گزارش فرماندار خدابنده از خسارت زلزله/وقوع دو زلزله در بزینه‌رود

فرماندار شهرستان خدابنده با اشاره به وقوع زلزله در بخش بزینه‌رود و روستاهای بخش مرکزی این شهرستان گفت: به جز ترک خوردگی جزئی چند واحد مسکونی خشت و گلی، خسارات دیگری تاکنون گزارش نشده است.

به گزارش مشرق، ایوب بیگدلی، فرماندار شهرستان خدابنده با اشاره به دو زلزله روی داده در حوالی ساعت ۶:۳۰ عصر سه‌شنبه در این شهرستان اظهار کرد: این دو زلزله در بخش مرکزی بزینه‌رود و روستاهای بخش مرکزی رخ داده است.

فرماندار شهرستان خدابنده  با بیان اینکه این دو زلزله به بزرگی ۴.۵ و۴.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که کاملا قابل احساس بود، گفت: خوشبختانه طبق گزارش‌های رسیده، این زمین لرزه‌ها خسارت جانی نداشته است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد ساختمان‌های روستایی شهرستان خدابنده مقاوم‌سازی شده‌ است، تصریح کرد: این دو زلزله خسارات‌های جزئی به خانه‌های خشت و گلی روستاهای اطراف بخش بزینه‌رود وارد کرده است.

بیگدلی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون موردی از مصدومیت و خسارت شدید گزارش نشده است، عنوان کرد: ستاد مدیریت شهرستان، هلال احمر و مراکز بهداشت و درمان در آماده باش کامل به سر می‌برند.

فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه به ساکنان روستاهای که در خانه‌های خشت و گلی زندگی می‌کنند توصیه شده است که حتی‌ الامکان امشب را در ساختمان‌های مقاوم بمانند و خونسردی خود را حفظ کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس