تقریباً ۲۰۰ میلیون کودک در مناطق جنگی زندگی می‌کنند

یک سازمان بین‌المللی گزارش داد که حدود دویست میلیون کودک در کشنده‌ترین مناطق جنگی جهان از جمله افغانستان، نیجریه و کنگو زندگی می‌کنند.

به گزارش مشرق، بر اساس ارقام ارائه شده توسط یک سازمان بین‌المللی غیر دولتی، در حال حاضر نزدیک به ۲۰۰ میلیون کودک در مناطق جنگی جهان زندگی می‌کنند که بالاترین رقم در بیش از یک دهه گذشته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» بر اساس گزارشی که روز سه شنبه توسط «سازمان بین‌المللی نجات کودکان» منتشر شد، شمار کودکان در مناطق درگیر در ۱۳ کشور در سال ۲۰۲۰ از ۱۶۲ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹، حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

این افزایش تا حدی ناشی از خشونت‌ها در موزامبیک و همچنین درگیری‌های جاری در افغانستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، نیجریه و یمن است که هم اکنون در بدترین تاثیرات تغییرات اقلیمی و مقابله با بحران‌های گرسنگی تهدیدکننده زندگی هستند.

این افزایش شدید در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که بیماری همه‌گیر جهانی و درخواست سازمان ملل برای آتش‌بس برای توقف این جنگ‌ها کافی نبوده است. در این گزارش آمده است که ۳۳۷ میلیون کودک در نزدیکی گروه‌های مسلح و نیروهای دولتی که این کودکان را به خدمت می‌گیرند، زندگی می‌کنند که نسبت به سه دهه قبل سه برابر شده است.

افغانستان، سوریه، یمن، فیلیپین و عراق بالاترین درصد کودکانی را دارند که در نزدیکی گروه‌ها یا نیروهای مسلحی که کودکان را به خدمت گرفته‌اند، زندگی می‌کنند.

تقریباً ۲۰۰ میلیون کودک در مناطق جنگی زندگی می‌کنند

«اینگر اشینگ»، رئیس این سازمان گفت، وحشتناک است که شاهدیم کودکان بیش از هر زمان دیگری در مرگبارترین مناطق جنگی گیر افتاده‌اند. او گفت: «حتی یک بیماری همه گیر جهانی برای متوقف کردن وحشیانه ترین جنگ‌ها و جنایات کافی نبود. میلیون‌ها کودک چیزی جز جنگ با پیامدهای وحشتناک برای سلامت روان، توانایی رفتن به مدرسه یا دسترسی به خدمات نجات‌بخش نمی‌دانند. این لکه‌ ننگی بر جامعه بین‌المللی است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس