پیام تبریک کتائب حزب الله عراق به رئیس جمهور منتخب ایران

کتائب حزب‌الله عراق در پیام تبریکی به مناسبت پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ایران ابراز امیدواری کرد که منافع دو ملت در سایه دولت جدید تحقق یابد و توطئه های استکبار در منطقه شکست بخورد.

به گزارش مشرق، در بیانیه کتائب حزب الله عراق آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

به مناسبت انتخاب سبد ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری اسلامی ایران مقاومت اسلامی کتائب حزب الله صمیمانه ترین تبریک های خود را به ملت برادر ایران تقدیم می کند؛ تبریک به مناسبت موفقیت آن ملت در انجام انتخابات و گزینش نیکویی که نشان دهنده سطح آگاهی و درک مسئولیت است.

ما امید داریم این دوره ریاست جمهوری جدید هر چه بیشتر کصلحت دو ملت عراقی و ایرانی را نحقق و رابطه را در مبانی اساسی برای پیروزی ملت های مستضعف در جهان تعمیق کند. این با پیمودن راه شهید بزرگ حاج قاسم سلیمانی(رضوان الله علیه) در مواضع رودررو با دشمن صهیونیستی –آمریکایی و آلت دست های آنان یعنی حکام عربستان سعودی و امارات محقق می شود تا همه توطئه های شرورانه و مستکبرانه در منطقه شکست بخورد.»

امروز بسیاری از مقام های عراقی از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس پارلمان و روسای جریان های سیاسی تعیین کننده در عراق به سید ابراهیم رئیسی در پیام های جداگانه تبریک گفتند.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق در تماسی تلفنی با سید ابراهیم رئیسی با تبریک به رئیس جمهور منتخب ایران بر تقویت روابط بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش دفتر رسانه ای ریاست جمهوری عراق، صالح در طی تماس تلفنی بر اهمیت روابط مشترک و محکم دو کشور و دو ملت دوست تاکید و اهمیت ادامه کار برای تقویت این روابط در زمینه های سیاسی ، امنیتی ، اقتصادی و تجاری را خاطرنشان کرد. برهم صالح همچنین از اهمیت هماهنگی مشترک به منظور ارتقای امنیت و ثبات در منطقه گفت.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در تماسی با سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران اعتماد ملت ایران را به او تبریک گفت و بر همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف تاکید کرد.

الکاظمی در این تماس با  رئیسی رئیس جمهور منتخب ابراز امیدواری کرد که «همکاری های مشترک در زمینه های مختلف به ویژه در عرصه های اقتصادی، امنیتی و مبارزه با تروریسم و آنچه امنیت و ثبات دو کشور و منطقه را تقویت می کند» بیشتر شود.

رئیسی نیز در این گفت و گوی تلفنی از نخست وزیر عراق تشکر کرد و روابط تاریخی ارتباط دهنده بین دو کشور و اشتیاق جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و  تحول بخشیدن به همکاری ها در همه عرصه ها را یادآور شد.

پیشتر برهم صالح رییس جمهوری و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در پیام هایی به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند.

برخی منابع عراقی به نقل از دفتر رسانه ای نخست وزیری گزارش دادند که رئیسی در تماس تلفنی الکاظمی از نخست وزیر عراق دعوت کرد تا در نزدیک ترین فرصت به ایران سفر کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس