دیدار فرستاده پوتین با رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق/ دعوت از الکاظمی برای سفر به مسکو

بوگدانوف در دیدار با «برهم صالح» بر اهمیت امنیت و ثبات و حاکمیت عراق و توسعه روابط دوجانبه تأکید و از نقش سازنده و مثبت عراق در منطقه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از میدل ایست نیوز، رئیس جمهوری عراق در دیدار فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین بر اهمیت همکاری کشورهای منطقه در کاهش تنش‌ها و فعالیت برای رویارویی با چالش‌های تروریستی و اقتصادی و زیست محیطی تأکید کرد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر ریاست جمهوری عراق، «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق، در دیدار «میخائیل بوگدانف»، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه، روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن و عرصه‌های همکاری در بخش‌های امنیتی و دفاعی و اقتصادی و بازرگانی و فرهنگی و فعالیت کمیته مشترک عراق و روسیه و پیگیری توافقات  برآمده از آن را بررسی کرد.

رئیس جمهوری عراق در این دیدار بر اهمیت حفظ روند مذاکرات و همکاری در مسائل منطقه‌ای و کاهش تنش‌ها در منطقه و همکاری مشترک در برای رویارویی با چالش‌های تروریستی و اقتصادی و زیست‌محیطی تأکید کرد.

او تأکید کرد که عراق با روابط متعادلی که با کشورهای منطقه دارد می‌کوشد که از امنیت و ثبات منطقه، که پیوندی تنگاتنگ با امنیت و ثبات و حاکمیت عراق دارد، حمایت کند و نقش و جایگاه اثرگذار محوری خود در منطقه را بازیابد و به سمت تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری و توسعه پیش رود.

بوگدانف نیز در این دیدار بر اهمیت امنیت و ثبات و حاکمیت عراق و توسعه روابط دوجانبه تأکید و از نقش سازنده و مثبت عراق در منطقه قدردانی کرد.

از سوی دیگر، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، نیز در دیدار بوگدانف روابط دوجانبه و راه‌های گسترش آن در بخش‌های امنیتی و نظامی و مبارزه با ترویسم را بررسی کرد.

در این دیدار تحولات سوریه و نقش عراق در کاهش تنش و تقویت ثبات در سوریه بررسی شد و الکاظمی بر اهمیت نقش تاریخی روسیه در منطقه تأکید کرد.

او گفت که عراق در پی گسترش روابط با روسیه در بخش‌های سیاسی و اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری شرکت‌های روسیه‌ای در همه عرصه‌ها در عراق است.

بوگدانف در این دیدار دعوت رسمی «ولادیمیر پوتین» از مصطفی الکاظمی برای سفر به مسکو را ابلاغ کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس