوبوس میگیریم راه میوفتیم اون سمتی . اوکی شد همینجا خبرش رو مینویسم انشالله ناظر تایید میکنه تا خبردار بشی
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    باید ریاض هدف قرار بگیرد
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    مرزهای یمن شمالی و جنوبی باید کمی مشخص تر شود و از این رو باید انصارالله باید بخشهایی از جنوب یمن را جهت مذاکره نهایی با عربستان و به رسمیت شناخته شدن یمن شمالی در دست باید داشته باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس