قطعا برای دربی سرتر از پرسپولیس هستیم

تیم ما الان سرتر از پرسپولیس است و در این موضوع اصلا شک نکنید اما باید بچه‌های ما یک مقدار در ضربات آخر دقت کنند و اگر این اتفاق بیفتد، راحت می‌توانیم پرسپولیس را ببریم.

به گزارش مشرق، دیدار استقلال برابر فولاد از حیث قضاوت داوری جنجالی شد و به عقیده کارشناسان داوری یک یا دو پنالتی در این دیدار برای شاگردان فرهاد مجیدی گرفته نشد، این درحالی است که شنبه آینده باید آبی‌پوشان به مصاف پرسپولیس در حساس‌ترین بازی نیم‌فصل اول بروند و حالا آنها این نگرانی را دارند که این نوع قضاوت‌ها برای استقلال در این دیدار تداوم داشته باشد. از سوی دیگر بحث تبلیغات محیطی و کشمکش با سازمان لیگ و به‌خصوص شخص صادق درودگر با استقلالی‌ها باعث شده است چالش‌های زیادی بر سر حق استفاده از تبلیغات محیطی بین باشگاه استقلال با سازمان لیگ فدراسیون فوتبال به وجود بیاید. درخصوص این مباحث با پرویز مظلومی صحبت کردیم. این درحالی است که او اصلا تمایلی به مصاحبه نداشت و می‌گفت می‌خواهد سکوت کند تا صحبت‌هایش موجب سوءتفاهم و تعبیر به حاشیه‌سازی برای تیم نشود؛ بااین‌حال عضو هیات‌مدیره باشگاه در مقام دفاع از استقلال صحبت‌هایی را مطرح کرد. گفت‌وگو با مظلومی را در ادامه می‌خوانید.

از شرایط این روزهای استقلال صحبت را آغاز کنیم. استقلالی‌ها اعتقاد دارند ناداوری‌ها دوباره علیه این تیم شدت گرفته و در بازی مقابل صنعت نفت آبادان دو پنالتی برای استقلال گرفته نشد.

ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم که در این روزها خیلی تمایل به مصاحبه نداشتم و مدت‌ها سکوت کردم تا خدای‌نکرده صحبت‌هایم باعث سوءتفاهم و ایجاد حاشیه نشود اما بعضی مواقع نمی‌توان دیگر سکوت کرد و باید از حق دفاع کنیم. هر چقدر سکوت می‌کنیم آقایان فکر می‌کنند ما بلد نیستیم از حق باشگاه دفاع کنیم. این درحالی است که ما می‌خواهیم فقط عدالت رعایت شده و به حق خود برسیم. جدا از بحث تبلیغات محیطی، شما داوری‌ها را ببینید که چقدر در حق استقلال اجحاف می‌شود. من نمی‌گویم این قضاوت‌ها عمدی است اما واقعا دیگر شورش درآمده است.

درباره تبلیغات محیطی هم که حرف و حدیث زیاد است و به نظر می‌رسد اقدامات باشگاه موجب عصبانیت سازمان لیگ و تبعاتی از سوی این سازمان شده که حالا گریبانگیر استقلال شده است.

این هم مساله بعدی است که ما باید با آن هم بسوزیم و بسازیم. ما هزینه‌های‌مان را از کجا باید دربیاوریم؟ صداوسیما که حق پخش نمی‌دهد. این هم از وضعیت تبلیغات محیطی، الان یعنی چه که صادق درودگر این‌جور سفت پای کار تبلیغات محیطی ایستاده است؟ او چه منافعی دارد که ول‌کن ماجرا نیست و تا این اندازه سفت پای کار است؟ باشگاه‌ها می‌خواهند از حق طبیعی خود درخصوص تبلیغات محیطی و امکاناتی که دارند، استفاده کنند. این موضوع حق ما باشگاه‌هاست. حق ماست که حق پخش بگیریم. ان‌شاءالله مجلس به‌دنبال این مساله باشد که باشگاه‌های بزرگ مثل استقلال به یک درآمدزایی برسند. الان ما باید از کجا درآمدزایی داشته باشیم؟ از کجا باید بیاوریم و این‌همه مخارج سنگین را تامین کنیم. باشگاهی که ۴۰-۳۰ میلیون هوادار دارد که با باخت این باشگاه اشک می‌ریزند و با برد آن می‌خندند و لذت می‌برند؛ باید دیگر چه کار بکنیم که بتوانیم مردم را شاد کنیم؟ این هم یک راه حمایت است دیگر. نمی‌گوییم به باشگاه‌های دیگر توجهی نشود اما این حق استقلال است که با ۳۰، ۴۰ میلیون هوادار بتواند حق خود را بگیرد، اما این‌گونه مقابلش می‌ایستند، سینه سپر می‌کنند و توهین هم می‌کنند! سابقه شما چه بوده و چه بودید که حالا سینه سپر می‌کنید و حرف می‌زنید؛ اجازه ندهید ما همه‌چیز را بگوییم.

بیشتر بخوانید:

استقلال از نظر مهره نسبت به پرسپولیس بهتر است

فکر نمی‌کنید این تابوشکنی که توسط باشگاه استقلال رخ داد، تبعاتش همین داستان‌هایی باشد که حالا به آنها اشاره می‌کنید؟

ما توقع داریم که باشگاه‌های دیگر هم ما را همراهی کنند و تعجب می‌کنم چرا آنها سکوت کرده‌اند. باشگاه‌هایی که پول دارند اگر سکوت کنند، جای تعجب ندارد. در هرصورت آنها از جای دیگر بودجه دارند و مخارج‌شان تامین می‌شود؛ ما که این بودجه را نداریم. جالب اینکه نه خصوصی می‌شویم و نه به ما بودجه می‌دهند، همین مقداری هم که داریم، هزار جای بازرسی و نظارتی ورود کرده که این پول کجا هزینه می‌شود و کجا رفته است. نهادهای نظارتی وقتی بودجه یک باشگاه را می‌خواهند بازرسی کنند باید به باشگاه بودجه بدهند که آن را بازرسی کنند. بودجه‌ای نمی‌دهند ولی همه‌جوره زیر پوشش نهادهای نظارتی هستیم و بعد هم که می‌خواهیم درآمدزایی کنیم، سنگ‌اندازی می‌کنند. سال‌های سال شما درآمدزایی کردید نوش جان‌تان؛ الان دیگر وقتی ما می‌خواهیم این کار را بکنیم باشگاه‌های دیگر نباید کنار ما باشند؟ من خواهش می‌کنم به این موضوع توجه کنند، حتی آنهایی هم که بودجه دارند باید آنها هم همگام شوند. اتفاقات بازی پرسپولیس مقابل نفت مسجدسلیمان برای فوتبال ما زشت، ناهنجار و بد است؛ چه کسی جوابگوی آن است؟ این‌که بنشینیم با قلدری حرف بزنیم که فلان می‌کنیم و بیسار می‌کنیم، زشت است! خود ما برای بازی قبلی در تهران حدود یک میلیارد و خرده‌ای به حساب ورزشگاه آزادی ریختیم. در این بین هم ما و هم سازمان لیگ از حق تبلیغات محیطی استفاده کردیم. خب اگر این اتفاق بیفتد استقلال هم از این سفره پول گیرش می‌آید، وقتی ما داریم تلاش می‌کنیم یک بودجه خوبی از تبلیغات محیطی بگیریم چرا سنگ‌اندازی می‌کنند؟ خود آقایان هم از این پول استفاده می‌کنند. همین کاری که در بازی پرسپولیس- نفت مسجدسلیمان شد به ما هم اعلام شده بود اگر می‌خواهید در ورزشگاه آزادی تبلیغات محیطی کنید باید پول بدهید. درواقع کاری که دوشنبه‌شب در ورزشگاه آزادی اتفاق افتاد ما تجربه کرده بودیم و ما این پول را دادیم تا توانستیم تبلیغات محیطی بگیریم و مسئولان شرکت توسعه و تجهیز این موضوع را تایید کردند که باشگاه استقلال پول ورزشگاه آزادی را داده است. ما همیشه قانونی جلو می‌رویم و کاری به مسائل غیرقانونی نداریم. ما باید ۲۵۰ میلیون تومان بابت زمین و ورزشگاه آزادی بدهیم اما یک میلیارد و ۳۰۰ پول دادیم. این به نفع کیست؟ خود شرکت توسعه و تجهیز و سازمان لیگ از آن استفاده می‌کنند و همه استفاده می‌کنند اما قبلا چه کسانی از این پول استفاده می‌کردند و به چه کسی می‌رسیده است؟

به دربی پایتخت رسیدیم، بازی حساسی که به نظر می‌رسد در این شرایط برای استقلالی‌ها بازی مرگ و زندگی باشد.

تیم ما الان سرتر از پرسپولیس است و در این موضوع اصلا شک نکنید اما باید بچه‌های ما یک مقدار در ضربات آخر دقت کنند و اگر این اتفاق بیفتد، راحت می‌توانیم پرسپولیس را ببریم. اگر در همین بازی با نفت آبادان بازیکنان استقلال در زدن ضربات آخر کمی دقت می‌کردند، می‌توانستیم راحت بازی را ببریم و اتفاقا پرگل هم ببریم. داور هم که دو پنالتی در این بازی برای ما نگرفت، مساله این است که بچه‌ها اگر روز دربی خودشان باشند، تیم ما با توجه به اینکه الان سرتر از تیم رقیب است، اگر از موقعیت‌ها استفاده کند می‌تواند راحت بازی را ببرد و فقط باید تسلط و آرامش داشته باشد و به گذشته فکر نکند و فقط به روزهای خوب آینده فکر کند. چهار بازی پیاپی با تساوی گذشت و تمام شد و به تقویم پیوست. آنها می‌توانند دوباره مثل ۳ بازی ابتدایی که پشت‌سر هم بردند به جدول رقابت‌ها برگردند و من اعتقاد دارم که این توانمندی را استقلالی‌ها دارند که این کار را انجام بدهند. در هرصورت در جریان بازی با دربی خیلی از اتفاقات مشخص می‌شود چون این دیدار با همه مسابقات فرق دارد و اتفاقات آن قابل پیش‌بینی نیست که بگوییم یک تیم بهتر است یا پایین‌تر یا بالاتر است که به این واسطه از قبل برنده یا بازنده باشد اما تیم ما باز هم تاکید می‌کنم سرتر است؛ باید این موضوع را در زمین نشان بدهیم و ثابت کنیم.

فکر نمی‌کنید انتخاب محمدرضا اکبریان برای دیدار مقابل نفت آبادان بدسلیقگی محض سازمان لیگ بود؟

خداداد افشاریان باید این موضوع را ترتیب اثر می‌داد و به این موضوع فکر می‌کرد و با تدبیر و هوشمندی چینش داوری این بازی را انجام می‌داد. اتفاقا اکبریان داور بسیار خوب و قابل احترامی است اما برای قضاوت او در دیدارهای استقلال حساسیت وجود دارد. چون یکی دو بازی در زمان وی به مشکل خورده بود، این حساسیت وجود داشت و نباید او را انتخاب می‌کردند. در هر صورت چینش داوری خیلی مهم است و این‌طور نباید باشد که الان حرفی بزنیم بگویند باشگاه‌ها دخالت می‌کنند که فلان داور باشد یا نباشد. باید آن گروهی که داور آن را انتخاب می‌کنند متوجه این موضوع باشند که مثلا روی فلان داور به‌خاطر بازی‌های گذشته در یک بازی خاص حساسیت وجود دارد و او را در آن بازی نگذارند تا اینکه باشگاه‌ها بخواهند ورود کنند و بعد بگویند باشگاه‌ها دخالت نکنند. به نظرم چینش‌ها طوری باشد که آنها با این کار اجازه ندهند باشگاه‌ها حرف بزنند، یعنی با چینش اجازه ندهند که باشگاه‌ها در این خصوص اعلام‌نظر کنند و خودشان بهترین تصمیم را بگیرند و با تدبیر و هوشمندی داوران را انتخاب کنند. جواب امتیازات از دست‌رفته ما را در بازی با فجرسپاسی که گل صحیح ما مردود اعلام شد یا همین پنالتی‌هایی که برای استقلال در دیدار مقابل نفت آبادان گرفته نشد، چه کسی می‌دهد؟ با این حساب باشگاه ضرر می‌کند و استقلال متضرر می‌شود.

با توجه به این مسائل به نظر می‌رسد فقط اسم لیگ‌مان حرفه‌ای است و همه‌چیز آماتور پیش می‌رود؟

همه‌چیز آماتور است. چه چیزی حرفه‌ای است؟ هیچ‌کس سر جایش نیست و هیچ‌کس افکار و رفتار حرفه‌ای ندارد. این‌جوری چطور می‌خواهیم به درآمدزایی برسیم؟ باشگاه‌ها یکی‌یکی دارند ورشکست می‌شوند و پرونده‌های عریض و طویل است که در فیفا ایجاد می‌شود و بدهی‌های فراوان داخلی و خارجی برای آنها به وجود می‌آید. از کجا باید بیاورند؟ به ما می‌گویند تعهد مالی بدهید که بدهی نیاوریم، ما تعهد هم بدهیم وقتی پول نداریم چطور آن تعهد را اجرا کنیم؟ ما درآمدی نداریم. همه‌جای دنیا برای پخش بازی‌ها پول می‌دهند، تفاوت ما با آنها چیست؟ در صداوسیما برای هر ثانیه کلی پول تبلیغات می‌گیرند، چرا یک بخشی از آن را خرج خود آن باشگاه نمی‌کنند؟ بعد هم می‌گویند وزارت ورزش به این ۲ تیم پول می‌دهد. این درحالی است که وزارت ورزش طبق قانون یک ریال نمی‌تواند به این دو تیم پول بدهد. چرا نمی‌تواند بدهد، چون دست و پایش را بسته‌اند؛ مجلس تصویب کرده که نهادهای دولتی نمی‌توانند به باشگاه‌های حرفه‌ای کمک کنند. چرا الان شرکت نفت به تیم‌های نفتی پول نمی‌دهد چون دست و پای وزیرش بسته شده و نمی‌تواند پول بدهد، چون این موضوع را تصویب کرده‌اند مگر اینکه این قانون را بردارند یا تصحیح کرده و به نوعی درستش کنند.

چرا سازمان لیگ ول‌کن ماجرای تبلیغات محیطی نیست؟ چه تعبیری از رفتارها و گفتارهای مسئولانش دارید؟

نمی‌دانم. آنهایی که در نهادهای بازرسی و نظارتی هستند، ورود کنند و ببینند در گذشته چه بوده و ببینند این پول‌ها در کجا خرج شده و چقدر درآمد بوده و به چه کسانی داده شده و کجا خرج شده است. نهادهای نظارتی چرا ورود نمی‌کنند؟ نمی‌دانم اینها چه کار می‌کنند، چون خودم همیشه از مسائل مالی فراری بوده‌ام و نمی‌دانم چرا؟ چون حرف و حدیث همیشه در این مسائل زیاد است. در این مملکت تا دل‌تان بخواهد نهاد نظارتی وجود دارد. الان در باشگاه استقلال یک پولی خرج می‌شود باید ده جا حساب پس بدهیم. طرف در هیات‌مدیره در گذشته به‌خاطر یک امضای مالی هنوز باید برود جواب پس بدهد. واقعا متوجه این رفتارها نمی‌شوم. من به‌عنوان عضو هیات‌مدیره جرأت ندارم یک امضای مالی در باشگاه بزنم، چون فردا باید هزار جا جواب پس بدهم. با این همه قانون‌های دست و پاگیر هیچ کمکی به ما نمی‌شود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امانی.امیدیه IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    2 0
    سلام. بااینکه پرسپولیس هستم . درودبرپرویزمظلومی که گفته درودگرچه منافعی داره که ولکن تبلیغات نیست؟ ایوالله جنوبی باشرف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس