کد خبر 1306892
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۰
نزا S مدعی ارائه سیستم خودران سطح ۴ به بازار شد

نزا که با نام نتا هم شناخته می‌شود (هر دو نام بکار می‌روند به گونه‌ای که نزا کلمه‌ای چینی و نتا کلمه‌ای انگلیسی است) یک برند از زیرشاخه شرکت هوزون موتورز می‌باشد.

به گزارش مشرق، خودروی نزا/نتا S در مقایسه با برخی کانسپت های برجسته‌تر نمایشگاه گوانگژو چین شاید ساده‌تر به نظر برسد و البته این نکته شاید به معنی نزدیک‌تر بودن آن به خط تولید نهایی باشد. نزا که با نام نتا هم شناخته می‌شود (هر دو نام بکار می‌روند به گونه‌ای که نزا کلمه‌ای چینی و نتا کلمه‌ای انگلیسی است) یک برند از زیرشاخه شرکت هوزون موتورز می‌باشد. این شرکت بی‌سروصدا در چین مشغول فعالیت بوده و خودروهای الکتریکی با میزان فروش خوب را تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید

اولین تجربه رانندگی با رولزرویس گوست مشکی +عکس

اما نزا S به دنبال تزریق تکنولوژی مدرن به سبد محصولات این شرکت است. پیروی معرفی خودروی اورکا ۰۳ در سال پیش، نزا S از تکنولوژی‌هایی برای رقابت با شرکت‌هایی همچون تسلا و XPeng سود می‌برد. ظاهراً این خودرو به سیستم خودران سطح ۴ مجهز بوده و از ۳ حسگر لیدار و ۵ رادار و ۶ دوربین سود می‌برد.سیستم خودران سطح ۴ به این معنی است که خودرو به‌صورت خودکار حرکت کرده و می‌تواند بدون نیاز به دخالت راننده به شرایط جاده‌ای واکنش نشان دهد.

نزا S مدعی ارائه سیستم خودران سطح ۴ بازار شد +عکس

به این ترتیب دخالت انسانی در اکثر شرایط نیاز نبوده هرچند راننده باید روی شرایط نظارت داشته و در صورت ضرورت کنترل خودرو را به دست گیرد. البته تقریباً تمامی خودروسازان هم‌اکنون در سیستم خودران سطح ۲ هستند و BMW تائید کرده نسل جدید سری ۷ به سیستم خودران سطح ۳ مجهز خواهد بود. همچنین تا جایی که می‌دانیم فعلاً کشور یا منطقه‌ای استفاده از سیستم خودران سطح ۴ را قانونی اعلام نکرده است.انتظار می‌رود نسخه تولیدی نزا S در نمایشگاه پکن سال آینده معرفی شود.

نزا S مدعی ارائه سیستم خودران سطح ۴ بازار شد +عکس

این خودروساز مشخصات محصول خود را منتشر نکرده اما قبلاً گفته که این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای و شعاع حرکتی ۸۰۰ کیلومتری با تست‌های NEDC خواهد داشت. نزا S اولین خودروی ساخته شده بر اساس پلتفرم جدید شانهای خواهد بود و تمرکز زیادی روی امنیت ۳۶۰ خواهد داشت.

نزا S مدعی ارائه سیستم خودران سطح ۴ بازار شد +عکس

اگرچه جزئیات این پلتفرم منتشر نشده اما گفته شده در آن از باتری‌های دارای پشتیبانی، ترمزهای دوگانه و لایه‌های حفاظتی داخل سیستم مدیریت باتری استفاده خواهد شد.این خودرو همچنین دارای سیستم تعلیق دوبل جناغی در جلو و تنظیمات پنج اتصالی در عقب خواهد بود و به‌صورت سفارشی نیز می‌توان سیستم تعلیق بادی را سفارش داد.

نزا S مدعی ارائه سیستم خودران سطح ۴ بازار شد +عکس

این پلتفرم هم از قوای محرکه تمام الکتریکی و هم نمونه‌های هیبریدی افزایش دهنده برد پشتیبانی می‌کند. اگرچه نزا S سدان اولین محصولی خواهد بود که از این معماری استفاده می‌کند اما انتظار می‌رود در آینده شاسی بلندها، مینی ون‌ها و کوپه‌هایی نیز بر اساس پلتفرم شانهای تولید شوند.

منبع: پدال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس