کره شمالی: توافق زیردریایی آمریکا و استرالیا دنیا را وارد یک جنگ هسته‌ای می‌کند

کره شمالی توافق اخیر میان آمریکا، بریتانیا و استرالیا را عاملی برای شروع یک رقابت تسلیحاتی خطرناک و در عین حال شروع یک جنگ هسته‌ای دانست.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میرور،کره شمالی با انتقاد از قرارداد امنیتی بریتانیا با آمریکا و استرالیا تاکید کرد که این توافق باعث نزدیکتر شدن دنیا به یک جنگ هسته‌ای خواهد شد.

بیشتربخوانید:

تفاوت ایران با استرالیا در برخورداری از اورانیوم غنی شده چیست؟

این توافق باعث افزایش تنش منطقه‌ای با کره شمالی شده و پیونگ یانگ آن را "ابزاری برای جنگ" میداند که تهدیدات جدی برای صلح جهانی ایجاد می‌کند.

وزارت خارجه کره شمالی در وبسایت خود در مطلبی نوشت: این نگرانی‌ها از این واقعیت ناشی می‌شوند که ساختار امنیتی به دنبال انتقال فناوری‌های از آمریکا (که خود بزرگترین کشور عامل جنگ و تهاجم است) به استرالیا برای ساخت زیردریایی هسته‌ای است.

این توافق حرکتی جنجالی بود که باعث عصبانیت فرانسه شد زیرا پاریس پیش از این قرارداد یک توافق چند میلیارد دلاری با استرالیا امضا کرده بود.

یک مقام وزارت خارجه کره شمالی گفت: این اقدامات به شدت نامطلوب و خطرناک است که باعث از بین رفتن توازن راهبردی در منطقه آسیا پاسیفیک شده و به نوعی آغاز کننده زنجیره رقابت تسلیحاتی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس