کد خبر 1307365
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
ارائه گزارش شورای شهری ها از درآمدهای 6 ماهه نخست شهرداری تهران

نمی‌دانم صدای این یادداشت به آقای چمران و آقای زاکانی می‌رسد یا نه ولی خواهشمندیم بدون گیر انداختن ما در چاله و چوله های بروکراسی اداری، نام معابر محله‌مان را عوض کنند. خدا خیرشان بدهد.

به گزارش مشرق، حمید بناء از نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس در مطلبی که در اختیار مشرق قرار داد، نوشت:

محلۀ ما عمودی است، پر از ساختمان‌های یک رنگ و یک شکل و خسته کننده ولی اسم قشنگی دارد؛ شهرک شهید بروجردی. همان مرد بزرگی که اوایل انقلاب توطئۀ اشرار در شمال‌غرب کشور را خنثی کرد. تکرار این نام شکوهمند و غرورآفرین حال آدم را خوب می‌کند. حاج محمد بروجردی بدون منّت و توقع دنبال انجام تکلیف بود، دنبال حل مشکل مردم. به قومیت و مذهب و عنوان کسی هم توجه نمی‌کرد.

مدل رفتاری و مکتب فکری شهید بروجردی گره خیلی از مشکلات ما را باز می‌کند. میرزا محمد از کنار مسائل اطرافش بی‌تفاوت رد نمی‌شد. آن‌وقت‌ها در مناطق کردنشین به پاسدارها می‌گفت هوای مردم را داشته باشید که یک‌وقت گرفتاری و دردسری نداشته باشند. ایمان و پرهیزگاری حاجی هم گفتنی‌های فراوانی دارد. به‌نظرم این اصطلاح «مرد مومن» یعنی شهید محمد بروجردی. اطلاع ندارم که چه‌کسی نام این محله را شهید بروجردی گذاشته است ولی به‌قول یکی از گزارشگران ورزشی نان پدر و شیر مادر حلالش باشد.

محلۀ ما معابر زیادی دارد که از زیر ساختمان‌های زمخت آن می‌گذرد. متأسفانه اغلب این معابر به‌نام شهدا نیست. اسم‌های بدی ندارد ولی متانت و رضایت و جماعت کجا و نام شریف و جریان‌ساز و آدم‌پرور شهدا کجا. اصلاً همین برکت و عنوان شهید فرهنگ محله را بیمه می‌کند.

نمی‌دانم صدای این یادداشت به آقای چمران رئیس محترم شورای شهر تهران و آقای زاکانی شهردار شهدایی پایتخت می‌رسد یا نه ولی اگر صدای مردم محلۀ شهید بروجردی را می‌شنوند. خواهشمندیم بدون گیر انداختن ما در چاله و چوله های بروکراسی اداری، نام معابر محله‌مان را عوض کنند. خدا خیرشان بدهد.

راستی تا یادم نرفته این را هم اضافه کنم که مردان بزرگ و نام‌آوری پیش از شهادتشان در محلۀ ما زندگی می‌کردند. شهید حاج حمید تقوی فر که لحظه لحظۀ زندگی‌اش آدم را حیران و شیدا می‌کند. حاج حمید ابَرقهرمان دوران ماست، یک زاهد و عابد و نخبۀ نظامی به تمام معنا ولی اسمش روی هیچ قسمت از شهرکمان نیست. خانۀ پدری شهید حاج اصغر پاشاپور همان جوانی که از فرماندهان لشکر حاج قاسم در سوریه بود هم اینجا در محلۀ ماست. طلبۀ شهید مدافع حرم حاج محمد پورهنگ داماد خانوادۀ پاشاپور هم در همین محله زندگی می‌کرد.

شاید بد نباشد که حرفمان را با کلام حضرت آقا تمام کنیم. ایشان مهرماه همین امسال در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره شهدای استان زنجان فرمودند: «شهر باید مزیّن شود به نام شهیدان، به یاد شهیدان؛ شوراهای شهر در شهرهای مختلف بدانند که با اسم چه کسانی این شهر مفتخر میشود. چه افتخاری برای یک شهر، برای یک خیابان، برای یک کوچه و یک گذر، بالاتر از اینکه نام شهید بزرگی، نام یک انسان فداکاری بر روی آن گذاشته بشود؛ اینها چیزهایی است که بایستی دنبال بشود. دنبال کنید و این مسائل را پی‌گیری کنید.»

آقای چمران و آقای زاکانی! ضمن عرض سلام و ادب و احترام، منتظر اقدام و حمایت شما هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حی US ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    2 2
    کاش ازاین حصار دروغین شهدا خارج شویم وراه و روش آنها رابرویم.باشهادتسلیمانی صدها مکان بنامش شد چندنفرمنش عملی اورا دنبال کردیم،؟آیا دراماکنی که شهدای گمنام دفن شدند واقعا مرام آنهاادا میشود.
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
      1 0
      هر جفتش لازمه هم ذكر نامشون هم شبيه شدن به آنها در عمل و رفتار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس