کد خبر 1345013
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
۱۶ کشته و زخمی در حملات ائتلاف سعودی در یمن

توپخانه ائتلاف سعودی در یمن در ۲۴ ساعت گذشته شش غیرنظامی را کشته و ۱۰ نفر دیگر را مجروح کرده است.

به گزارش مشرق، بر اثر حملات توپخانه‌ای ائتلاف سعودی در مناطق مختلف یمن در ۲۴ ساعت گذشته شش نفر کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به نوشته خبرگزاری سبأنت، در حملات توپخانه‌ای ائتلاف سعودی در استان صعده، سه نفر از ساکنان مناطق مرزی کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند که چند از آن‌ها آفریقایی‌تبار بودند.

از سوی دیگر در مناطق مرزی «قطابر» و «شدا» در استان صعده نیز آتش توپخانه ارتش سعودی موجب کشته شدن دو روستایی شد. کمی آن طرف‌تر در منطقه «منبه» نیز در پی حملات ارتش سعودی و شبه‌نظامیان وابسته به ریاض، یک مهاجر آفریقایی کشته و هفت غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

همزمان یک منبع امنیتی به سبأنت گفت که شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در استان الحدیده نیز ۱۴۷ مرتبه توافق آتش‌بس استکهلم (۲۰۱۸) را نقض کرده‌اند. شلیک انواع خمپاره و مهمات جنگی، پرواز پهپادهای جاسوسی و ایجاد استحکامات در مناطق کوهستانی جزو این موارد بوده است.

 همچنین در استان تعز در حملات خمپاره‌ای شبه‌نظامیان وابسته به دولت منصور هادی شش غیرنظامی مجروح شدند. در این حمله که بیمارستان اطفال «الوحده» در منطقه «صاله» تعز هدف قرار گرفت، خسارات مادی به این بیمارستان وارد آمد از جمله اینکه سیستم تولید برق خورشیدی بیمارستان به طور کامل از بین رفت.

جنگنده‌های ارتش سعودی نیز هشت مرتبه منطقه «حرض» و شش مرتبه منطقه «عبس» در استان حجه واقع در شمال غرب یمن را بمباران کردند. در استان الجوف در شمال یمن هم مناطق «الجوبه» و «الوادی» هفت بار و منطقه «الحزم» سه بار  و یک بار نیز منطقه «خب و الشعف» مورد حمله هوایی قرار گرفت. ارتش سعودی دو بار نیز منطقه «الاجاشر» در نقطه صفر مرزی با منطقه «نجران» عربستان را بمباران کرد.

جنگ یمن در حالی به تدریج وارد هشتمین سال خود می‌شود که تاکنون دهها هزار شهید و مجروح و میلیون‌ها نفر آواره شده‌ و محاصره همه جانبه این کشور بحران غذایی و شیوع انواع بیماری‌ها را برای مردم یمن در پی داشته است. این در حالی است که ائتلاف سعودی امید داشت در عرض دو هفته کار یمن را یکسره کند، اما «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه دولت سعودی روز پنج شنبه هفته گذشته در مصاحبه با خبرگزاری آلمان با ذعان به این نکته گفت: «ما با شرکای خود برای کمک و محافظت از دولت یمن مداخله کردیم. امیدوار بودیم که این کار زیاد طول نکشد، اما متأسفانه بیش از آنچه انتظار داشتیم طول کشید.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس